Foxconn anställer 18 000 arbetare för Iphone 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Fast det där tror jag inte på. När iPhone 4S släpptes var den hårvarumässigt bättre än exempelvis Samsung S2. CPUn iofs aningen högre klockad på S2:an men det har mindre betydelse eftersom de kör olika OS men 4S:ens GPU var klart snabbare. Fortfarande, 8 månader efter release, så är det enbart SGS3 som klår den vad gäller GPUn.

De som gillar Android kommer inte köpa en iPhone oavsätt om den är snabbare än det Android har att erbjuda och tvärt om. För mig är ekosystemet betydligt viktigare än några siffror på ett papper. Så länge jag föredrar iOS bland de mobila ekosystemen och Apple släpper telefoner som upplevs rappa så håller jag mig till iPhone.

iPhone, verkligen inte mycket snabbare än andra. Har använt många iPhone 4S mobiler och allihop har varit väldigt långsamma jämfört med dom flesta Andriod mobiler jag testat runt 4-6 tusen spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

iPhone, verkligen inte mycket snabbare än andra. Har använt många iPhone 4S mobiler och allihop har varit väldigt långsamma jämfört med dom flesta Andriod mobiler jag testat runt 4-6 tusen spänn.

Du får tro vad du vill men det är fakta att den har en klart snabbare GPU än den som sitter i exempelvis Tegra 3 som de flesta high-end Androids använder (läs Anandtechs tester om du vill ha en källa).

Att den endast har en dual-core Cortex A-9 CPU jämfört med en quad spelar inte så stor roll i praktiken då få mobil-applikationer kan utnyttja ens två kärnor samt att de har två helt olika OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du får tro vad du vill men det är fakta att den har en klart snabbare GPU än den som sitter i exempelvis Tegra 3 som de flesta high-end Androids använder (läs Anandtechs tester om du vill ha en källa).

Att den endast har en dual-core Cortex A-9 CPU jämfört med en quad spelar inte så stor roll i praktiken då få mobil-applikationer kan utnyttja ens två kärnor samt att de har två helt olika OS.

Om man ska spela mycket spel på sin mobil så kan man lika gärna köpa en spelmobil.
Om man ska göra saker som knappt kräver grafik, du vet, det vanliga, så är en med bra ram och cpu det bästa.
Vi får väl se hur snabbt det går när man kan utnyttja mobilernas fulla kapacitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Om man ska spela mycket spel på sin mobil så kan man lika gärna köpa en spelmobil.

iOS har även bästa utbud av mobilspel.

Skrivet av Waowt:

Om man ska göra saker som knappt kräver grafik, du vet, det vanliga, så är en med bra ram och cpu det bästa.
Vi får väl se hur snabbt det går när man kan utnyttja mobilernas fulla kapacitet

Och då räcker även en dual-core A-9 och 512MB alldeles utmärkt. Speciellt då det är enklare att optimera sina applikationer för iPhones då hårdvaruspektrumet är mycket smalare jämfört med Android-mobilerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

iOS har även bästa utbud av mobilspel.
Och då räcker även en dual-core A-9 och 512MB alldeles utmärkt. Speciellt då det är enklare att optimera sina applikationer för iPhones då hårdvaruspektrumet är mycket smalare jämfört med Android-mobilerna.

Om det räcker varför inte gå och köpa en Andriod för 2500-3000kr? Där har du en tunn, lätt, bekväm och inte så dyr mobil.
Men nej nej, en fanboy kan man ju aldrig övertyga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Om det räcker varför inte gå och köpa en Andriod för 2500-3000kr? Där har du en tunn, lätt, bekväm och inte så dyr mobil.
Men nej nej, en fanboy kan man ju aldrig övertyga.

Fanboy? För att jag påpekar fakta?

Jag har absolut inget emot Android även om jag själv föredrar Apples ekosystem. Gillar dock inte att folk påstår saker som inte stämmer.

Och jag har aldrig sagt något om att det inte finns utmärkta Androidalternativ i mellanprisklassen. Jag är väldigt noga med att aldrig säga vad som är bäst för andra än mig själv.

Permalänk
Medlem

På sikt tror jag att Androids ekosystem kommer att gå om Apples, eftersom utvecklarna har större frihet där och det är stor tillväxt. Antalet aktiverade Android enheter per dag växer ständigt. Men just nu finns det fler bra spel och appar till iOS. När det gäller prestanda så beror det nog ganska mycket på antalet öppna program och så vidare. Android verkar hantera multitasking betydligt bättre.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av this:

På sikt tror jag att Androids ekosystem kommer att gå om Apples, eftersom utvecklarna har större frihet där och det är stor tillväxt. Antalet aktiverade Android enheter per dag växer ständigt. Men just nu finns det fler bra spel och appar till iOS. När det gäller prestanda så beror det nog ganska mycket på antalet öppna program och så vidare. Android verkar hantera multitasking betydligt bättre.

På sikt kanske, men det lär dröja ett bra tag. Majoriteten av utvecklarna bryr sig i första hand om att efter tjäna pengar och på denna punkt leder Apple fortfarande rätt stort trots att det säljs många fler Androidtelefoner. Och enligt senaste siffrorna jag sett så tog Android inte ens in på Apple där. Många av de Androids som säljs är ju billigare varianter av folk som kanske egentligen inte bryr sig så mycket om appar.

http://www.appannie.com/game-of-phones/
http://blog.flurry.com/bid/85911/App-Developers-Signal-Apple-...

Citat:

Running a comparison of revenue generated by top apps on both iOS and Android, Flurry calculates that the difference in revenue generated per active user is still 4 times greater on iOS than Android. For every $1.00 a developer earns on iOS, he can expect to earn about $0.24 on Android. These results mirror earlier findings from similar analysis Flurry conducted in Q4 of 2011 and Q1 of 2012.

At the end of the day, developers run businesses, and businesses seek out markets where revenue opportunities are highest and the cost of building and distributing is lowest. In short, Android delivers less gain and more pain than iOS, which we believe is the key reason 7 out of every 10 apps built in the new economy are for iOS instead of Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Iphone är absolut för liten ! runt 4/4.3" är perfekt " helst om man ska surfa. (Har haft Note)

Någon som vet pris ungefär?

Klart du tycker den är för liten ifall du haft en Note, har man haft en stor är det svårt att gå tillbaks till mindre. Själv gillar jag iphones storlek då det går snabbt och sms:, ringa, ta kort, spela mm. men den glider ändå ner bra i fickan.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

jag kan bara säga att jag tycker att Iphone är den ultimata telefonen på marknaden och att iphone 5 inte kommer att svika oss

Permalänk
Medlem

Slavery ft$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Eller tror du att Mark Zuckerberg, Bill Gates och Steve Jobs gör allt själva? Dagens "one man armys" -> one man corporation?

Många företag och styrelser förväntar sig att en VD skall jobba 12-14h dagar ibland 6 dagar i veckan och vara tillgänglig 24/7, övrig tid spenderas ofta på resande fot. Så ja du är faktiskt närmre sanningen än du tror. Även på vårt hyggliga svenska Volvo till exempel kan VDn och hans närmsta krets kalla vem som helst till möte klockan 7-8 på kvällen och det betraktas som helt normalt, Jacoby & CO arbetar alltid då.

Självklart gör inte VDn allt, men det är hans jobb att motivera ALLA och ofta inspekterar han alla viktiga anläggningarna och arbetsskedena regelbundet för att fatta så informerade beslut som möjligt. Ingen har så mycket ansvar för och makt över slutprodukten som VDn.

Permalänk

Vårt samhälle och djupt rotade värderingar säger oss att; "du ska vara glad att du har ett jobb".

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du får tro vad du vill men det är fakta att den har en klart snabbare GPU än den som sitter i exempelvis Tegra 3 som de flesta high-end Androids använder (läs Anandtechs tester om du vill ha en källa).

Att den endast har en dual-core Cortex A-9 CPU jämfört med en quad spelar inte så stor roll i praktiken då få mobil-applikationer kan utnyttja ens två kärnor samt att de har två helt olika OS.

Medan HTC använde Tegra 3 så har inte Samsung, Sony eller Motorola gjort det i sina high-end-lurar. Tänkte eftersom du skrev att du inte gillar när folk skriver saker som inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Medan HTC använde Tegra 3 så har inte Samsung, Sony eller Motorola gjort det i sina high-end-lurar. Tänkte eftersom du skrev att du inte gillar när folk skriver saker som inte stämmer.

Tja, jag sa inte att alla hade den

Men det är bara Samsungs senaste Exynos SoC som har en snabbare GPU än den i iPhone 4S, så min poäng står sig

Permalänk

När jag läser kommentarer tillhörande Apple-notiser så hoppas jag innerligt att Sweclockers läsare inte utgör ett intellektuellt tvärsnitt av Sveriges befolkning.

Permalänk
Medlem

Vad är kontentan utav alla dessa spaltmeter med löner hit och dit ? Att apple skulle vara dom enda i hela världen som utnyttjar billig arbetskraft? Godmorgon yxskaft med större delen av världens bolag gör precis likadant för att tjäna pengar.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 