Ansluta till filservern från internet

Permalänk
Medlem

Ansluta till filservern från internet

Hej,

Har slitit ett par dagar med att försöka få min server tillsammans med övriga datorer att fungera som önskat.

Setupen är följande:
- Windows Server 2008
- Windows 7 (Stationär)
- Windows 7 (Laptop)
- WNDR3700v2 med OpenWRT

Har lyckats så långt att jag kan använda antingen lokal eller extern IP för att nå Servern från valfri dator.

Problemet är att jag inte kan nå varken FTP- eller HTTP-filserver från Internet. Har Forwardat och Redirectat både standardportar (80 & 21) samt testat 8080 & 2121.

Fullsizebild!

Förklara gärna hur jag ska göra eller om de e nån princip jag inte fattat.

Jag bor i studentlägenhet och det kan vara så att FTP är blockerat, men HTTP-filservern borde väl fungera isf?

Tack på förhand // Hakz

Permalänk
Medlem

Har du skrivit 0.0.0.0 i source för vi inte ska se ditt ip nummer eller har du glömt att sätta ditt internet ip där bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaEX:

Har du skrivit 0.0.0.0 i source för vi inte ska se ditt ip nummer eller har du glömt att sätta ditt internet ip där bara?

0.0.0.0 i OpenWRT betyder valfri IP och det antar jag att det måste vara för att det ska fungera?

Permalänk
Medlem

HAr inte använt openWRT själv så ska inte säga säkert men prova ditt ip nummer från din leverantör istället för nollor.

Permalänk
Medlem

Det verkar inte fungera tyvärr..

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du bara måste ladda om reglerna?
Några loggar att gå på?

Vad säger "iptables --list"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Det är inte så att du bara måste ladda om reglerna?
Några loggar att gå på?

Har startat om alla enheter osv. Loggar kanske hade varit intressant men har inga nu tyvärr. Har lagt på Netgears egna firmware nu så får se om det hjälper.

Permalänk
Medlem

Om du inte vill köra stock FW så har du ju DD-WRT. Enklare hantering än open-wrt, du anger bara destinations-ip och port.

http://dd-wrt.com

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."