Permalänk

Tänkte köpa ett headset från deras sida, men när jag lägger in rabbatkoden SWEC1207 så händer inget med priset?....

http://imageshack.us/photo/my-images/832/nybitmappsbilda.png/

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

Tänkte köpa ett headset från deras sida, men när jag lägger in rabbatkoden SWEC1207 så händer inget med priset?....

http://imageshack.us/photo/my-images/832/nybitmappsbilda.png/

Besvarats många gånger;

Du som är medlem på Sweclockers får 5% rabatt på alla datorkomponenter på CDON.COM.
Priset på produkten sänks automatiskt med 5% när du anger följande rabattkod i kassan: SWEC1207
OBS! Rabattkoden kan endast användas en gång per månad, en gång per medlem.

Är kanske därför det inte fungerar. Här är sidan, där man kan se vad det är som gäller ;).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Besvarats många gånger;

Du som är medlem på Sweclockers får 5% rabatt på alla datorkomponenter på CDON.COM.
Priset på produkten sänks automatiskt med 5% när du anger följande rabattkod i kassan: SWEC1207
OBS! Rabattkoden kan endast användas en gång per månad, en gång per medlem.

Är kanske därför det inte fungerar. Här är sidan, där man kan se vad det är som gäller ;).

ah, okay

Ptja, det är ju ändå fraktfritt och de var billigast på pricerunner, så det blev köp ändå

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Medlem

Beställde idag en laptop från CDON och undrar om det är någon som har koll på leveranstider till Umeå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zsingo:

Beställde idag en laptop från CDON och undrar om det är någon som har koll på leveranstider till Umeå?

Frågan är mer hur lång är leveranstiden från cdon till posten?

Permalänk

Hejsan!

Har några synpunkter att komma med. Jag är ny kund hos er sedan någon månad tillbaka och min första beställning gick rätt så smärtfritt. Ni har dock lite kvar att polera tycker jag. Jag ber om ursäkt i förväg om något av detta redan har tagits upp i forumet.

Kundvagnen:
Något jag stör mig på väldigt mycket är att när somliga produkter tagit slut går det inte att lägga till de i kundvagnen medan det går med andra. Jag har full förståelse för att produkter kan ta slut, men att jag ska behöva använda mig av konkurrenters hemsidor för att göra mig en kundvagn jag kan spara och få ett överslag av priset på är dåligt. Om det inte går att lösa att man kan boka alla produkter, borde där finnas ett sätt så du kan plocka ihop din kundvagn och spara den.
I och med att man inte kan boka alla produkter som är slut, skapar det även problem när man vill nyttja rabattkoder. Jag får bara använda Sweclockers 5% rabatt en gång i månaden. Hur gör jag då när en av de dyrare produkterna är slut och jag inte får boka den?

Att inte kunna länka ens kundvagn till andra är också en dum idé. Som ni säkert vet används detta i stor utsträckning bland annat här på Sweclockers. Men även när man vill länka ens kundvagn till vänner osv. Mindre reklam för er som sprids och konkurrenterna får mer exponering, vilket leder till att kunder dras dit istället.

Att direkt ånga något i ens beställning är kanske inte det vanligaste och för det mesta får man respons av supporten rätt fort. Men möjligheten att kunna ångra det själv, att kunna avbeställa en produkt efter 5 minuter, kan många gånger förhindra att andra problem uppstår. Man skulle t.ex. kunna få lov att avbeställa vilken produkt man vill i sin order och på så sätt förhindra att den hinner gå till paketering. Sedan att någon form av automatiserat system lägger in ett ärende till supporten så de kan återbetala pengarna för produkten. Detta är inget jag själv ser som ett jätteproblem, men det hade varit trevligt att själv kunna avbeställa saker.

Sökning och produktinformation:
Den kunde vara bättre i form av fler filterinställningar och alternativ. Att kunna jämföra produkter vore också trevligt. Somliga produkter har bra specifikation andra saknar den nästan helt, vilket är synd. Återigen dras man till konkurrenterna för mer information om produkten.

Rabattkoder:
Lite drygt att ni valt att man inte får lov att kombinera rabattkoder. Jag kan förstå att vissa koder inte borde gå att kombinera. Men när man får en fri frakt kod för tidigare köp t.e.x. så får man inte använda den i samband med Sweclockers-rabatten. Det tycker jag man borde få lov att göra. Där ligger redan en begränsning att man bara kan nyttja Sweclockerskoden en gång i månaden på kund.

Lagerstatus:
En annan sak som jag finner är mot er är bristen på information ang. lagerstatus. Jag hade velat ha betydligt mer information på produktsidorna angående detta, speciellt när det gäller datorkomponenter. Jag vill kunna veta hur många exemplar av en produkt som finns kvar. Jag vill kunna se preliminära- och bekräftade datum på produkter som är på ingång eller tillfälligt slut. Jag vill att förbokningar och bokningar ska vara inkluderade i antalet exemplar som finns kvar. T.ex. om det står att 20 exemplar av produkt X är på väg in, så ska bokningarna redan ingå i denna siffra. Så när jag kommer och vill beställa kan se om jag kommer kunna få produkten när den kommer in eller måste vänta tills nästa leverans.
Supporten själva kan inte ens svara på lagerstatus och bokningar. Detta kommer vara ett problem för er då många kunder istället kommer välja att beställa från era konkurrenter som kan ge svar på dessa frågor. När man vill ha något, brukar de flesta vilka ha det så fort som möjligt och att då inte alls veta inom vilket tidsspann detta kommer ske är en "dealbreaker" i mångas ögon.

En annan mindre notis. Jag råkade klanta mig när jag skulle köpa två exemplar av samma produkt. Jag missade helt att där fanns två-pack av produkten jag var ute efter. Det är betydligt dyrare att köpa en och en istället för paket. Kunde vara trevligt när det kommer klantarslen som mig att man på något sätt blir uppmärksammad på att produkten man håller på att köpa flera av även finns i flerpack.

Förutom det jag redan tagit upp i tråden är de största minusen för mig i dagsläget att det saknas telefonnummer till er och ett utlämningsställe så man kan undvika fraktkostnader vid leveranser och retur. Jag vet att möjligheten för supporten att ringa upp finns. Men detta är inte något ni skyltar med och det är dessutom lite bakvänt och besvärligt. Att först kontakta supporten, vänta på svar, bekräfta vad man vill ha hjälp med och sedan bli uppringd när det finns någon ledig i kundtjänsten. Man vill kunna ringa när man själv har tid och inte blir uppringd timmar efter man först tog kontakt med supporten.

Supporten har även en tendens att inte läsa hela ens frågeställning och ger således inte svar på allt alla gånger. Svaren man får är inte heller alla gånger speciellt uttömmande och leder ofta till att fler följdfrågor skapas. Ibland kan det även ta flera timmar innan man får svar. Men i övrigt har supporten varit väldigt god och tillmötesgående, bortsett från mitt senaste ärende där jag nu väntat sedan i onsdags morse på svar. Jag misstänker en miss här. Jag kan dock än så länge rekommendera CDON. Bra priser, bra rabatter, helt okej leveranstider, hyfsat bra och trevlig support och hög "god will" faktor.

MVH Rikard

Visa signatur

|Antec P280|Asus P8Z77-V Deluxe|Corsair AX 850W|Intel Core i7-3770K|Corsair H100|Crucial BallistiX Tactical Kit 2x8GB CL8|ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC|BenQ XL2420T 24"|Sennheiser PC363D G4me|Ducky SHINE MX-Brown|Logitech® G502|SteelSeries 4HD|

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Frågan är mer hur lång är leveranstiden från cdon till posten?

Så det är normalt med "Elektronisk förhandsinformation mottagen" är 1 arbetsdag?

på mitt kolli-id sökning står det mypack retur fast det är en vanlig beställning, sen är slutar det inte på SE utan är en massa siffror, 20siffror för att vara mer exakt?

edit--> Jag kanske bör maila CDON, det ska väl inte vara mypack retur då det handlar om en vanlig beställning.

Permalänk

Det skulle va trevligt om dom inkluderade Samsung 830 256GB i månadens 15%-rea. Skulle va najs att sätta in en så i laptopen

Permalänk
Medlem
Skrivet av grandpatzer:

Så det är normalt med "Elektronisk förhandsinformation mottagen" är 1 arbetsdag?

på mitt kolli-id sökning står det mypack retur fast det är en vanlig beställning, sen är slutar det inte på SE utan är en massa siffror, 20siffror för att vara mer exakt?

edit--> Jag kanske bör maila CDON, det ska väl inte vara mypack retur då det handlar om en vanlig beställning.

Du har fått fel kolli-id, samma sak har hänt andra inklusive mig förra veckan. Maila eller chatta med supporten så ger dom dig rätt nummer, om du beställde igår är chansen stor att paketet redan finns på ditt uthämtningsställe.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett ny objektiv från cdon förra vecka, hämade ut paketet idag det visade sig att cdon har skickat mig ett begagnade objektiv med en repa på glaset samt trasigt objektiv lock. Tror inte jag våga beställa mer från cdon framöver.

Permalänk
Medlem

lade en ny beställning trots att man ej skulle beställa mer hårdvara från dom.
Ska bli intressant och se om man får det i år eller inte.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

När kommer Logitech Speaker Systen Z623 in i lager igen och kommer det vara samma pris som nu alltså (999kr)?

Permalänk
Cdon.com

Hej Killar och Tjejer!!

Tillbaka från semestern och redan kastas man in i hetluften.
Kul att ni inte legat på latsidan iallafall, så det är väldigt kul att se att ni är engagerade.
Vill inte tjata och det ser bättre ut, men försök att hålla tråden clean ifrån enskilda ärenden, utan det är som vanligt enklare
att PM'a mig så kikar jag på det.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk

Får man inte längre nån rabatt kod som kompensation när cdon gör ett misstag?
Jag kommer ihåg när jag köpte Bioshock 2 Special Edition för ett tag sen, då hände något så att den inte kom fram till mig.
Cdon skickade då om den och jag fick en 30 kronors rabatt kod som kompensation.

Nu när jag köpte ett chassi så fick jag en som redan hade varit öppnad.
Jag kontaktade då CDON och dem sa att dem skulle skicka ett nytt chassi med fraktsedel.

2 dagar senare kom en fraktsedel. Jag gick då in på cdon och såg att chassit var inte i lager.
Sen såg jag att måndagen efter så var chassit i lager. Jag väntade då 3 dagar men fick inget chassi.
Då tog jag och kontaktade Cdon igen och fick som svar att chassit ej hade blivit skickat och att lagret ej hade någon förklaring för detta. Dem skickade då chassit, som sedan kom 2 dagar efter.

Så, får man inte längre nån liten kompensation för att Cdon råkar göra fel längre? Eller hade jag bara tur första gången att han på supporten var generös?

Permalänk
Medlem

Ska det verkligen se ut så här? Två stycken ordrar lagda igår, och ingen av dem är skickade klockan 18.52 dagen efter. Alla produkter fanns på lager bör tilläggas.

Edit: Syftar på order nummer två som är utan status.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk

Beställde precis SSD, moderkort och RAM-minnen från CDON. Anledningen var för att det blev billigast att beställa allt från dem med SweC koden samt nu när det är fraktfritt, och att de har bra kundtjänst ifall det skulle vara fel på något.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define C | Intel i7 7700k | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Strix Z270E | 16GB Corsair Vengeance 2400MHz | Gigabyte GeForce GTX 1070 OC | OS: Samsung 960 EVO 500GB | Media: 1TB "noname" SSD | Corsair RM550X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

http://img823.imageshack.us/img823/5513/statussa.png

Ska det verkligen se ut så här? Två stycken ordrar lagda igår, och ingen av dem är skickade klockan 18.52 dagen efter. Alla produkter fanns på lager bör tilläggas.

Jag kommer ihåg för något år sedan när man beställde saker från CDON. DÅ gick det snabbt!

klagar efter 1 dag ... otåliga människa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

klagar efter 1 dag ... otåliga människa.

Det var mer en fråga än klagomål. Men om jag lägger en order på kvällen, så tar jag för givet att det skickas under följande dag.

Edit: Kanske ska förtydliga att när jag skrev "Ska det verkligen se ut så här?" så syftade jag på order nr 2 som fortfarande inte hade någon status. Med andra ord; har det blivit något fel?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Det var mer en fråga än klagomål. Men om jag lägger en order på kvällen, så tar jag för givet att det skickas under följande dag.

Edit: Kanske ska förtydliga att när jag skrev "Ska det verkligen se ut så här?" så syftade jag på order nr 2 som fortfarande inte hade någon status. Med andra ord; har det blivit något fel?

Då ursäktar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Det var mer en fråga än klagomål. Men om jag lägger en order på kvällen, så tar jag för givet att det skickas under följande dag.

Edit: Kanske ska förtydliga att när jag skrev "Ska det verkligen se ut så här?" så syftade jag på order nr 2 som fortfarande inte hade någon status. Med andra ord; har det blivit något fel?

Min ser också ut på det sättet, ser fram emot när de har bytt system :).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail om att det blivit skickat! Kanon CDON

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Förstår ingenting jag... La 2st ordrar igår.
Order #1
Alla prylar i lager, alla prylar med 1-3 leveranstid
Kollar jag denna ordern så saknar hälften av artiklarna men beloppet stämmer. Ingen status överhuvudtaget på denna. Huh?

Order #2 verkar OK
Fick precis ett mail om att några av artiklarna var skickade medans några packas samt att 1 art "vilar".

Undra varför ariklar saknas i min första order, och att de med längre leveranstid (4-6 dagar eller vad stod) gått iväg före?

Någon som varit med om något liknande?

Edit; Mycket strul, ang. Order 1 hade de inte kunnat debitera kortet säger de.. (de har reserverat pengarna och borde därmed kunna debitera summan sedan..), därav har den inte gått iväg. Fick mail om att det inte är några problem, en faktura följer med paketet ist.
Prylarna har fortfarande inte gått iväg och inget nytt.. Pratade med dem idag men fick igentligen inget mer svar än att de inte kunnat debitera kortet. Order 2 gick visst bra att debitera... den som jag gjorde efteråt, bra märkligt.

Beställt ifrån CDON 2ggr och båda gångerna strul.. Nae, detta var sista gången. Fyndade iaf en 27" skärm för 1190kr.. (om den dyker upp..)

Edit 2; Ok... Jag beställde precis ifrån dem igen............

Permalänk
Medlem

Jag fyller år imorgon och tänkte köpa en present till mig själv. Men undrar om ni ska ha en 15% rea nu i slutet av månaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av casuaL:

Jag fyller år imorgon och tänkte köpa en present till mig själv. Men undrar om ni ska ha en 15% rea nu i slutet av månaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag undrar samma sak. Ska bygga en dator åt min vän om någon vecka och han ska beställa datorkomponenter från cdon. Undrar också om ni ska ha det igen i slutet av månaden.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Skrivet av casuaL:

Jag fyller år imorgon och tänkte köpa en present till mig själv. Men undrar om ni ska ha en 15% rea nu i slutet av månaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av azz0n^:

Ja, jag undrar samma sak. Ska bygga en dator åt min vän om någon vecka och han ska beställa datorkomponenter från cdon. Undrar också om ni ska ha det igen i slutet av månaden.

Brukar dom ha varje månad, så det skulle jag räkna med. Vilket jag gör, eftersom jag själv ska handla grejer snart.

Permalänk
Medlem

CDON! Beställde precis grejjor från er, hade skrivit in SWEC rabatten på 5% men den räknade inte med rabatten så fick betala 300:- extra, känns sådär, fixa eller så köper jag från Inet.se istället!!!!

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem
Skrivet av QQmore:

CDON! Beställde precis grejjor från er, hade skrivit in SWEC rabatten på 5% men den räknade inte med rabatten så fick betala 300:- extra, känns sådär, fixa eller så köper jag från Inet.se istället!!!!

Beställde du den kylaren du pratade om i början av månaden med rabattkoden, så har du förklaringen där. Annars så är det något som gått snett hos dom, och då har du rätt ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Moderator
Moderator

Tycker man har sett ganska många som fått vänta en del på sina ordrar och hade inte väntat mig någon exceptionellt snabb levereans men här fick man en laptop och lite annat redan efter en dag.

Skrivet av grandpatzer:

Så det är normalt med "Elektronisk förhandsinformation mottagen" är 1 arbetsdag?

på mitt kolli-id sökning står det mypack retur fast det är en vanlig beställning, sen är slutar det inte på SE utan är en massa siffror, 20siffror för att vara mer exakt?

edit--> Jag kanske bör maila CDON, det ska väl inte vara mypack retur då det handlar om en vanlig beställning.

Jag fick också fel kolli-id, ett med "mypack retur", men fick som sagt mina grejor nu efter en dag hur som helst.

Skrivet av QQmore:

CDON! Beställde precis grejjor från er, hade skrivit in SWEC rabatten på 5% men den räknade inte med rabatten så fick betala 300:- extra, känns sådär, fixa eller så köper jag från Inet.se istället!!!!

Vad beställde du?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

vad är koden för 5% rabatt på CDON.se?Tacksam för svar:)

Visa signatur

Dator: Intel Core i7 8700 | Asus 1080 ROG Strix 8GB | EVGA GQ 650w PSU | Seagate Barracuda 1TB | Samsung PM981 256GB SSD | ASUS LGA1151 ROG STRIX B360-F Gaming | Ballistix LT DDR4 2666Mhz 2x8GB | Phanteks E P400 T-GLASS
Kringutrustning: Corsair VOID PRO RGB Wireless SE Yellow | Qpad MK-85 Pro | Asus VG248QE 144hz 24" | Steelseries Rival
700
|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worstever:

vad är koden för 5% rabatt på CDON.se?Tacksam för svar:)

SWEC1207

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR