Helgsnack: Vad är världens snyggaste spel?

Permalänk

Synd bara att NfS spelen har haft väldigt dålig känsla ( om man kör med ratt ) samt att de varit väldigt orealistiska när det gäller grep de senaste åren

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: imo

Visa signatur

Intel Core i7 6700k | MSI 1080 | Asus WS Z170 | Corsair 32 GB | FD DS

Intel Xeon E5 2680 v2 | Supermicro X9SRL-F | 64GB ECC | ~40TB + ~4TB cache | Intel X550 T2 | LSI 9305-24i | FD XL2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av chipsfingers:

Helt omoddat måste jag säga Metro 2033 i genren verklighetstroget/tekniskt, trots att det knappt går att spela pga. hur dåligt optimerat det är och jag har spelar i princip alla spel som nämts här i tråden förutom Witcher och bilspelen.. men som sagt smaken är oliika och man får tycka vad man vill så länge man inte säger att minecraft är snyggt!

Vilken tur att minecraft är snyggt då:)
På sitt sätt såklart.

Permalänk

Personligen så tycker jag att ICO är hur snyggt som helst. Verkligen vad jag skulle kalla tidlös grafik.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk

Tekniskt snyggt: Crysis 1 moddat, Estetiskt: Finns så många men drar till med kommande Bioshock Infinite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Jag trodde vi hade kommit längre i utvecklingen men tydligen inte när man kollar på Minekraft. Visst är det en bra sandlåde-spel men inte mycket mer.

Ta och läs mitt inlägg igen, så kanske du förstår vad grafik är. Jag kan hålla med dig om att det finns *snyggare" spel än minecraft, men det har fortfarande en oslagbar charm. Extremt innovativ grafik. Jag skulle t.ex aldrig tycka om minecraft lika mycket om detaljrikedomen var lika hög som i Crysis 2 i dx11.

Visa signatur

Min dator är kärnfri

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vilken tur att minecraft är snyggt då:)
På sitt sätt såklart.

Har du testat minecraft med "unbelivable shaders mod" + ultra DOF + AAx8 tillägget? Helt ärligt så är det nog moddat minecraft som är snyggast enligt mig. Texturerna ska vara pixelerade. Men ljussättningen och skuggorna (för att inte tala om kantutjämningen) är sjukt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dr33mcrusher:

Har du testat minecraft med "unbelivable shaders mod" + ultra DOF + AAx8 tillägget? Helt ärligt så är det nog moddat minecraft som är snyggast enligt mig. Texturerna ska vara pixelerade. Men ljussättningen och skuggorna (för att inte tala om kantutjämningen) är sjukt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Nepp det har jag faktiskt inte gjort än:)
Av nån anledning så får datorn mothugg när man spelar MC, för mkt skriv/läs till disk kanske?

Permalänk
Medlem

Dirt spelen med GFX enhancers.

Snyggaste spelet kommer ändå vara Eve Online, man får sig en sådan nörd-gasm när man flyger runt där;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LordMattis:

Ta och läs mitt inlägg igen, så kanske du förstår vad grafik är. Jag kan hålla med dig om att det finns *snyggare" spel än minecraft, men det har fortfarande en oslagbar charm. Extremt innovativ grafik. Jag skulle t.ex aldrig tycka om minecraft lika mycket om detaljrikedomen var lika hög som i Crysis 2 i dx11.

Okej. Tycker bara att det ser pixligt ut som spel gjorde för många år sedan.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smacked:

Crysis 1/Warhead, moddat, GTA IV moddat, Just Cause 2 (omoddat, vet inte om/vilka mods som finns. Kul spel för övrigt, köp på Steam )
Hittade inte den (imo) snyggaste videon men dessa får väl duga.
Kika vid ca 40s
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=7hEh...

http://www.youtube.com/watch?v=qq7-hTVP9AE&feature=related

Fint måhända, men knappast mer verkligt än tex WoW ofta saker o mark lyser vitt o blänker så. tycker det är samma piss med alla spel idag, lysande blänkande skinande stenar.. skit fult

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av joshoa:

Fint måhända, men knappast mer verkligt än tex WoW ofta saker o mark lyser vitt o blänker så. tycker det är samma piss med alla spel idag, lysande blänkande skinande stenar.. skit fult

Haha är du seriös jämför du det där med WoW? Har du slagit av datorn och gått ut en solig dag någon gång eller kanske varit utamlands ?
Jag har under större delen av mitt vuxna liv varit aktiv inom försvarsmakten och jag kan lova dig att när det är riktigt ljust ute så ser saker vita ut även en svart gevärspipa kan skuggas vit av solen

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Okej. Tycker bara att det ser pixligt ut som spel gjorde för många år sedan.

Ja, haha, men det är ju det som ger den innovativa charmen!

Visa signatur

Min dator är kärnfri

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0k:

Dirt spelen med GFX enhancers.

Snyggaste spelet kommer ändå vara Eve Online, man får sig en sådan nörd-gasm när man flyger runt där;)

"GFX enhancer"??

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Måste nämna Dear Esther också

Tack! Hade glömt denna pärla <3 Verkligen helt sagolikt vackert, och ett av de Source-spel jag matat flitigast med screenshots i. När jag först trillade ner i den där grottan stannade jag upp och fattade inte riktigt att jag spelade ett spel. Ska bli intressant att se vad de kan åstadkomma med Amnesia-licensen!

Och flopp eller ej, så är ju Rage också ett otroligt vackert spel, samtidigt som det är en mer eller mindre teknisk bragd. Måhända var det inte fullständigt komplett när det släpptes, men det löstes genom ett par snabba patchar. Efter dessa är det nära lika snyggt som Crysis, men går utmärkt att köra på en dator hälften så kraftfull mot vad Cryteks monster kräver.

Permalänk
Medlem

Borderlands

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loftberg:

Och flopp eller ej, så är ju Rage också ett otroligt vackert spel, samtidigt som det är en mer eller mindre teknisk bragd. Måhända var det inte fullständigt komplett när det släpptes, men det löstes genom ett par snabba patchar. Efter dessa är det nära lika snyggt som Crysis, men går utmärkt att köra på en dator hälften så kraftfull mot vad Cryteks monster kräver.

Rage teknisk bragd? Bah, är ju teknik ifrån '98. Låt mig förklara, Rage har statist förberäknat ljus, avsaknad av normalmaps, knapp någon specularity/reflektioner(kanske en avsaknad av dessa också, har inte spelat Rage sedan release typ), sjukt! lågupplösta texturer, inget AO/SSAO/HBAO, inga detail textures för att dölja de lågupplösta texturerna och åter igen INGET DYNAMISKT LJUS. Dynamiskt ljus var Ids stora grejj 2004 när de släppte Doom 3, nu 8 år senare så har de inte ens med dynamiskt ljus, något som 99.99% utav alla spel på marknaden har.

Såklart det inte krävs en så pass kraftful dator som det gör för att spela Crysis för att lira Rage, för allt Rage motorn(Id tech 5) gör är ju att streama in lågupplösta texturer och sätta dem på lågupplösta modeller.

Rage i sitt esse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

The Legend of Zelda: The Wind Waker i 1080p. Så sjukt snyggt. Inte på ett realistiskt sätt, men estetiskt.

Hur kan du spela zelda i 1080p?

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wuzu:

Hur kan du spela zelda i 1080p?

Emulator.

Permalänk

Red Dead Redemption är förvisso bara till konsol, så man är fast med de inställningar som gäller, men det är ett av de absolut snyggaste spelen enligt mig.

Mass Effect 2 är också ett spel som är fruktansvärt vackert. Rymdmiljöerna, den stämningsfulla musiken och de snyggt scriptade kameran i cut-scenes. Det är ett såpass genuint hantverk att jag nästan skulle vilja påstå att det brädar många filmer i fråga om regi.

Tekniska underverk kan jag tyvärr inte svara för. Äger inte en dator kraftfull nog att maxa Crysis. Jag kan ju se att spelet är snyggt men kanske inte mycket mer. Sedan är det väl lite det där med FPS och de stora sandbox-liren á la Skyrim. Ibland spenderar man på folk för mycket tid med att fokusera på vad som händer runt ens crosshair framför en än att stanna och njuta av miljön. Särskilt i Skyrim där man mest kravlar genom grottor och gruvor. Och inte sällan är det knäpptyst med musik när man möts inför en imponerande utsikt i spelet.

Ett vacker spel är i min mening en fråga om helhetspresentation.

Permalänk
Medlem

något av alla bilspel. De har tillskillnad från action/rpg bättre förutsättningar för att skapa realistisk grafik.

Permalänk
Skrivet av kastrix:

något av alla bilspel. De har tillskillnad från action/rpg bättre förutsättningar för att skapa realistisk grafik.

Granturismo 5 ?

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DominatorPC:

Haha är du seriös jämför du det där med WoW? Har du slagit av datorn och gått ut en solig dag någon gång eller kanske varit utamlands ?
Jag har under större delen av mitt vuxna liv varit aktiv inom försvarsmakten och jag kan lova dig att när det är riktigt ljust ute så ser saker vita ut även en svart gevärspipa kan skuggas vit av solen

Okej "försvarsmakten " bara för att du varit ute i skog och mark med försvaret så tror jag inte du sett mer natur och miljö än mig, och jag står fast vid att spelet ser overkligt ut precis som te.x wow.
Inte ens chans att saker lyser vitt och bländar en på det där viset. BLOOM effekter må va SNYGGA men säger man att dom där spelen har realistisk grafik så har man gejmat slut ögonen...
Nu handlar ju tråden dock om världens snyggaste spel så jag lägger ner från och med nu

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av joshoa:

Okej "försvarsmakten " bara för att du varit ute i skog och mark med försvaret så tror jag inte du sett mer natur och miljö än mig, och jag står fast vid att spelet ser overkligt ut precis som te.x wow.
Inte ens chans att saker lyser vitt och bländar en på det där viset. BLOOM effekter må va SNYGGA men säger man att dom där spelen har realistisk grafik så har man gejmat slut ögonen...
Nu handlar ju tråden dock om världens snyggaste spel så jag lägger ner från och med nu

Dito.
Men finns det något spel du skulle säga är realistiskt och snyggt?

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Avstängd

F.E.A.R. (Hela serien) (2005-2011)

Permalänk

Forza Motorsport 4 till Xbox 360

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080