Bigfoot Networks släpper Killer Wireless-N

Permalänk
Medlem

plockade hem ett K1-kort från ebay billigt för att prova.. gick jättebra. Burken kraschade konstant

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

som så många andra redan har sagt så är snacket om lägre ping ren bullshit. och även om du skulle kunna påverka pingen så är det en droppe i havet gentemot den latens som du stöter på utanför ditt eget nät.

största skillnaden mellan nätverkskort är drivrutinerna och kompatibliteten. där är intels kort helt överlägsna. helt stabila i alla operativsystem som finns i princip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Saknas bara att de skriver Fatal1ty på det också...

I samarbete med Van Den Hul eller kanske Supra...

HAHAHAHA jag ser det verkligen framför mig xD XD

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

som så många andra redan har sagt så är snacket om lägre ping ren bullshit. och även om du skulle kunna påverka pingen så är det en droppe i havet gentemot den latens som du stöter på utanför ditt eget nät.

Snacket om latencer är inte bullshit på ett reglerat nätverk som till exempel på LAN av typen man hittar vid on-site tournaments...
Känns som om alla Bigfoots Killer-adaptrar är gjorda för väldigt specifika miljöer.
Dock att de släpper dem på marknaden för alla - antagligen för att få upp volymerna och ner priserna - med marknadsföring som gjord för att lura mormor till att köpa det till sin lilla prylhungriga P12a till barnbarn är en annan femma och väl värd att skrattas åt.

Men jag ser en strategi från Bigfoot Networks inte helt olik reste av sportvärlden, där sponsorerna prackar på proffsen specialprylar, och sedan vill Karl 10 år efter stark marknadsföring ha samma fotbollsskor som Zlatan bara för att Zlatan har dem, och Nike (är väl hans nuvarande om jag inte minns fel?) säger att man blir en SÅÅÅ mycket bättre fotbollspelare av dem. Sen att det som man kan göra bättre med de skorna jämfört med några skor 1000 kronor billigare är något som Karl inte kommer kunna bemästra tillräckligt för att skorna ska göra en skillnad förrän tidigast fem år senare är det ingen som berättar. Och att Karl hunnit växa ur skorna tills dess är ingen som "tänker" på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

som så många andra redan har sagt så är snacket om lägre ping ren bullshit. och även om du skulle kunna påverka pingen så är det en droppe i havet gentemot den latens som du stöter på utanför ditt eget nät.

största skillnaden mellan nätverkskort är drivrutinerna och kompatibliteten. där är intels kort helt överlägsna. helt stabila i alla operativsystem som finns i princip.

Vilket skämt, jag antar att du inte känner till datorns lokala latency med mååååånga av intels nyaste kort. Har själv bl.a ett Intel 6300 som jag bytte från ett 5100AGN, HAHA, vilka skämtkort.. ALDRIG mer att jag kommer att köpa ett Intel nätverkskort, aldrig. När jag kör DPC lateny program så spikar korteret sönder hela datorn, jag får gitter i högtalarna och det är helt värdelöst. Hela Centrino-serien och WiFiLink är bland det värsta jag har varit med om!
Killer Wireless-N 1103 är definetivt något jag kommer att prova och se vad det går för (har 3x3 och vill köra MIMO + .11n - 450mbps). Visst, när intelkorten fungerar, blir det bra hastigheter och så.. men det är inte ofta, dropouts var 5 minut till en gång i timmen, oavsett vilket av dom tre olika kort jag provar med. Nej, aldrig mer intel. Usch. Givetvis är detta drivrutinsproblem, som har funnits i flera år?! På samtliga av deras serier. Inte fixat än, och 6300 som skall vara deras flaggskäpp. Jovisst må ha mycket funktioner och så, men det ska fungera också!
Spelar ingen roll vilka drivrutiner jag kör med, nya som gamla, har provat ca: 20 olika versioner totalt med alla tre korten, och gissa vilket som fungerat bäst? Jo, det äldsta av dom 5100AGN med Microsoft's egna drivisar. Haha, så skrattretande att det är sorgligt.

Någon som för övrigt vet vart man kommer att kunna få tag på detta Killer Wireless-N 1103 här i Sverige? Hittar inget ang. det =/ och betalar så glatt om det fungerar..

Permalänk
Medlem

Update: Beställt återkommer med någon form av recention senare om någon vecka när det anlänt. Någon som vill att jag har något speciellt upplägg, använder något speciellt program eller dylikt för ett litet test?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MissQ:

Update: Beställt återkommer med någon form av recention senare om någon vecka när det anlänt. Någon som vill att jag har något speciellt upplägg, använder något speciellt program eller dylikt för ett litet test?

Hur gick det med det här?

Permalänk

Var kan man köpa detta kort separat? Finns det på någon butik i Sverige? Alltså 1202 exempelvis?

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"