Permalänk

Vattenkylning

Hej jag har haft vattenkylning i flera år fungerar myket bra ,reaktor1 utan fläkt .
tank bara på att reakton ska stå utomhus i en isolerad låda , annas får ni lätt huvudverk av medlet som ni häller i för att hindra korition i daton efter en tid .
Ett tips, när ni sätter ihop slangar med enheten så lima med selikon och slankläma det sitter bättre
moder kortet kan vara lost ett tag utan ström så ser ni om det läker....
ps: Eham pump kan vara en bra lösning (Akvarium pump).

Permalänk
Medlem

Ok ska denna upp i faq eller hur har du tänkt?

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk

Eh? Jag brukar vara rätt bra på att dechiffrera men i detta fall förstår jag i stort sett ingenting. Förstår jag rätt i att du har radiatorn i en isolerad låda utomhus? Starta stavningskontrollen och lägg upp en bild eller två

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Mycket bra och informativ. Någon mod kanske kan klistra denna!

Visa signatur

Lägenheten: i72600k @ 3.4 GHz; HD 7970; 8 GB ram; Cooler Master HAF 922.
Frugans: AMD phenom2 X4 955 @ stock; HD5850; 4GB ram; antec skitchassi
Sommarstugan: i3 540 @ 4.3 GHz; HD 5850; 4 GB ram; Cooler Master CM storm

Permalänk
Skrivet av Vattenmannen:

Hej jag har haft vattenkylning i flera år fungerar myket bra ,reaktor1 utan fläkt .
tank bara på att reakton ska stå utomhus i en isolerad låda , annas får ni lätt huvudverk av medlet som ni häller i för att hindra korition i daton efter en tid .
Ett tips, när ni sätter ihop slangar med enheten så lima med selikon och slankläma det sitter bättre
moder kortet kan vara lost ett tag utan ström så ser ni om det läker....
ps: Eham pump kan vara en bra lösning (Akvarium pump).

Vad snackar du om egentligen?

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Eh, det finns stavnings program för FF och Chrome! Bara tipasar! Dömer inte!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Eh, det finns stavnings program för FF och Chrome! Bara tipasar! Dömer inte!

Synd att du inte har den aktiverad då...

Visa signatur

AMD Athlon XP 2500+ @ 2,505GHz, ABIT AN7, 512MB TwinMos PC3200@480MHz 2.5-3-3-7, 120GB Hitachi 8MB, 200GB Segate, Chifftec-Dragon

Permalänk
Medlem
Skrivet av GroundX:

Synd att du inte har den aktiverad då...

Hehe, ja där fick du mig alltid... Kan bli så när man skriver för fort ;D

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Problemet är kondens när det är kallare ute än inomhus. Visst, man kan isolera och kladda med fett i sockeln för att undvika en kortis men. Är det värt all den värk?
Iofs, nödvändigtvis så behöver inte vattnet gå under rumstemperatur även fast det är kyligt ute. Dock har vi sega vintrar med temperaturer under -30C till och från, det lär orsaka en hel del problem.

Om ni nu anser tråden vara troll eller helt meningslös. Posta inte då utan ta och anmäl den istället.

Permalänk
Medlem

Den här tråden påminner väldigt mkt den här videon

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InZ-Audio:

Vad snackar du om egentligen?

Haha emil jävlar vad skön snubben är

Permalänk
Skrivet av qunzil:

Haha emil jävlar vad skön snubben är

Haha U Know it

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB