Day Z kan bli fristående spel redan innan jul

Permalänk
Medlem

Kommer det släppas separat inom den närmsta tiden kommer det vara på Arma 2 motorn, definivt (tex så finns det WW2 spelet på A2 motorn). Vilken tyvärr är hopplöst daterad idag. Jag hoppas dom håller tillbaka lite och fixar det tidigt för A3 istället - assets/kod/etc borde ha liknande struktur då vi inte sett nåt särskilt nyskapande i A3 trailersarna. Om dom fortsätter designa content så borde dom kunna släppa en episk mod.

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Vill ha ett fristående spel med

- Mer skillnad i svårighetsgraderna (ex starta med vapen på lättaste)
- Fraktioner.
- "Bank" a la klassisk mmorpg så att man kan förvara saker.
- Möjlighet att gå in i alla byggnader
- Möjlighet att förstöra byggnader
- Bättre optimering och generellt bättre putsat

Ordet är faktioner inte fraktioner och jag tycker det låter som en dålig idé. Hela poängen är ju att det är alla mot alla och survival mode till tusen!

En sak jag kan tänka mig skulle vara trevligt är något slags safe haven, typ en stad som styrs av npc:s där inget våld är tillåtet och man kan bilda grupper alt. spara utrustning mot betalning.

Att kunna förstöra alla byggnader är ju lite av ett tve-eggat svärd där det säkert är jättekul tills hela världen bara är aska.

Om spelet släpps som stand-alone kan man ju bara anta att det kommer bli mer välputsat så det är nog inga problem.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem

Han borde köra en kickstarter kampanj, jävligt många inklusive mig själv som hade donerat till det!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Arma suger men denna mod verkar intressant, att detta kan bli ett fristående spel låter bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Arma suger men denna mod verkar intressant, att detta kan bli ett fristående spel låter bra

Har du flippat ur totalt pojk?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

får hoppas det blir ett vettigt inventory bara det som är nu är ju bara bäsigt och hemskt.. bäst hade vare att dom gjort ett som på typ alla andra spel dra och släp inventory annars är dayz sjukt roligt

Permalänk
Medlem

Det här var nyheter som heter duga:)
Dom är ju allt bra korkade om dom inte lyssnar på dom som fixade till dayz.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Optimera spelet, fräscha till det och släpp det.. Gärna med val att bygga baser, försvara dem och utforska.

Bygg en bas och försvara den mot zombie horder, skulle va riktigt roligt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jonthan:

Bygg en bas och försvara den mot zombie horder, skulle va riktigt roligt:)

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle va super!
Riktigt kaos med tält, stängsel, maskingevär å allt de där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipsfingers:

Ordet är faktioner inte fraktioner och jag tycker det låter som en dålig idé.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fraktion_(organisation)

Du kan även testa att översätta faction från engelska till svenska.

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Fraktion_(organisation)

Du kan även testa att översätta faction från engelska till svenska.

Jahopp, så går det när man är anglofierad. Jag erkänner mitt misstag men står fast vid min åsikt om att det skulle vara negativt för spelet.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Skulle va super!
Riktigt kaos med tält, stängsel, maskingevär å allt de där..

Now youre talking, då är jag intresserad. Annars ser det ut som ett stort sömnpiller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7-4770K 4,6 ghz, Gigabyte GTX 690 4gb, Corsair Dominator Platinum 1866MHz 16GB, ASUS TUF SABERTOOTH Z87, LG 29EA93 IPS 29", Fractal DesignDefine R2, G15 tb, Logitech G700 mus.
Nexus 4,5,7 & 9
BF30, klanen för dig över 30, och som gillar teamplay!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Duca:

Now youre talking, då är jag intresserad. Annars ser det ut som ett stort sömnpiller.

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt, Skulle vilja pröva DayZ men sist jag spelade arma 2 var det så fruktansvärt dåligt (laggigt, buggigt etc) så det var ingen mening, få se om man prövar på det igen nåndag.

Permalänk
Medlem

Ja, spelmotorn behöver en rejäl översyn vilket verkar vara fallet med ARMA 3. Jag gillar verkligen den "realistiska" känslan/tonen, men ogillar starkt det stela, hackiga, sega som omgärdar allt i spelet. Ett zombiesurvival-spel med så dålig närstrid och inventory förtar mycket enligt mig.

Mycket av funktioner som många söker verkar komma i The Dead Linger (ja, det lär nog bli en helt annan typ av spelkänsla där såklart, men ändå) men det skall bli intressant att se vad som kan göras med en kraftigt modifierad ARMA 2-motor som det lär bli om det skall bli fristående.

Permalänk
Medlem

Dayz möter Fallen Earth med en släng av Stalker, det vore nåt det.

Även om DayZ är kul så finns det inte särskilt mycket att spela för/göra efter ett tag. Du har bra vapen, du har mat, ett tält, en bil osv.. nu då?

Det behövs uppdrag och någonslags endgame. Det behövs även ett "vault" system för att locka den stora massan att spela (mot pengar). Realism i all ära men man dör ju för fasen inte bakom skärmen när man blir skjuten heller.

Fordon osv måste kunna tas från en server till en annan på ett smidigt sätt (eller en jättevärld a´la Fallen Earth skapas). Man måste stoppa möjligheten att logga in,döda, loota, alt+f4 ut (allt inom ett par sekunder) på något sätt.

Man måste ta en titt på spawnandet, har dött av att folk kommit in på servern ljudlöst precis bakom mig och skjutit mig i nacken. Man är också helt oskyddad de första sekunderna när man kommer in i spelet, då man inte ens ser att man är inne än men nån på servern ser dig stå där och kan blåsa bort dig innan du kan göra nåt åt saken (välj var du loggar ut väääääääldigt noga).

DayZ har enorm potential men det är långt kvar till ett kommersiellt gångbart spel. Apha->beta->demo->game.

Ni som förväntar er ett DayZ i ArmA3 inom snar framtid väntar förgäves. Det handlar om minst ett års kodande innan det kan bli aktuellt, enligt Rocket själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkka:

Ni som förväntar er ett DayZ i ArmA3 inom snar framtid väntar förgäves. Det handlar om minst ett års kodande innan det kan bli aktuellt, enligt Rocket själv.

Källa? Jag vill ha hans exakta ord på det du just skrev.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Källa? Jag vill ha hans exakta ord på det du just skrev.

...och jag vill ha en Ferrari av Tomten.
Be snällt och Henkka skaffar nog säkerligen fram det åt dig eller använd Google själv, men med den där attityden kommer man sällan långt.

Permalänk
Medlem

ArmA 2 DayZ billigt

Köpte ArmA 2 idag bara för att spela DayZ. Fick de för 116kr på "thepowerlevel" steam-key
Ett tips för de som är sugna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)| CORSAIR 2x4096MB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Be Quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold | Samsung SSD Pro 840-Series 256GB | 2TB WD Caviar Green | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal Design Define R4 Svart | Samsung 27" S27A950D LED 120Hz | Logitech Z-5500 @ THX 5.1 | Laptop: ASUS G73, Intel i5 2.79GHz, 4096MB, ATI 5870, 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoverBoy:

Köpte ArmA 2 idag bara för att spela DayZ. Fick de för 116kr på "thepowerlevel" steam-key
Ett tips för de som är sugna!

ArmA 2: Combined Operations?

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Om det blir ett fristående spel så hade jag gärna velat se dem ge spelet gratis till dem som köpte Arma 2 bara för att kunna spela DayZ modden. Tycker det är en dålig stil att göra spelet till en modd av ett annat spel, sen när folk köper spelet för att spela modden så väljer de att göra spelet fristående så att man måste köpa spelet ännu en gång. Fast det är kanske bara jag som tycker så.

Permalänk
Skrivet av Diace:

Om det blir ett fristående spel så hade jag gärna velat se dem ge spelet gratis till dem som köpte Arma 2 bara för att kunna spela DayZ modden. Tycker det är en dålig stil att göra spelet till en modd av ett annat spel, sen när folk köper spelet för att spela modden så väljer de att göra spelet fristående så att man måste köpa spelet ännu en gång. Fast det är kanske bara jag som tycker så.

Håller helt med dig, men samtidigt så vill väll rocket få lite cash också(För bohemia har väll inte betalat honom? ;O), för nu är det ju ingen som vet ifall du köper spelet för DayZ eller arma 2 campaignen eller vad som helst :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diace:

Om det blir ett fristående spel så hade jag gärna velat se dem ge spelet gratis till dem som köpte Arma 2 bara för att kunna spela DayZ modden. Tycker det är en dålig stil att göra spelet till en modd av ett annat spel, sen när folk köper spelet för att spela modden så väljer de att göra spelet fristående så att man måste köpa spelet ännu en gång. Fast det är kanske bara jag som tycker så.

Tja, det är en gratis mod till ett helt annat spel, så jag hoppas att det bara är du som tänker så...

Om det nu blir ett fristående spel så gissar jag att det kommer att bli en del förändringar åt det håll som har funnits som en vision från början, på en helt annan nivå förhoppningsvis. Prislappen beror säkerligen en del på hur vänligt inställda Bohemia är med licensiering/uthyrning av spelmotorn, men säkert inte så dyrt. Kanske görs en deal om officiell addon till ARMA 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diace:

Om det blir ett fristående spel så hade jag gärna velat se dem ge spelet gratis till dem som köpte Arma 2 bara för att kunna spela DayZ modden. Tycker det är en dålig stil att göra spelet till en modd av ett annat spel, sen när folk köper spelet för att spela modden så väljer de att göra spelet fristående så att man måste köpa spelet ännu en gång. Fast det är kanske bara jag som tycker så.

Dålig stil? Det är ju inte precis någon som tvingar folk att köpa Arma 2.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Rocket jobbar på bohemia Interactive så han har nog tillgång till RV4 vare sig han vill eller inte.

Rocket är en konsult till BI för ett projekt(Arma 3?), enligt han själv på DayZ forumet. Han har testat att porta det till Arma 3 motorn och det fungerar, dock kräver det jobb naturligtvis om man ska porta det 100%.

Om det inte har sagt/skrivits officiellt, så ta informationen med en nypa salt.

Permalänk
Medlem

Förklara Dayz kort, stalker med zombies? Jag har aldrig kört arma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Förklara Dayz kort, stalker med zombies? Jag har aldrig kört arma.

Skickades från m.sweclockers.com

DayZ är en överlevnads-modifikation till ArmA 2. Om du har sett The Walking Dead, så vet du typ allt om DayZ. Alla kan döda alla, så det gäller att vara smart och handla snabbt när det kommer till nödsituationer.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Har aldrig spelar Arma 2 men såg en som har skrivit tidigare om spelet skulle bli fristående så ville han att det skulle gå att skjuta ner byggnader, vet inte hur servrarna fungerar, om kartan startas om efter nån timme/dag eller hur det är men nackdelen om det inte startas om då kommer det inte finnas några byggnader kvar efter ett tag.

Är det värt att köpa Arma 2 nu eller ska man vänta till DayZ blir fristående och köpa det då?