Köpte vattenkylaren från Sommardatorn 2012.

Permalänk
Medlem

Köpte vattenkylaren från Sommardatorn 2012.

Hej!

Då min dator nyligen gick sönder så bestämde jag mig för att köpa en ny och då valde jag såklart SweClockers sommardator 2012.

Jag såg att det var en vattenkylare som jag beställde men tänkte inte vidare på det utan antog att det bara skulle vara att koppla in som en vanlig datordel.

Nu när jag snackade med en kompis så frågade han mig om jag då skulle vara tvungen att byta ur vattnet på den och då slog det mig;
Jag kan ingenting om vattenkylare.

Efter att ha försökt läsa på lite så blev jag inte så mycket smartare så jag hoppades att ni skulle kunna hjälpa mig.

Som jag förstått det så behöver man inte byta ut vattnet men vad behöver man göra?

Hur skiljer det sig från en vanlig kylare?

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av JMF92:

Hej!

Då min dator nyligen gick sönder så bestämde jag mig för att köpa en ny och då valde jag såklart SweClockers sommardator 2012.

Jag såg att det var en vattenkylare som jag beställde men tänkte inte vidare på det utan antog att det bara skulle vara att koppla in som en vanlig datordel.

Nu när jag snackade med en kompis så frågade han mig om jag då skulle vara tvungen att byta ur vattnet på den och då slog det mig;
Jag kan ingenting om vattenkylare.

Efter att ha försökt läsa på lite så blev jag inte så mycket smartare så jag hoppades att ni skulle kunna hjälpa mig.

Som jag förstått det så behöver man inte byta ut vattnet men vad behöver man göra?

Hur skiljer det sig från en vanlig kylare?

Tack på förhand!

man behöver inte byta vatten

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

De är helt "plug & play". Du behöver bara följa instruktionerna om hur du ska installera kylaren, sen är den helt underhållsfri.

Permalänk

Jag har hört att vissa kräver Ramlösa Lingon för att funka bra... ;-D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Jag har hört att vissa kräver Ramlösa Lingon för att funka bra... ;-D

lite taskig kommentar när TS frågar något han inte kan.

@TS: dom färdiga "vattenkylarna" man köper är helt underhållsfria och är som en vanlig luftfläkt ungefär.
Bara att montera och köra på, väldigt simpelt.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Jag uppskattar det verkligen!

Permalänk

har hatt min coolit eco alc i snart 2år utan att byta vatten funkar lika bra fortfarande så oroade dig inte ^^

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz