Permalänk
Medlem
Skrivet av Worstever:

vad är koden för 5% rabatt på CDON.se?Tacksam för svar:)

sweclockers + cdon på google = svar 1 sec
Google är snabbare än fråga

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

http://img823.imageshack.us/img823/5513/statussa.png

Ska det verkligen se ut så här? Två stycken ordrar lagda igår, och ingen av dem är skickade klockan 18.52 dagen efter. Alla produkter fanns på lager bör tilläggas.

Edit: Syftar på order nummer två som är utan status.

lol, mina paket brukar ta runt 2 veckor innan dom ens börjar packa dom(om dom lyckas göra det)
så efter en dag är väl lite väl tidigt.

Permalänk

måste man handla för över 600kr för att rabattkoden ska gälla?

Visa signatur

Dator: Intel Core i7 8700 | Asus 1080 ROG Strix 8GB | EVGA GQ 650w PSU | Seagate Barracuda 1TB | Samsung PM981 256GB SSD | ASUS LGA1151 ROG STRIX B360-F Gaming | Ballistix LT DDR4 2666Mhz 2x8GB | Phanteks E P400 T-GLASS
Kringutrustning: Corsair VOID PRO RGB Wireless SE Yellow | Qpad MK-85 Pro | Asus VG248QE 144hz 24" | Steelseries Rival
700
|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Worstever:

måste man handla för över 600kr för att rabattkoden ska gälla?

Nej. Tänk på att det endast gäller datorkomponenter och att du måste vara inloggad samt lägga till koden i kassan.

600kr är gränsen för att du ska få en "check" på 50kr.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Tycker man har sett ganska många som fått vänta en del på sina ordrar och hade inte väntat mig någon exceptionellt snabb levereans men här fick man en laptop och lite annat redan efter en dag.

Jag fick också fel kolli-id, ett med "mypack retur", men fick som sagt mina grejor nu efter en dag hur som helst.

Vad beställde du?

Skrivet av Steffe:

Beställde du den kylaren du pratade om i början av månaden med rabattkoden, så har du förklaringen där. Annars så är det något som gått snett hos dom, och då har du rätt ;p

Beställde datorkomponenter för 5000 :- ... 300 kr torsk

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk

Fick för en stund sen ett mail om att mitt paket skickats. Men naturligtvis var det fel kolli-id, jag fick spårningsnummet för returfrakt (som jag med all säkerhet inte kommer använda).

Jag såg att andra i tråden också fått det, men det finns ett snabbare sätt att få fram det riktiga kolli-id än deras support(speciellt efter att den stängt för dagen).

1. Gå till http://server.logistik.posten.se/servlet/PacTrack?lang=SE&kolliid=KOLLINUMMER&xslURL=/xsl/pactrack/standard.xsl och byt ut KOLLINUMMER i adressfältet mot det returfraktnummer du fått från CDON.
2. Öpnna http://www.posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp i ny flik/fönster.
3. Kopiera Kundnr och Referens från fösta sidan(server.logistik.posten.se) till formuläret för att spåra med kundnummer på andra sidan. Klicka på nedre spåra-knappen.

Du kommer då till en sida där båda kollinumren visas. Du kan se statusen där eller kopiera kollinumret och använda nån av de andra paketspårningssidorna

Permalänk

Beställde fredag Den 20Juli kl21:00 Logitech g35 800kr, och på tisdan så va paketet på bron när man vaknade. Inget trasigt eller liknande, och det va den 6:de saken jag köpte där för över 500kr. Har ALDRIG haft problem med CDON. visst dom kanske är seg med leverans ibland men det klarar man sig med. och som dom skriver så är det 3dagars leveranstid och de håller dom!. Fattar inte varför folk klagar på dom...
Tack enen gång för en bra deal CDON!kommer vara eran kund ett bra tag till :)!!!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ZonCo:

Förstår ingenting jag... La 2st ordrar igår.
Order #1
Alla prylar i lager, alla prylar med 1-3 leveranstid
Kollar jag denna ordern så saknar hälften av artiklarna men beloppet stämmer. Ingen status överhuvudtaget på denna. Huh?
Order #2 verkar OK
Fick precis ett mail om att några av artiklarna var skickade medans några packas samt att 1 art "vilar".
Undra varför ariklar saknas i min första order, och att de med längre leveranstid (4-6 dagar eller vad stod) gått iväg före?
Någon som varit med om något liknande?
Edit; Mycket strul, ang. Order 1 hade de inte kunnat debitera kortet säger de.. (de har reserverat pengarna och borde därmed kunna debitera summan sedan..), därav har den inte gått iväg. Fick mail om att det inte är några problem, en faktura följer med paketet ist.
Prylarna har fortfarande inte gått iväg och inget nytt.. Pratade med dem idag men fick igentligen inget mer svar än att de inte kunnat debitera kortet. Order 2 gick visst bra att debitera... den som jag gjorde efteråt, bra märkligt.
Beställt ifrån CDON 2ggr och båda gångerna strul.. Nae, detta var sista gången. Fyndade iaf en 27" skärm för 1190kr.. (om den dyker upp..)
Edit 2; Ok... Jag beställde precis ifrån dem igen............

Hej

Låter märkligt. Kan du skicka ditt ordernr och ärendenr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av casuaL:

Jag fyller år imorgon och tänkte köpa en present till mig själv. Men undrar om ni ska ha en 15% rea nu i slutet av månaden?
Skickades från m.sweclockers.com

Svar - Ja

Skrivet av azz0n^:

Ja, jag undrar samma sak. Ska bygga en dator åt min vän om någon vecka och han ska beställa datorkomponenter från cdon. Undrar också om ni ska ha det igen i slutet av månaden.

Svar - Ja

Visa signatur
Permalänk
Medlem

CDON:

Denna rea som du svarade ja på nyligen, har den startats?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av QQmore:

CDON! Beställde precis grejjor från er, hade skrivit in SWEC rabatten på 5% men den räknade inte med rabatten så fick betala 300:- extra, känns sådär, fixa eller så köper jag från Inet.se istället!!!!

Hej

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på vad som gått snett.

MVH Edin

Skrivet av Krawlezt:

CDON:
Denna rea som du svarade ja på nyligen, har den startats?

Den startar innan helgen. Säger han lite kryptiskt :S

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad bra! Blir att vara uppdaterad
Till min sista fråga, dessa rabatt koder som finns. När och vart skriver man in dom?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krawlezt:

Vad bra! Blir att vara uppdaterad
Till min sista fråga, dessa rabatt koder som finns. När och vart skriver man in dom?

När du loggat in och gått till kassan precis under listan med varor.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Låter märkligt. Kan du skicka ditt ordernr och ärendenr så kikar jag på det.

MVH Edin

Svar - Ja

Svar - Ja

Awesome!

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

När du loggat in och gått till kassan precis under listan med varor.

Tackar!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Hur lång brukar handledningstiden vara hos er när det gäller reklamationer? Måste det finnas ett godkänt ärende hos tillverkaren eller tar ni in produkten för bedömning?

Permalänk
Medlem

Hej!

Tänkte se om ni kommer plocka in Asus Transformer Infinity i Grå färg samt om ni kommer plocka in 32GB versionen av plattan?

Tack på förhand!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Beställde ett grafikkort som enligt sidan eran fanns inne på lager idag före kl 16:00 jag direktbetalade via SEB fick kvitto från internetbanken, men har inte fått något mail med orderbekräftelse än (har kollat skräpposten också)

blev ny kund hos er idag (tackvare 5% för swec medlemmar) är det vanligt att det tar lång tid innan orderbekräftelse skickas ut?

av alla sidor jag handlat ifrån tidigare får man mail direkt samma sekund som man genomför beställningen sen om leveransen dröjer det är ju en annan sak.

har även kollat "mina sidor" på min profil på cdon.com men det är helt tomt där.
något som har gått fel?
vore ju kul att åtminstone få bekräftat att ordern är "lagd" då man förbetalat.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

Beställde ett grafikkort som enligt sidan eran fanns inne på lager idag före kl 16:00 jag direktbetalade via SEB fick kvitto från internetbanken, men har inte fått något mail med orderbekräftelse än (har kollat skräpposten också)

blev ny kund hos er idag (tackvare 5% för swec medlemmar) är det vanligt att det tar lång tid innan orderbekräftelse skickas ut?

av alla sidor jag handlat ifrån tidigare får man mail direkt samma sekund som man genomför beställningen sen om leveransen dröjer det är ju en annan sak.

har även kollat "mina sidor" på min profil på cdon.com men det är helt tomt där.
något som har gått fel?
vore ju kul att åtminstone få bekräftat att ordern är "lagd" då man förbetalat.

Just orderbekräftelsen brukar inte ta många minuter hos cdon (uppdateringarna i ordersystemet är en annan femma), förhoppningsvis är det bara en överbelastad mailserver eller så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

När kan ni tänkas få in Phanteks PH-TC14CS i lager?

Permalänk
Medlem

Får vi kanske se crucials m4 ssd på 15% rean?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Skrivet av Lehto:

Får vi kanske se crucials m4 ssd på 15% rean?

+1
256 gig m4 eller samsung 830 skulle passa väldigt bra i nuläget när man vill uppgradera sin laptop

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnieboy:

+1
256 gig m4 eller samsung 830 skulle passa väldigt bra i nuläget när man vill uppgradera sin laptop

Skickades från m.sweclockers.com

15% är uppe nu, http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Kunde man ju ge sig tusan på, prissänkning och 15% på kortet jag köpte förra veckan -.-

*klappar snällt på Edin ;p* (värt ett försök i alla fall :>)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Det märks att CDON inte håller på med elektronik sy mycket, köpte ett grafik kort den 2012-05-27 som var defekt och skicka till bakat 2dagar efter, dem sa att det skulle ta 3-6 veckor innan ny leverans kommer. Tror att dem sa nu att det skulle komma nån gång i Augusti, segt.

Men dem har oftast 10-200kr billigare.

Permalänk

Beställde nyss och la in den men ingen rabatt här inte.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ObviouslyGod:

Beställde nyss och la in den men ingen rabatt här inte.

Vilka produkter och vilken kod använde du?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

meh inga roliga 120GB's SSDer, jag som behövde en.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

Blev en Samsung 830 256GB för 1610 kr.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

En fråga.

Hur lång tid tar det att få en ny hårddisk på garantin? Fick min WD 2TB som var doa. De senaste 24 timmarna har jag endast lyckats få mailkontakt med CDON, men inget besked om att ens kunna skicka in den. Man sitter ju lite i sjön utan hårddisk om man säger så.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Inga Z77 moderkort :/