Mac-återförsäljare mediafynd.com

Permalänk
Medlem

Mac-återförsäljare mediafynd.com

Hej,

Vad tror ni om denna sida http://www.mediafynd.com/index.html ?

Måste väll vara för bra för att vara sant, priserna är ju sinnes!?

/Fredric

Permalänk
Medlem
Citat:

Vårt ansvar för kunden avslutas inte med affären utan är endast en början på en längre relation.

hehe.. den har vi ju sett förut här.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Ber om ursäkt, men här är en person med samma fråga https://www.flashback.org/t1924879

Permalänk
Citat:

Organisationsnummret går till Aron Fjällström 21 år gammal i Storuman, medans kontaktnummret på hemsidan går till Aron Fjällström 51 år gammal i Tärnaby(?!)

Edit; hemsidan startades igår (om jag har förstått det rätt) står på hemsidan att Mediafynd startades som enskild firma 2007 och har 2-5 anställda per SÄSONG.

Permalänk
Medlem

Hehe mjo, verkar ju vara lite fuffens

Permalänk
Medlem

Mailade med dem då jag såg retina macbook pro för 11,5k. De "ska" skaffa Klarna som fakturaställare inom 2 veckor så jag väljer att avstå tills dess!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Mailade med dem då jag såg retina macbook pro för 11,5k. De "ska" skaffa Klarna som fakturaställare inom 2 veckor så jag väljer att avstå tills dess!

Hur kan man ens tänka tanken? Klart det är en gigantisk bluff. Helt magiskt säljer man rMBP för halva priset, företaget står på två olika personer med samma namn, lägga ut sitt hemnummer osv. Ringer inte varningsklockorna så vet jag inte hur trångsynt man är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Hur kan man ens tänka tanken? Klart det är en gigantisk bluff. Helt magiskt säljer man rMBP för halva priset, företaget står på två olika personer med samma namn, lägga ut sitt hemnummer osv. Ringer inte varningsklockorna så vet jag inte hur trångsynt man är.

Anser att det är värt att testa om Klarna står som fakturautställare som sagt!

Permalänk
Medlem

Ser ut som mac har fått ordning på sina priser! ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Anser att det är värt att testa om Klarna står som fakturautställare som sagt!

Absolut. Eftersom det är halva priset mot vad du får betala om du köper direkt från Apple är det ju jättebra. Inte borde det väl vara en bluff, jag menar, allt ser ju så seriöst ut, och de har en riktigt fräsig hemsida.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Anser att det är värt att testa om Klarna står som fakturautställare som sagt!

Hur tror du själv att Aron i Jämtland (vars bolag är passivt, utan f-skatt och registrerades 2010) skulle få bättre inköpspriser än ALLA andra auktoriserade återförsäljare som har miljoner i omsättning?

Han kanske är en "go gubbe" som säljer varje dator med 10Kkr i förlust för att han gillar Apple?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkki:

Absolut. Eftersom det är halva priset mot vad du får betala om du köper direkt från Apple är det ju jättebra. Inte borde det väl vara en bluff, jag menar, allt ser ju så seriöst ut, och de har en riktigt fräsig hemsida.

Läste du ens vad han skrev? Om man använder klarnas faktura så finns det ingen risk alls, om varan inte stämmer så behöver du inte betala fakturan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Läste du ens vad han skrev? Om man använder klarnas faktura så finns det ingen risk alls, om varan inte stämmer så behöver du inte betala fakturan.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Läste du ens vad han skrev? Om man använder klarnas faktura så finns det ingen risk alls, om varan inte stämmer så behöver du inte betala fakturan.

Varför skulle det inte kunna vara bluff trots ätt han beställer mot faktura? Tror du på fullaste allvar att det kommer att komma någon vara? Visst att han inte behöver betala om det inte kommer ngt, men företaget kan ju vara bluff ändå, eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Hur tror du själv att Aron i Jämtland (vars bolag är passivt, utan f-skatt och registrerades 2010) skulle få bättre inköpspriser än ALLA andra auktoriserade återförsäljare som har miljoner i omsättning?

Han kanske är en "go gubbe" som säljer varje dator med 10Kkr i förlust för att han gillar Apple?

det är givetvis de där 2-5 säsongarna som smugglar in Macarna svart via sibiriska järnvägen direkt från Kina. :

Skrivet av Monkeyapa:
Citat:

Edit; hemsidan startades igår (om jag har förstått det rätt) står på hemsidan att Mediafynd startades som enskild firma 2007 och har 2-5 anställda per SÄSONG.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

det är givetvis de där 2-5 säsongarna som smugglar in Macarna svart via sibiriska järnvägen direkt från Kina. :

Ja, såklart!
Att jag inte tänkte på järnvägen.
Antagligen mest under vintertid för att kunna maskera de vita datorerna som snöbollar.

Permalänk

Visst går det att köpa Macbook i Hong Kong för ca 5000 kr billigare peng i Svenska Kronor med engelsk språk och tangentb. layout, legit på apple.coms hemsida, men med svensk layout och språk så lutar de åt lite fuffens igång ja. Stöldgods?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Visst går det att köpa Macbook i Hong Kong för ca 5000 kr billigare peng i Svenska Kronor med engelsk språk och tangentb. layout, legit på apple.coms hemsida, men med svensk layout och språk så lutar de åt lite fuffens igång ja. Stöldgods?

Fast det spelar ingen roll då man måste betala moms på allt som säljs i Sverige, så det blir inte billigare att importera den från Hong Kong för ett företag.

Sen, självklart är detta en stor bluff och personen har antaglingen någon plan för att lura av alla lättlurade svenskar på ett par hundra tusen. Troligtvis är personen duktig på att övertyga folk om att allt är som det ska vara och få dom att betala, speciellt när folk tror att de kan göra ett ordentligt kap!

En vanlig butik har max 10% marginal på grejorna och inte ens Apple själva har så bra marginaler att de kan sälja datorerna till dessa priser. Men Arne från mediafynd har såklart hittat en inköpskanal bättre än Apple själv?

Permalänk
Skrivet av Twister86:

Visst går det att köpa Macbook i Hong Kong för ca 5000 kr billigare peng i Svenska Kronor med engelsk språk och tangentb. layout, legit på apple.coms hemsida, men med svensk layout och språk så lutar de åt lite fuffens igång ja. Stöldgods?

En stöld av 2 stora pallar av appleprodukter begicks mot elgiganten i stockholm hösten 2011...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikNystrom:

Anser att det är värt att testa om Klarna står som fakturautställare som sagt!

...är du på riktigt?

Det kommer självklart inte skaffa klarna, det är ju bara mera bluffsnack för att verka seriösa.

Hela företaget kommer försvinna, med allas pengar, inom 2 veckor ändå.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Skrivet av Cindori:

...är du på riktigt?

Det kommer självklart inte skaffa klarna, det är ju bara mera bluffsnack för att verka seriösa.

Hela företaget kommer försvinna, med allas pengar, inom 2 veckor ändå.

Men ifall dem skaffar Klarna så är jag på.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av TokigaSmurfeN:

En stöld av 2 stora pallar av appleprodukter begicks mot elgiganten i stockholm hösten 2011...

Men då fanns inte Macbook Retina och jag tror inte man orkar sälja stöldgods på internet via företag.

Detta handlar om en ren och skär bluff helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av Cindori:

...är du på riktigt?

Det kommer självklart inte skaffa klarna, det är ju bara mera bluffsnack för att verka seriösa.

Hela företaget kommer försvinna, med allas pengar, inom 2 veckor ändå.

http://www.expressen.se/noje/musik/efter-biljettskandalen---b...

Kanske något liknande kommer att ske

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Men ifall dem skaffar Klarna så är jag på.

Det är klart du är, men det kommer inte hända, OK?

Lär ni er ingenting av alla dessa bluffbolag? I alla dessa bolag har alltid haft "problem" med faktura men att det ska vara löst inom 2 veckor. Då börjar folk lita på bolagen för att människor är giriga och snåla, vilket gör att man endå tar chansen att beställa via förskottsbetalning när man inte kan se sig själv gå miste om så billiga produkter..

Permalänk
Medlem

Bluff inget annat. Oavsett om dem påstår sig ha "Klarna". Skit i det. DET FINNS INGEN SOM SÄLJER MAC SÅ BILLIGT!
Företag är ju tänkt att vinna pengar inte förlora dem.

Permalänk
Medlem

Finns även möjlighet att komma till vårat lager på adressen: Brånaberg 158 står det på sidan. Bara att åka dit och se om sakerna verkligen finns.

Visa signatur

Phanteks Enthoo Primo Intel i7 3930K@4.7Ghz Asus Rampage IV Extreme
Corsair DDR3 16GB 1600MHz Corsair AX 1500 3x R9 290x
Projekt tråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimzz:

Finns även möjlighet att komma till vårat lager på adressen: Brånaberg 158 står det på sidan. Bara att åka dit och se om sakerna verkligen finns.

Åk till bråna-berg och bli av med din mobiltelefon.

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Åk till bråna-berg och bli av med din mobiltelefon.

precis! eller ta en trip till Drågsved och bli nerrökt! ja jag talar av erfarenhet:)

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Åk till bråna-berg och bli av med din mobiltelefon.

Man kan ju ha med sig 2 biffiga snubbar, eller?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080