Permalänk
Medlem

Processorkylare

Hej jag är relativt ny på datorer,
och undrar om man behöver tänka på något när man ska förflytta sin dator till t.ex lanpartys med en tung processorkylare. eftersom att inet säger att dom inte sätter på för tunga kylare pga risken för transportsskador.

Tack för svar på förhand
Ja jag är morgonpigg så ni behöver inte kommentera det.

Permalänk
Medlem

Har undrat samma sak nu. Skulle PRECIS göra en tråd när jag refreshade sidan!

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toxid_Fox:

Har undrat samma sak nu. Skulle PRECIS göra en tråd när jag refreshade sidan!

Ibland är jag kvick

Permalänk
Medlem

Fraktar man själv i bil osv och lägger datorn ner helst så funkar de fint problemet att frakta datorer med luftkylare av den tyngre sorten, men från större butiker med posten är att dom står upp vilket ger mer tryck på moderkortet.
Om man har en kylare med tyngd skulle det då komma ett fartgupp eller någon håla skulle det potentiellt säkerligen kunna spräcka moderkortet eller om man monterat kylaren dåligt att kylaren ramlar av och pajjar PCB på grafikkortet.
Men så länge man skruvat fast de bra ska de hålla, moderkort brukar också vara ganska flexibla.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Fraktar man själv i bil osv och lägger datorn ner helst så funkar de fint problemet att frakta datorer med luftkylare av den tyngre sorten, men från större butiker med posten är att dom står upp vilket ger mer tryck på moderkortet.
Om man har en kylare med tyngd skulle det då komma ett fartgupp eller någon håla skulle det potentiellt säkerligen kunna spräcka moderkortet eller om man monterat kylaren dåligt att kylaren ramlar av och pajjar PCB på grafikkortet.
Men så länge man skruvat fast de bra ska de hålla, moderkort brukar också vara ganska flexibla.

Aha, okej tack