Bakgrunden från Windows 8 ute på nätet

Permalänk
Medlem

Bakgrunden gör man ju helsvart ändå sen ! Är mest nyfiken om det blir någe märkbar performance boost i spel osv, har läst lite och verkar som endel har fått bättre fps i windows 8 upp till 20-50% mer än i windows 7, så det blir mest avgörande för mig, windows 7 känns ju redan gammalt ändå. Its time for change !

Permalänk

Längtar som tusan till Windows 8! Ska bli kul med lite nytt och inte samma tråkiga skrivbord

Permalänk
Medlem

Jag som trodde att Win8 var grönt men det där ser ju snarast blått ut. Väldigt förvirrande!

Har lekt lite med preview-versionen nyligen och måste säga att jag känner mig som ett stort frågetecken kring vad MS själva tänker kring att alls släppa något sådant här som ett OS till en "riktig dator". Metro-läget känns ju rätt meningslöst på en dator (allt de visar i previewen är ju riktigt kassa "appar" som är så begränsande att de inte gör någon glad) men det kan väl iofs duga som "ny startmeny" snarare än något man använder i sig.
Värre tycker jag i så fall att det är hur hårt de verkat satsa på att göra viktiga saker osynliga och att man ska trolla fram dem med "hot corners" (välkommen tillbaka till 90-talets skärmsläckaraktivering), DET känns ju om något som en riktig jäkla UI-katastrof.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

genomsnittsanvändaren kommer ju ändå lägga in ett illa kantanpassat porträtt av sina fula ungar eller hund, så man kanske inte ska dra för stora växlar på hur detta kommer påverka opinionen om Windows.

sant

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Aldrig använt windows standard wallpapers hur som haver, så detta var ju varken bra eller dåligt fin blomma iallfall.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har +20gb av bakgrundsbilder på min dator?

Det första man gör när man installerar ett nytt operativsystem är väll att installera de nyaste drivrutinerna för grafikkortet och byta bakgrundsbild.

Visa signatur

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Längtar som tusan till Windows 8! Ska bli kul med lite nytt och inte samma tråkiga skrivbord

Yes, exakt, kan bara inte vänta! Som en vis man uttryckte det - Install Windows 8 and make your PC as awesome as your phone!

Tips: Dra ner Windows 8 Release Preview, mounta och installera i en VM - and the "Wow" starts now.

(VirtualBox fungerar fint för mig, väldigt snabbt och lätt att installera. En guide behövs egentligen inte, men här har du en.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackeee:

Är det bara jag som har +20gb av bakgrundsbilder på min dator?

Ja......för det är totalt onödigt slöseri av rerurser......

Permalänk
Avstängd

Testade Windows 8 för ett tag sedan och fick omgående ME vibbar. Har man 7an finns det väl ingen anledning att byta till 8an, visst 8an startar en halv sekund snabbare men vad tjänar man på det. Vem vet, det kanske kommer en Pro version utan metro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackeee:

Är det bara jag som har +20gb av bakgrundsbilder på min dator?

Det första man gör när man installerar ett nytt operativsystem är väll att installera de nyaste drivrutinerna för grafikkortet och byta bakgrundsbild.

Ja, dem sparar man som bokmärken på de sidor man hittar dem. Bokmärkena sparas i molnet dessutom ;). 20gb bilder kommer inte under min livstid kvala in som bra nog att få vara bakgundsbild.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Windows XP bakgrunden är ju snyggast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

MSDN alltså? Då kanske man ska ta en titt på 8:an, kostar inget iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Testade Windows 8 för ett tag sedan och fick omgående ME vibbar. Har man 7an finns det väl ingen anledning att byta till 8an, visst 8an startar en halv sekund snabbare men vad tjänar man på det. Vem vet, det kanske kommer en Pro version utan metro.

Kika gärna in i tråden här på sweclockers där förbättringar tas upp jämt emot Windows 7 så får du lite mer kött på benen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Skrivet av MrMuppet:

Yes, exakt, kan bara inte vänta! Som en vis man uttryckte det - Install Windows 8 and make your PC as awesome as your phone!

Tips: Dra ner Windows 8 Release Preview, mounta och installera i en VM - and the "Wow" starts now.

(VirtualBox fungerar fint för mig, väldigt snabbt och lätt att installera. En guide behövs egentligen inte, men här har du en.)

Tänkte försöka hålla mig tills riktiga kommer ut så att jag får ett jättestort WOW istället!

Permalänk
Medlem

Varför vill så många ha en helsvart bakgrund?, tråkigare än så är väl svårt att hitta.

Permalänk
Medlem

För mig personligen så är det lättare för ögonen, sen gillar jag ha ett så rent skrivbord som möjligt utan ikoner och skit men det är bara jag :).

Skrivet av LeVvE:

Varför vill så många ha en helsvart bakgrund?, tråkigare än så är väl svårt att hitta.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

För mig personligen så är det lättare för ögonen, sen gillar jag ha ett så rent skrivbord som möjligt utan ikoner och skit men det är bara jag :).

Håller med dig. Antingen en svart bakgrund eller iaf en bakgrund med väldigt mörka färger. Att sitta och spela nånting sent på natten när det är mörkt och sen komma till en nästan knallvit bakgrund.. Nej tack. hehe. Jag var sån som hade miljarder ikoner på skrivbordet förut, men har nu inaktiverat ikoner istället så det ser renare ut. Dock så tyckte jag den här bakgrundsbilden som tråden handlar om var rätt ok. Ingen jag skulle använda själv, men helt ok i övrigt.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Du kan lägga ut ikoner tabba mellan program osv, men du förlorar hela start ikonen, alltså 90% av navigations möjligheten i "skrivbordsvyn"

Eller så använde man aldrig startmenyn och körde rocket dock (som samlar på sig minimerade fönster) samt även launchy. Döljer även skrivbordsikonerna.

Bilden är från win 8 , tog mig 3 minuter att importera hela skrivbordslayouten som jag hade i W7.

Utseende i W7:

Du har ju även fortfarande "Run" på Win + R i desktop miljön om nu det skulle behövas för att öppna ex. %localappdata% eller whatever, på ett snabbt vis.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

För mig personligen så är det lättare för ögonen, sen gillar jag ha ett så rent skrivbord som möjligt utan ikoner och skit men det är bara jag :).

Skrivet av Raptor_ZyX:

Håller med dig. Antingen en svart bakgrund eller iaf en bakgrund med väldigt mörka färger. Att sitta och spela nånting sent på natten när det är mörkt och sen komma till en nästan knallvit bakgrund.. Nej tack. hehe. Jag var sån som hade miljarder ikoner på skrivbordet förut, men har nu inaktiverat ikoner istället så det ser renare ut. Dock så tyckte jag den här bakgrundsbilden som tråden handlar om var rätt ok. Ingen jag skulle använda själv, men helt ok i övrigt.

Jag gillar heller inte ljus bakgrund, men jag har hellre en bild på "Hello Kitty" än helsvart, helsvart känns som man är tillbaka på 90- talet, har själv bara 4 ikoner på skrivbordet och en mörk bakgrund inspirerad av Diablo.

Kan förstå folk som kör svart bakgrund men det är något jag aldrig skulle använda själv om det inte var ett måste, skulle vilja ha "levande" bakgrundsbilder om det gick på ett smidigt sätt

Enfärgad bakgrund öht känns ganska stelt och tråkigt, vill ha bilder med djup och kontrast.

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Jag gillar heller inte ljus bakgrund, men jag har hellre en bild på "Hello Kitty" än helsvart, helsvart känns som man är tillbaka på 90- talet, har själv bara 4 ikoner på skrivbordet och en mörk bakgrund inspirerad av Diablo.

Kan förstå folk som kör svart bakgrund men det är något jag aldrig skulle använda själv om det inte var ett måste, skulle vilja ha "levande" bakgrundsbilder om det gick på ett smidigt sätt

Enfärgad bakgrund öht känns ganska stelt och tråkigt, vill ha bilder med djup och kontrast.

I ärlighetens namn, hur ofta sitter man och stirrar på bakgrunden egentligen? hehe. Då kan man lika gärna ha helsvart. Man kör ju oftast nåt program som tar upp skärmen ändå. Jag gör iaf det. Rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor_ZyX:

I ärlighetens namn, hur ofta sitter man och stirrar på bakgrunden egentligen? hehe. Då kan man lika gärna ha helsvart. Man kör ju oftast nåt program som tar upp skärmen ändå. Jag gör iaf det. Rätta mig gärna om jag har fel.

Själv är de enda programen jag kör i helskärm spel och chrome. Skriver med folk i skype etc ganska mycket och känns som en mycket trevligare miljö med en bra bakgrundsbild.

Permalänk

Kallar dem det försmak? det är som att erhålla fodralet till ett spel. (utan omslag)

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

genomsnittsanvändaren kommer ju ändå lägga in ett illa kantanpassat porträtt av sina fula ungar eller hund, så man kanske inte ska dra för stora växlar på hur detta kommer påverka opinionen om Windows.

Nu ska du inte vara sån bara för att din mor tyckte du var för ful.
Seså nu tar vi nappen och somnar om.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Hoppas för din skull att det är din hund och inte dina fula ungar

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

tycker fortfarande att mitt wallpaper är snyggast.. helt svart med en snygg logga , windows build 7601

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Bland det första man gör är att byta bakgrunden mot en från Digital Blasphemy.
http://digitalblasphemy.com/dbhome.shtml

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd

vad vackert och stilrent windows 8 ser ut varför var dem tvungna att förstöra allt med metro och borttagning av start menyn

ser så fint och stilrent nu ingen aero men fortfarande snyggt så det körs väl lättare och snabbare

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Nu ska du inte vara sån bara för att din mor tyckte du var för ful.
Seså nu tar vi nappen och somnar om.

Tack för att du gav han ett så fint svar, jag var på väg att ge han ett svar som hade fått mig avstängd
Dock vill jag inte sjunka till hans nivå så jag struntade i det

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Avstängd

Tacka vet jag de bruna gardinerna i Windows 98. I sida vid sida var den bakgrunden oslagbar.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Entusiast

Den stora nyheten här är ju inte bakgrundbilden utan att det dyker upp på MSDN i början av augusti. Det betyder att det börjar bli dags att köpa SSD och installera om dator för mig.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24