Alternativ till Thermalright Silver Arrow (PWM)

Permalänk

Alternativ till Thermalright Silver Arrow (PWM)

Letar efter ett alternativ till Thermalright Silver Arrow eftersom den inte är så enkel att få tag på (kan inte förstå varför inga butiker inte tar in den).

Kraven är att den ska passa i ett Fractal Define R3 och ha PWM fläktar (gillar iden att dator är så tyst som möjligt i idle men har marginal när den belastas)

Noctua NH-D14 är ju en bra men saknar PWM styrningen

Permalänk
Medlem

Jag står i precis samma sits. Egentligen skulle jag velat ha en SA, men de finns ju knappt någonstans.
Noctuan är fin men saknar som sagt PWM :/

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jo Thermalright Silver Arrow SB-E finns ju men den är för stor för att få platts i R3an och många andra chassin (170mm) så ser inte hur den kan ersätta den vanliga Thermalright Silver Arrow

edit
Thermalright Silver Arrow är ju inte liten (163mm) men det är precis så den går in i R3an om jag inte minns fel.

Permalänk

Har en kompis som har ett r3 med en SA, den skulle kunna vara 3-5mm högre, sen skulle den ta i luckan.
Annars köp en och fila bort 5mm;)
Men är konstigt om dom slutar sälja dom pga många chassin inte kan ha kylare större än 165...
Kanske dom gör en ny modell av den?
Annars kolla på olika butiker i Tyskland eller så, Caseking har bog den hemma.

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Tror det är fläktarna som skulle ta i först på Thermalright Silver Arrow SB-E och kan bli svårt att fila ner dom

Någon som vet om P8Z77-V PRO kan fläkt styra 3pin fläktar? har för mig att vissa moderkort kan styra 3pin fläktar efter cpu temp precis som 4pin men att fläkt kurvan inte är lika mjuk.

Permalänk

Haha Juste.... Man kan ju sänka ner fläktarna lite men det kommer nog inte räcka...:(
Finns ju Macho 02 också. Har fått bra kritik:)

Skulle förvåna mig om det inte är det med sådana fläktar. Men det får någon mer kunning svara på.
( men Customizable Fan Controls borde vara något sånt)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

be quiet dark rock pro 2 är en trevlig kylare. Den är tyst och tysk också=D