Permalänk

Är mina temps höga för att vara idle ?

Har en H60 kylare och kollar jag på HWmonitor då ser jag att temperaturen på min 3570K ligger på 41C i idle. Är det lagom eller ligger den över vad den borde vara ?
Har inte testat i Load men antar att den stiger till 55-65C. Är det normala värden ?

Permalänk
Entusiast
Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Normalt? Ja.
Oroa dig inte om den håller sig på 55-65C så är det bra. När jag till exempel spelar går min upp mot 65C i en del spel och inga problem. En av laptopparna hemma kan gå upp mot 80C nästan och den funkar bra.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med HWmonitor men på Core Temp står det värmen och vad max tempen är på din cpu dvs vad den klarar som högst innan den går sönder/överhettar.

Permalänk
Inaktiv

Registrerad: okt 2009
1141 inlägg i forumet
318 skapade trådar i forumet

Och du har ännu inte fått en uppfattning om vad som är bra värden på gpu temp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Registrerad: okt 2009
1141 inlägg i forumet
318 skapade trådar i forumet

Och du har ännu inte fått en uppfattning om vad som är bra värden på gpu temp?

Antar att du menar cpu?
Sist jag kollade var en 3570K en cpu och inte gpu

Permalänk
Skrivet av anon146897:

Registrerad: okt 2009
1141 inlägg i forumet
318 skapade trådar i forumet

Och du har ännu inte fått en uppfattning om vad som är bra värden på gpu temp?

Undrar vad Intel klarar har haft AMD hela tiden innan.
Även om det hade vart så så kan du ju se ner på folk på nåt annat ställe
istället för att tro att alla vet bäst. Är det hela värden om man inte vet om det är höga temps eller ?
Tycker det är lite för högt med tanke på att jag har en vattenkylare. Iaf i idle.

Permalänk
Medlem

De flesta processorer klarar upp emot 90 grader, du bör inte oroa dig, inget som skadar heller

Permalänk

Det jag mest undrar över det är om min idle temp är lite hög för att ha en vattenkylare på sej.
Det är ju ändå en Corsair H60. Tycker själv jag borde få lite mindre temperaturer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Det jag mest undrar över det är om min idle temp är lite hög för att ha en vattenkylare på sej.
Det är ju ändå en Corsair H60. Tycker själv jag borde få lite mindre temperaturer.

Min i5 3570K brukar ligga på mellan 39-41 grader ungefär (stock speed).

Jag kör custom vattenkylning, 3x180mm radiator...

Tycker dina temps låter riktigt fina jämfört med mina.

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Registrerad: okt 2009
1141 inlägg i forumet
318 skapade trådar i forumet

Och du har ännu inte fått en uppfattning om vad som är bra värden på gpu temp?

Och du har ingen uppfattning om vad ett forum för diskussion går ut på?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Vet inte vad som är normalt för 3570k. Har du till exempel överklockat den så kan man förstå. Min i5 2320 har bara den fläkt som följde med och jag har 28-35C i idle, blir inte så varmt i rummet dock.
Sökte nyss på Google om 3570k om temperaturer och det är en kille som har samma "problem" som du.