Asus rampage 3 black edition Fasas ut i SMYG??

Permalänk
Medlem

Asus rampage 3 black edition Fasas ut i SMYG??

Hej..

Jag måste verkligen uppmana och skriva lite om Rampage 3 black edition!.

Jag har under en längre tid märk att information har minskat och eventuella sidor lackts ner. Av vilken anledning???

Nu när jag skulle installera om windows och jag använder WiFi som nätverk för tillfälligt då jag inte dragit en kabeln till detta rum än.

Så märkte jag att först inte ens kunde hitta moderkortet under listan på asus mordekort.
sen när man söker på google och får fram träff och försöker gå den vägen blir man bemött av så kallad "sidan finns inte" sida. vad är nu detta?

Så jag prova Rog.asus avdelningen, bland mordekort!
vad jag såg finns inte detta moderkort heller där! nu så blir jag ju lite galen för jag behöver ju de där drivrutinerna till det trådlösa nätverket så jag forsätter söka och lyxas ta mig till DRIVER sidan över genom Support sidan. "direkt länk till driver sidan" men av min förvåning hittar jag inte WiFI drivers där!

Vad är detta som händer? någon som har någon aning/ upplever samma sak?
Kanske något redaktionen kan skriva en artikel om????
Kan ju bli rätt intressant läsning om inte annat om Ssus planerar att fasa ut ett sådant här moderkort utan att meddelar de som har köpt det för en bra slant.

Jag har betalat en bra slant för detta moderkort och tycker det borde finnas support på det ett bra tag inte så man byter ut det direkt....

Permalänk
Medlem

Jag glömde säga det om det är någon som sitter på WiFi Drivrutiner kan ni ge mig en länk där jag kan ladda ner dem?

Permalänk
Moderator
Moderator
Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

hehe..

Ja men vart är de trådlösa drivers?

Jag har försök att hitta dessa just på den sidan och hittar bara för "LAN"

Gå in på windows 7 64bit och prova själva så märker ni.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullcom:

Hej..

Jag måste verkligen uppmana och skriva lite om Rampage 3 black edition!.

Jag har under en längre tid märk att information har minskat och eventuella sidor lackts ner. Av vilken anledning???

Nu när jag skulle installera om windows och jag använder WiFi som nätverk för tillfälligt då jag inte dragit en kabeln till detta rum än.

Så märkte jag att först inte ens kunde hitta moderkortet under listan på asus mordekort.
sen när man söker på google och får fram träff och försöker gå den vägen blir man bemött av så kallad "sidan finns inte" sida. vad är nu detta?

Så jag prova Rog.asus avdelningen, bland mordekort!
vad jag såg finns inte detta moderkort heller där! nu så blir jag ju lite galen för jag behöver ju de där drivrutinerna till det trådlösa nätverket så jag forsätter söka och lyxas ta mig till DRIVER sidan över genom Support sidan. "direkt länk till driver sidan" men av min förvåning hittar jag inte WiFI drivers där!

Vad är detta som händer? någon som har någon aning/ upplever samma sak?
Kanske något redaktionen kan skriva en artikel om????
Kan ju bli rätt intressant läsning om inte annat om Ssus planerar att fasa ut ett sådant här moderkort utan att meddelar de som har köpt det för en bra slant.

Jag har betalat en bra slant för detta moderkort och tycker det borde finnas support på det ett bra tag inte så man byter ut det direkt....

-------------------------
Jag ska ge dig lite info på detta

Pga den låga efterfrågan på kortet, och s1366 är EOL (End of life) så att säga, betyder det att egentligen ingen av tillverkarna fortsätter tillverka kort annat än i garantifrågor, för just 1366 sockeln
Sätt dig in i deras situation, gigabyte,asus osv, en sockel som är död för dem, och ett kort som kostar multum, ska de fortsätta tillverka det för att du och några få tusen till vill ha det?
Nja, företagsverksamhet funkar inte på så vis

Kan ge dig tips om att kontakta supporten för drivers MEN, vad menar du egentligen, detta kort har väl bara bluetooth i sig och inget inbyggt trådlöst?

Edit:
Använd bluetoothdrivern!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-------------------------
Jag ska ge dig lite info på detta

Pga den låga efterfrågan på kortet, och s1366 är EOL (End of life) så att säga, betyder det att egentligen ingen av tillverkarna fortsätter tillverka kort annat än i garantifrågor, för just 1366 sockeln
Sätt dig in i deras situation, gigabyte,asus osv, en sockel som är död för dem, och ett kort som kostar multum, ska de fortsätta tillverka det för att du och några få tusen till vill ha det?
Nja, företagsverksamhet funkar inte på så vis

Kan ge dig tips om att kontakta supporten för drivers MEN, vad menar du egentligen, detta kort har väl bara bluetooth i sig och inget inbyggt trådlöst?

Nu till klarhet!
Vist om det är dålig efterfrågan på detta kort så är det inte så konstigt då detta är ett mer special kort än resten.
Kan förstå att de slutar producera kortet dock behöver de inte plocka bort kortet helt och hållet från deras sidor. eller som dom gör tar lite i taget :S väldigt konstigt enligt mig.

Det kostar ju inte mycket för dem att ha uppe informationen och lite bilder.
sen hittar man ju andra kort som är rätt gamla där som ändå finns kvar i listen.

Jag har även lämnat in en "gnäll brev" till Asus och väntar på just svar om dessa frågor och ska bli intressant att få höra vad de har att säga om saken.

Svar på din fråga så har detta kort Vist WiFi och blåtand. dock kan jag inte bevisa detta då deras sida över sperc är nere :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullcom:

Nu till klarhet!
Vist om det är dålig efterfrågan på detta kort så är det inte så konstigt då detta är ett mer special kort än resten.
Kan förstå att de slutar producera kortet dock behöver de inte plocka bort kortet helt och hållet från deras sidor. eller som dom gör tar lite i taget :S väldigt konstigt enligt mig.

Det kostar ju inte mycket för dem att ha uppe informationen och lite bilder.
sen hittar man ju andra kort som är rätt gamla där som ändå finns kvar i listen.

Jag har även lämnat in en "gnäll brev" till Asus och väntar på just svar om dessa frågor och ska bli intressant att få höra vad de har att säga om saken.

Svar på din fråga så har detta kort Vist WiFi och blåtand. dock kan jag inte bevisa detta då deras sida över sperc är nere :S

------------
Att sidan ligger nere ligger nog till grund av att de har underhåll på en del saker just nu, fick det till svar på en annan produkt tidigare i veckan
Ditt kort har KOMBINERAT wifi och bluetooth, ifall du hade googlat lite (vilket jag gjorde och hittade svaret på mindre än en minut) så hade du sett detta

För att ytterligare späda på din "gnällighet" som jag är rätt säker på supporten kommer ge dig samma svar på som jag fick så kan du läsa här:
http://www.guru3d.com/article/asus-rampage-iii-black-edition-...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

------------
Att sidan ligger nere ligger nog till grund av att de har underhåll på en del saker just nu, fick det till svar på en annan produkt tidigare i veckan
Ditt kort har KOMBINERAT wifi och bluetooth, ifall du hade googlat lite (vilket jag gjorde och hittade svaret på mindre än en minut) så hade du sett detta

För att ytterligare späda på din "gnällighet" som jag är rätt säker på supporten kommer ge dig samma svar på som jag fick så kan du läsa här:
http://www.guru3d.com/article/asus-rampage-iii-black-edition-...

ok. kanske skulle ha gjort det innan du skrev att den inte hade det då =P

Ja då får vi väll hoppas att underhållet är över snart för det har tagit mer än ett par dygn i alla fall.
men tack för infon.

jag får se när asus ger mig svar om ärendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullcom:

ok. kanske skulle ha gjort det innan du skrev att den inte hade det då =P

Ja då får vi väll hoppas att underhållet är över snart för det har tagit mer än ett par dygn i alla fall.
men tack för infon.

jag får se när asus ger mig svar om ärendet.

------------------
Jo, google är ett rätt användbart verktyg;)

De ger dig säkert svaret på måndag nån gång antagligen, de sa att de håller på och uppdaterar många av sina system för tillfället och att det därför kan vara så att under hela det underhållet så kan en del sidor inte fungera som de ska, och om nån produkt försvunnit blev de glada för infon om det iallafall så^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

------------------
Jo, google är ett rätt användbart verktyg;)

De ger dig säkert svaret på måndag nån gång antagligen, de sa att de håller på och uppdaterar många av sina system för tillfället och att det därför kan vara så att under hela det underhållet så kan en del sidor inte fungera som de ska, och om nån produkt försvunnit blev de glada för infon om det iallafall så^^

Jepp google ger rätt mycket svar även forum ger mycket konkreta svar.
jepp vi får se när de svarar dock ska jag söka vidare efter drivers. i värsta fall får jag gräva fram lådan jag har på vinden. och stoppa i CD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullcom:

Jepp google ger rätt mycket svar även forum ger mycket konkreta svar.
jepp vi får se när de svarar dock ska jag söka vidare efter drivers. i värsta fall får jag gräva fram lådan jag har på vinden. och stoppa i CD.

Har du provat att ladda ner bluetoothdrivern och installera?

Du ska ha även denna av vad jag förstår

WiFi Agent V2.0.1.2 for Windows 7 32bit & 64bit som finns under utilitiesfliken

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Har du provat att ladda ner bluetoothdrivern och installera?

Du ska ha även denna av vad jag förstår

WiFi Agent V2.0.1.2 for Windows 7 32bit & 64bit som finns under utilitiesfliken

Blåtand är blåtand. WiFi är WiFi..

Jepp har provat den och det är bara en applikation.

Allså detta är inte första gången jag gör detta och jag är helt säkert på att WiFi drivers låg under lan förut.

men tack ändå.

Permalänk
Medlem

Testa drivrutinerna för "Intel Gigabit Ethernet Driver" under LAN (högst upp) Då detta är drivrutiner för nätverkskortet och det trådlösa nätverket är ofta på nätverkskortet. Sedan kan du också installera bluetoothdrivrutiner som redan har blivit sagt.
Du kan också testa Realtek drivrutinerna under LAN också då det kan vara separat nätverkskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullcom:

Blåtand är blåtand. WiFi är WiFi..

Jepp har provat den och det är bara en applikation.

Allså detta är inte första gången jag gör detta och jag är helt säkert på att WiFi drivers låg under lan förut.

men tack ändå.

-----------------------
Du kan ju sluta med attityden, vi försöker bara hjälpa dig och ifall du inte vill motta våra förslag så är det bara att sluta skriva i tråden.

Jag har googlat som en tok och kan inte hitta någon specifik information om denna wlan driver, så ladda hem den där stora filen, och se till att låta enhetshanteraren söka igenom hela den uppackade mappen efter drivers vetja, du har inget att förlora på att försöka, eller hur?

Sen, kan jag i egenskap av pctekniker även tipsa dig om att installera aida64, kolla under enheter i programmet och låt det tala om för dig vad det är för chipset på ditt trådlösa nätverkskort och jag kan tänka mig att det är ett atheros av nåt slag, då googlar du sen efter drivers för atheros xxx driver och sen lär du hitta det
Tro mig, det där har jag gjort tusentals gånger med sådant jag inte lyckats hitta drivers till, för många oem-tillverkade produkter

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------------
Du kan ju sluta med attityden, vi försöker bara hjälpa dig och ifall du inte vill motta våra förslag så är det bara att sluta skriva i tråden.

Jag har googlat som en tok och kan inte hitta någon specifik information om denna wlan driver, så ladda hem den där stora filen, och se till att låta enhetshanteraren söka igenom hela den uppackade mappen efter drivers vetja, du har inget att förlora på att försöka, eller hur?

Sen, kan jag i egenskap av pctekniker även tipsa dig om att installera aida64, kolla under enheter i programmet och låt det tala om för dig vad det är för chipset på ditt trådlösa nätverkskort och jag kan tänka mig att det är ett atheros av nåt slag, då googlar du sen efter drivers för atheros xxx driver och sen lär du hitta det
Tro mig, det där har jag gjort tusentals gånger med sådant jag inte lyckats hitta drivers till, för många oem-tillverkade produkter

ok.. om du uppfattar att jag har en dålig attetyd får jag be om ursäkt. tror skriften kan tålkas sådan. inte alltid skrift kan beskriva det rätta.

Men Jag ska ta ditt tipps och ge det ett försök.
nä jag har även googlat några timmar innan jag posta första inlägget.
ville bara göra detta uppmärksamt för det är lite skumt.'

Tack för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------------
Du kan ju sluta med attityden, vi försöker bara hjälpa dig och ifall du inte vill motta våra förslag så är det bara att sluta skriva i tråden.

Jag har googlat som en tok och kan inte hitta någon specifik information om denna wlan driver, så ladda hem den där stora filen, och se till att låta enhetshanteraren söka igenom hela den uppackade mappen efter drivers vetja, du har inget att förlora på att försöka, eller hur?

Sen, kan jag i egenskap av pctekniker även tipsa dig om att installera aida64, kolla under enheter i programmet och låt det tala om för dig vad det är för chipset på ditt trådlösa nätverkskort och jag kan tänka mig att det är ett atheros av nåt slag, då googlar du sen efter drivers för atheros xxx driver och sen lär du hitta det
Tro mig, det där har jag gjort tusentals gånger med sådant jag inte lyckats hitta drivers till, för många oem-tillverkade produkter

Jag får ta och stort tacka för tipset om aida64. Det kommer verkligen hjälpa mig i framöver. dock kostarar det en slant men kan vara värt.
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullcom:

Jag får ta och stort tacka för tipset om aida64. Det kommer verkligen hjälpa mig i framöver. dock kostarar det en slant men kan vara värt.
Tack!

--------------
Hittade du en driver?
Faktiskt brukar jag köra gratisversionen väldigt ofta i såna här lägen, då den funktionen funkar även i demoversionen

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Jag får vell ta ner manualen på hemsidan och kolla åt er.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Sidan 18 under blåtand står det även wifi. Du har inte ändra i uefi och stängra av blåtand eller wifi?
Kommer strax med en edit
Edit1: Sidan 123 i manualen advanved onborad devises Bluetooth/Wi-Fi enable or disable kolla den.
Edit2: Ta ner http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=Rampage+... igen sen testa wi fi igen.

Och bara för att blåtand är blåtand och wi fi är wi fi och sata är sata och pata är pata och com är com och lpt är lpt så inebär inte det att det inte är samma extra kort som hanterar fler då inte Intels eller AMD egna chipp städer det.

Om du har det på i bios och om di tar ner manalen installer med administratörs rättigheter och inte hittar ett ett wifi kort och blåtand. Separat chipp så skriv så svara vi igen.

Edit3:
Finns en Wi-Fi agent inder utilitis också men normalt sått vill du använda windows egna. Men med korekta drvs. WiFi Agent V2.0.1.2 for Windows 7 32bit & 64bit. hete den i alla fall.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Företag får väl sluta sälja produkter och ta bort de från sina sidor lite bäst de vill, men däremot måste de fortsätta att ge support i form av drivrutiner en viss period.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------
Hittade du en driver?
Faktiskt brukar jag köra gratisversionen väldigt ofta i såna här lägen, då den funktionen funkar även i demoversionen

Jepp det löste sig och jag lärde mig något nytt =D

Skrivet av Breddas:

Företag får väl sluta sälja produkter och ta bort de från sina sidor lite bäst de vill, men däremot måste de fortsätta att ge support i form av drivrutiner en viss period.

Ja vi får hoppas det är par år. orkar inte sätta mig bygga om allt pga detta. var det sista jag hade räknat med när jag köpte de här grejerna.