Pc streaming till Boxee box. pc bild till boxee box

Permalänk

Pc streaming till Boxee box. pc bild till boxee box

hej.

har precis inhandlat mig en Boxee box och är sjukt nöjd med den och dess funktioner.

Jag skulle vilja veta om det går att överföra bilden ifrån datorn till Boxww boxen över nätverket?
och hur man isåfal gör.

hittar nämligen inte enheten på datorn som en nätverks enhet...

Uppskattar all hjälp!

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt säker på vad du menar. Vill du köra remote desktop från boxee till din pc? Det går inte så vitt jag vet.. varför skulle du vilja göra det? Jag kanske missförstår

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Skrivet av drefk2000:

Jag är inte helt säker på vad du menar. Vill du köra remote desktop från boxee till din pc? Det går inte så vitt jag vet.. varför skulle du vilja göra det? Jag kanske missförstår

Joo det är så att jag vill få över bilden och ljudet ifrån datorn till min boxee, en spegelbild såattsäga. Ex om att man spelar en dvd på dator så streamar man över bilden till boxee ist.

Har även sätt attdet går att överföra bilden ifrån en ipad till boxee, är detta något som går att göra med en iphone med kanske? Har kollat runt på appstore(apple) men hittar inget för detta just..

Med vänlig hälsning,!

Permalänk

Varför vill du göra detta? Spela upp filerna med något program på datorn istället?

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Skrivet av TommyToad:

Varför vill du göra detta? Spela upp filerna med något program på datorn istället?

för att DVDn på datorn är regions fri. och jag handlar filmer ifrån usa då och då.

har du någon aning om detta?

Permalänk
Medlem

Går det inte att dela ut dvd spelaren från datorn, och leta reda på den igenom nätverket på boxee?

Permalänk
Medlem

nej det går inte. Vill du göra så får du köpa appletv och valfri iphone ipad istället

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Så du köpte en boxee för att se på dvd? lol

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vet inte om det går att göra den speglingen men det du kanske annars får göra är att göra en ISO av filmerna du har köpt och sedan spela upp filmen på boxeen som vanligt, har precis flyttat så jag kan inte undersöka tills jag har hittat min Boxee. Men det enklaste jag tror är att skapa en ISO fil av skivan.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Jag har rippat närmare 2000 dvd filmer och tvserier och ett 50tal bluray för att kunna spela dem i bland annat boxeen. Det är ett jäkla jobb och tar fantastiskt lång tid, men det är värt det sen. Att dela ut dvdn vet jag inte om det funkar men det låter bökigt.
Jag rippade dock till .mkv med handbrake och anydvd hd. Någon skulle säkert se skillnaden men jag kan inte för mitt liv märka någon kvalitetsskillnad. En ISO av en dvd blir mellan 4-8 GB stor och mina .mkv filer ligger på 1,5 med 5.1 ljud och svenska samt engelska undertexter.
Inga undertexter på bluray ripparna dock då handbrake inte stödjer det, eller så gör jag något tokigt.
En bluray rip blir mellan 8-10 Gb stor.

För er som undrar så äger jag alla filmer och tvserier, inte ens med bästa vilja hittar ni en piratkopia i det här huset.

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Skrivet av nivv:

Så du köpte en boxee för att se på dvd? lol

Skrivet av TommyToad:

Varför vill du göra detta? Spela upp filerna med något program på datorn istället?

Till alla er som inte vet svaret på min fråga eller en möjlig lösning till problemet håll då era kommentarer till er själva.
vill ha riktiga svar inget annat!

Tackar!

Permalänk

Rediga svar!

Skrivet av Rosslan:

Vet inte om det går att göra den speglingen men det du kanske annars får göra är att göra en ISO av filmerna du har köpt och sedan spela upp filmen på boxeen som vanligt, har precis flyttat så jag kan inte undersöka tills jag har hittat min Boxee. Men det enklaste jag tror är att skapa en ISO fil av skivan.

Skrivet av drefk2000:

Jag har rippat närmare 2000 dvd filmer och tvserier och ett 50tal bluray för att kunna spela dem i bland annat boxeen. Det är ett jäkla jobb och tar fantastiskt lång tid, men det är värt det sen. Att dela ut dvdn vet jag inte om det funkar men det låter bökigt.
Jag rippade dock till .mkv med handbrake och anydvd hd. Någon skulle säkert se skillnaden men jag kan inte för mitt liv märka någon kvalitetsskillnad. En ISO av en dvd blir mellan 4-8 GB stor och mina .mkv filer ligger på 1,5 med 5.1 ljud och svenska samt engelska undertexter.
Inga undertexter på bluray ripparna dock då handbrake inte stödjer det, eller så gör jag något tokigt.
En bluray rip blir mellan 8-10 Gb stor.

För er som undrar så äger jag alla filmer och tvserier, inte ens med bästa vilja hittar ni en piratkopia i det här huset.

Okej. hade inte tänkt på att man kan göra så faktiskt, Uppskattar att ni ger mig en möjlig lösning på problemet!:)

Tackar!

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Går det inte att dela ut dvd spelaren från datorn, och leta reda på den igenom nätverket på boxee?

har ingen aning om detta går, är inte soppas djupt insatt i datorerna.. Boxeen kommer bara upp dom en lagrings enhet då en extern hårddisk är ansluten..
så den syns bara som en media enhet i nätverket..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bideberg92:

har ingen aning om detta går, är inte soppas djupt insatt i datorerna.. Boxeen kommer bara upp dom en lagrings enhet då en extern hårddisk är ansluten..
så den syns bara som en media enhet i nätverket..

Ok. Man kan konfigurera Boxee att öppna/streama filer direkt ifrån din dator med. Jag trodde alla körde så

Minns inte exakt stegen då det var några månader sedan jag konfigurerade min box.
Men jag kan kolla när jag kommer hem.

Permalänk
Inaktiv

Nu vet inte jag exakt hur det ligger till med Boxee men när jag har en dvd som jag vill se på datorn/tv så stoppar jag in dvdn i datorn och öppnar skivan i utforskaren. Där brukar det alltid finns två mappar, en Video och en Audio, Audion är alltid tom. Jag drar Video mappen dit jag vill ha den och väljer i vlc, "öppna mapp" funktionen. Funkar klockrent och det blir lika som att köra dvdn. Kanske detta funkar?

Permalänk
Medlem

re

Det är väl bara att dela ut din dvd och ansluta den som ett share på boxeen om du vill spela upp något direkt från skivan

Permalänk
Medlem

det du pratar om som man kan göra via ipad osv är airplay. Vet inte om det finns något airplay program till vanlig none mac pc faktiskt. Men det kanske går om man spelar upp det i typ itunes eller något. Inte provat själv.
Eller så addar du bara datorns dvd läsare som en enhet på boxee boxen. Det borde inte vara några problem om den är utdelad bara.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die