Permalänk
Medlem

Msi Afterburner hjälp!

Tjena tänkte klocka mitt gtx 670 lite i Msi Afterburner men i mitt Msi så står det +0 och om jag drar upp den står de tex +10 kan man inte ändra så att man ser vad den står på nu tex på coreclock?

Permalänk
Medlem

Printscreen?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk

Har du gjort alla ändringar i cfg-filen som krävs för att kunna överklocka med MSI-AB?

Permalänk
Medlem

Han menar att det istället för den faktiska klockfrekvensen står 0
Det är nog något nytt, förut när jag använde afterburner var det inte så. Jag undrar också om det går att ändra

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Samma sak händer för mig med mitt 7970 så jag använder asus gpu tweak

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gimbergsson:

Samma sak händer för mig med mitt 7970 så jag använder asus gpu tweak

gpu tweak är skit! det bara hackar i benchmarks test eller när man spelar men inte i afterburner.

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbE^:

Samma för mig, räkna på din orginal clock + det du kör, t.ex 900Mhz + 150 etc.. så jag gör iaf.
Sedan kan du alltid köra med CPU-Z och se klocken direkt när du pressar kortet