Permalänk
Medlem

Corsair hydro H60, Problem!

Tjena Sweclockers! Nu är det så att jag stött på ett problem med datorn. Jag kopplade precis in ett nytt Corsair H60.
Det var inga problem som helst att koppla in det osv, Men när allt var inkopplat startade datorn men det blev "No Signal" på skärmen och jag kan inte använda reboot knapp eller stänga av datorn med knappen där fram utan jag måste stänga av datorn på nätagget eller dra ur kabeln för den ska gå av.
Tack på förhand mvh zNuzk

Permalänk
Medlem

Hm... Är tvungen att ge dig de drygaste svaret man man få på detta forum skulle vara bra med lite spec

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Låter väl ändå inte som det är H60 som är problemet i detta fallet!

Ta du och felsök lite kablar etc så du inte har råkat komma åt nått när du pillade i burken!

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tingkan:

Låter väl ändå inte som det är H60 som är problemet i detta fallet!

Ne... tror inte heller det, men med lite specs så kan vi nog lista ut problemet

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Hm... Är tvungen att ge dig de drygaste svaret man man få på detta forum skulle vara bra med lite spec

Processor: AMD Phenom II X4 Black Edition 3,4gz
Grafikkort: Gigabyte Radeon HD 6850 1GB OC
Nätaggregat: AXP 500 Watt
Hårddisk: Seagate baracuda 500GB
Ram minne: G Skill RIP Jaws 2x2GB
Moderkort: Gigabyte GA-770TA-UD3

Permalänk

Hade du esd band på dig?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCoLdSniPer:

Hade du esd band på dig?

Nej :S

Permalänk
Rekordmedlem

Kolla som sagt alla kablar och hittar du inget uppenbart där så kola allt som sitter i socklar, o duger inte det så ta isär och bygg om datorn, sedan om inte det hjälper så kan du börja fundera på att något gått sönder.
Hur gjorde du när du bytte kylare, vad tog du isär ? var moderkortet i lådan eller löst ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Kolla som sagt alla kablar och hittar du inget uppenbart där så kola allt som sitter i socklar, o duger inte det så ta isär och bygg om datorn, sedan om inte det hjälper så kan du börja fundera på att något gått sönder.
Hur gjorde du när du bytte kylare, vad tog du isär ? var moderkortet i lådan eller löst ?

När jag satt i kylarn så var moderkortet kvar i lådan. Det ändå jag tog ut var ram minnena som satt lite ivägen + att jag tog loss båda sidorna på chassit. Resten har jag faktist inte rört i datorn. Möjligtvis att jag tog ut någon sladd till en fläkt men dem kopplades in direkt efter. Dessutom tog jag då givetvis ut tidigare kylare men de var bara 2 spärrar sen var den borta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCoLdSniPer:

Hade du esd band på dig?

Skrivet av znuzk:

Som TheCoLdSniPer sa, de väl inge smart o tafsa på moderkortet utan ESD band
Checka alla kablar o så, men kan redan förvarna dig att du kan ha pajat datorn utan de där bandet:/

Hoppas du fixar de Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av znuzk:

När jag satt i kylarn så var moderkortet kvar i lådan. Det ändå jag tog ut var ram minnena som satt lite ivägen + att jag tog loss båda sidorna på chassit. Resten har jag faktist inte rört i datorn. Möjligtvis att jag tog ut någon sladd till en fläkt men dem kopplades in direkt efter.

Börja felsök minnena, kolla så att dom verkligen sitter i ordentligt.

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk

Kolla då så ramminnena sitter i ordetligt.
De kan ju sitta och glappa.

Permalänk
Medlem

koppla ur och in skärmkabeln några gånger från grafikkortet, kan spöka på alla konstiga sätt