Permalänk
Medlem

MSI H77 Överklockningsmöjligheter

Jag har precis beställt en Thor Einride från cdon och såg att det satt ett MSI H77 mobo i den.
Är inte så hemma på överklockning men hur är möjligheterna att överklocka processorn på det kortet?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

/muggen

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av muggen76:

Jag har precis beställt en Thor Einride från cdon och såg att det satt ett MSI H77 mobo i den.
Är inte så hemma på överklockning men hur är möjligheterna att överklocka processorn på det kortet?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

/muggen

Extremt små.
h77 är för ivy bridge utan klockning och andra extra funktioner.
Z77 är med en massa smaskiga extra funktioner.
Dock är ju datorn du har beställt extremt prisvärd.
Skulle du behöva överklocka längre fram när prestandan tryder är det ju bara att söka på ett begagnat Z77 mobo och klocka vidare

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tack för det snabba svaret. Jo paketet är absolut prisvärt dock trodde jag att det ingick en 3570k processor i paketet men på min bekräftelse står det 2500k. Skulle bli rätt besviken om så var fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muggen76:

Tack för det snabba svaret. Jo paketet är absolut prisvärt dock trodde jag att det ingick en 3570k processor i paketet men på min bekräftelse står det 2500k. Skulle bli rätt besviken om så var fallet.

Båda är ju ändå i princip lika bra. Bara att 3570k är lite strömsnålare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men det är väl endå en principsak? De är oöika generation med olika värde. Står det 3570k ska man också få en sån.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har forskat lite mer på cdons hemsida nu. Och dom verkar ha blandat ihop olika datorer i olika paket. Finns även en Einride v2 men klickar man på den (som jag gjorde) så kommer man till Einride v1, vilket jag inte reagerade på utan beställde av bara farten.

Einride v2 verkar ha i5 3570 istället för 2500k. Kostar dock 500kr extra.. är det värt dom pengarna. För samma pengar får man även en Thor mode vilken det sitter en i7 2600k

Så då är juh frågan vad man ska köpa, mest prisvärda alternativet. Jords hade jag juh oxo gärna tagit faktiskt men den finns inte i lager så frågan är hur lång leveranstid dom har på den.

Permalänk
Medlem

Oavsett vad du kommer fram till vad gäller CPU:n (2500K är riktigt bra) så bör det poängteras återigen att du inte kan överklocka med H77 chipset.