Apple byter dock-kontakt i nästa Iphone

Permalänk
Medlem

självklart eget utag.. Varför stämmer inte hela världen skiten ur apple för att dom är så jävla dryga?

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Morkul:

Problemet är om man som te.x jag har en armhållare som jag använder när jag är ute och joggar. Då måste jag alltså stoppa in telefonen upp och ner för att det ska passa med headset utgången vilket är högst irriterade när man ska te.x komma vem som ringer eller nästa låt, osv. Finns flera liknande situationer som detta kommer att bli ett problem.

Problem för dig ja, andra får problem med uttaget på andra sidan, varför skulle ditt sätt att använda telefonen vara rätt? Kan du inte förresten bara vända hela armbandet åt andra hållet så är problemet löst? ser inte att det finns något som är upp eller ner på det.

Själv använder jag blåtandsheadset så det spelar ingen roll var hörlursuttaget sitter, personligen kan de skippa det helt men det jag ville svara på var att vissa verkar tro att det bara finns ett sätt att ha telefonen i fickan. Det spelar ingen roll var man sätter uttagen, någon kommer alltid att bli missnöjd.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cosmos92:

självklart eget utag.. Varför stämmer inte hela världen skiten ur apple för att dom är så jävla dryga?

Att "vara dryg" är inget man kan bli stämd för. Att det dessutom finns belägg för att använda en egen standard, som är bättre för det man vill ha den till än micro-USB, gör det ännu mer förståeligt.

Tycker det är intressant att det är dem som INTE har iPhone eller andra Apple-prylar som verkar bli mest upprörda över detta, även om det inte berör er alls. Hur kommer det sig?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Köper dessa en iPhone 5 måste dom lägga ytterligare en 100-lapp för att kunna använda deras gamla tillbehör.

Ja en 100 lapp har dom ju inte råd med

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cocosoft:

Jo för en dyr telefon måste ju vara bättre än en billig.
Apple är rädda. De har inte en chans mot S3:an eller ens Galaxy Nexus. Om inte iPhone 5 blir en succé är det bara downfall som väntar för Apple.

Iphone kommer nog att sälja så det räcker ska du se..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cosmos92:

självklart eget utag.. Varför stämmer inte hela världen skiten ur apple för att dom är så jävla dryga?

För dom kanske inte gillar att vara lika alla andra, Som samsung är duktig på

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av S_Z:

Precis lika sant som att tillverkare av androidtelefoner till största del tjänar pengar på fattiglappar som inte har råd med iPhones...lägg ner!

Helt sant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Att "vara dryg" är inget man kan bli stämd för. Att det dessutom finns belägg för att använda en egen standard, som är bättre för det man vill ha den till än micro-USB, gör det ännu mer förståeligt.

Tycker det är intressant att det är dem som INTE har iPhone eller andra Apple-prylar som verkar bli mest upprörda över detta, även om det inte berör er alls. Hur kommer det sig?

Det är bara onödigt. Det gör saker hassligt när det inte behöver vara det. Det är inte nyskapande, bara tråkigt. Att jag kan åka till i princip vem som helst och kunna låna deras laddare ifall min telefon börjar dö är smidigt. Allt som gör saker mer hassligt än vad de behöver vara är idioti, om det såklart inte är en märkbar förbättring, vilket detta inte är.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

Det är bara onödigt. Det gör saker hassligt när det inte behöver vara det. Det är inte nyskapande, bara tråkigt. Att jag kan åka till i princip vem som helst och kunna låna deras laddare ifall min telefon börjar dö är smidigt. Allt som gör saker mer hassligt än vad de behöver vara är idioti, om det såklart inte är en märkbar förbättring, vilket detta inte är.

"Hassligt" antar jag är en försvenskning av hazzle, d v s strul(igt)? Aldrig hört det förut nämligen, men jag kanske missat nått som är rejält etablerat!

Hur som, du missar vad grejen med ett dockinterface verkligen är. Speciellt i Apples fall. Laddningsbiten är bara en liten del av gränssnittet, rent av två pins av nuvarande 30. Resten är till för andra tillbehör, såsom ljuddockor o s v. Här kan du se vad alla pins avser: http://www.allpinouts.org/index.php/Apple_iPod,_iPad_and_iPho...

Jag håller med om att det vore enklare om alla mobiler kunde laddas överallt av identiska kablar. Det är dock mer sannolikt att jag befinner mig i en sits där det är uttaget som behöver en adapter snarare än att jag saknar laddkabel. Jag hamnar dessutom aldrig i en sits där jag måste nödladda och det inte finns en enda Appleanvändare inom räckhåll. Det är en rätt vanlig lur idag trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Tycker det är intressant att det är dem som INTE har iPhone eller andra Apple-prylar som verkar bli mest upprörda över detta, även om det inte berör er alls. Hur kommer det sig?

Det kanske handlar om att de som köper Android eller Windows Phone i högre grad bryr sig om en sund marknad än de som köper Iphone, då de sistnämnda ändå köper in sig i ett slutet ekosystem i mycket högre grad.

Det är ju inte att Apple känner att en annan kontakt än micro-USB kan ha fördelar utan att de inte har de minsta planer på att det ska stärka marknaden genom att licensiera ut den och därmed försöka få till en bättre standard i deras egna ögon. Det går i linje med den mer amerikanska patentmentaliteten där man hellre stämmer än verkar för utbyte av patent, vilket är trist då utbytet skapar bättre utveckling.

Det är nog varför många icke-Iphone-användare blir irriterade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det kanske handlar om att de som köper Android eller Windows Phone i högre grad bryr sig om en sund marknad än de som köper Iphone, då de sistnämnda ändå köper in sig i ett slutet ekosystem i mycket högre grad.

Det är ju inte att Apple känner att en annan kontakt än micro-USB kan ha fördelar utan att de inte har de minsta planer på att det ska stärka marknaden genom att licensiera ut den och därmed försöka få till en bättre standard i deras egna ögon. Det går i linje med den mer amerikanska patentmentaliteten där man hellre stämmer än verkar för utbyte av patent, vilket är trist då utbytet skapar bättre utveckling.

Det är nog varför många icke-Iphone-användare blir irriterade.

Skitsnack enligt mig och finns en mycket enklare förklaring än så. Det är knappast just i detta specifika ämne, hurvida man bör använda en standardkontakt eller inte, vi ser denna tendens. Utan det är likadant i alla trådar om Apple vad det än rör sig om.

Detta är inte annorlunda än hur trådar om t ex ATI vs nVidia såg ut åtminstone på den tiden jag hängde i det diskussionforumet. nVidia-fans var alltid snabba att kasta skit på ATI och tvärt om när möjlighet gavs. Handlar till fanboys/haters till allra största delen, är jag fullkomligt övertygad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Skitsnack enligt mig och finns en mycket enklare förklaring än så. Det är knappast just i detta specifika ämne, hurvida man bör använda en standardkontakt eller inte, vi ser denna tendens. Utan det är likadant i alla trådar om Apple vad det än rör sig om.

Detta är inte annorlunda än hur trådar om t ex ATI vs nVidia såg ut åtminstone på den tiden jag hängde i det diskussionforumet. nVidia-fans var alltid snabba att kasta skit på ATI och tvärt om när möjlighet gavs. Handlar till fanboys/haters till allra största delen, är jag fullkomligt övertygad.

Man kan ju stanna vid den slutsatsen om man skiter i att faktiskt läsa argumenten som skrivs och bara noterar att det existerar folk som är för och emot. Visst finns det sådana men om man faktiskt läser något så ser man att det är mer än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Man kan ju stanna vid den slutsatsen om man skiter i att faktiskt läsa argumenten som skrivs och bara noterar att det existerar folk som är för och emot. Visst finns det sådana men om man faktiskt läser något så ser man att det är mer än så.

Tror mig jag läser vad folk skriver här. Visst finns det ett fåtal personer som faktiskt är insatta och har vettiga argument men majoriteten har det definitivt inte tyvärr. Och de läser inte och verkar inte vara intresserade av att lyssna på motargument, finns flertalet vettiga länkar i denna tråd, utan det är bara "skit-Apple varför använder de inte micro-USB. punkt!"...

Det är samma visa i varenda tråd rörande Apple. Folk som bara läser det media skriver utan att själva läst på och sätt sig in i hur det egentligen ligger till. Det är inne att hata Apple, precis som det var inne att hata Microsoft för några år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Tror mig jag läser vad folk skriver här. Visst finns det ett fåtal personer som faktiskt är insatta och har vettiga argument men majoriteten har det definitivt inte tyvärr. Och de läser inte och verkar inte vara intresserade av att lyssna på motargument, finns flertalet vettiga länkar i denna tråd, utan det är bara "skit-Apple varför använder de inte micro-USB. punkt!"...

Det är samma visa i varenda tråd rörande Apple. Folk som bara läser det media skriver utan att själva läst på och sätt sig in i hur det egentligen ligger till. Det är inne att hata Apple, precis som det var inne att hata Microsoft för några år sedan.

Som sagt håller jag med om att det finns sådana men så länge det finns folk som faktiskt har genomtänkta argument tänker jag fokusera på det och glömma de som bara står upp för "sin sida", oavsett vad. Att folk skriver en massa skit gäller ju överlag på Internet då det är så lätt att uttala sig okunnigt när man är anonym.

Permalänk
Skrivet av Bennystreetracer:

Apple har väll inte bekräftat att detta ska ske, eller?

Ursäkta mig, jag kom på att i Sverige räcker det aldrig med att läsa rubriker, tydligen inte på sweclockers heller. "Apple byter dock-kontakt i nästa iPhone" står det i rubriken men ironiskt nog står det sedan att ett byte är möjligt. Iallfall så bekräftar sweclockers källor det hela hyfsat bra. http://www.reuters.com/article/2012/07/23/us-apple-connector-...

Här har du information om 19 PIN. http://www.cultofmac.com/178093/the-future-of-apples-dock-con...

Det måste vara ett bra troll om hen skulle orka fixa allt det här.

Skrivet av yroll:

bra, men du glömde skriva att microusb numer är EU standard och även att Apple inte ens kan fixa 4g åt sina kunder i sverige, ändock får vi betala samma pris som om vi kunde haft det.
apple tjänar pengar på idioter, fjortisar och utseende fixerade fjollor som tror att det är stiligt med tofsar på byxorna...

Jo men vet inte om det är så relevant att skriva ut det, tänkte knappt på det själv. Anser väl inte heller att alla företag skall följa en särskild standard heller, allra smidigast vore om Apple följt EU standarden men dom har anledningar till att inte välja just det också eftersom dom tror att 19 PIN är framtiden, sen kan man ju alltid tjäna några miljoner extra också.

Det med 4g visste jag inte ens om. Annars har jag väl inte så himla mycket emot Apple egentligen men jag ogillar starkt alla företags fulingar. Exempelvis Apples "patentkrig" om galaxy tab som sågade iPad 2 eller SGS2 (för lik iPhones utseende) som sågade iPhone 4. Apples ageranden har retat upp många konkurrenter, nu krigar alla mot Apple. http://computersweden.idg.se/2.2683/1.432105/apples-vadjan-st...

Gällande just de grupper som använder Apple, de finns många olika grupper men de flesta som äger Apple uppfattar jag oftast som snobbiga. Dom skryter om deras fina MacBook Pro vars hårdvara är 3 gånger dyrare(men inte bättre) än den i min laptop. Hur Appleanvändare hela tiden rättar folk med att Macintosh inte är en Personal Computer. Hyfsat ironiskt är även det, eftersom Apple var de första företaget som tyckte att datorer även skulle existera i hemmet hos privatpersoner. Om inte en Mac är en PC, så är alltså Mac inte en dator, kan man bli mer inkonsekvent? Annat skit som "Mac kan inte få virus!" De Mac-användare som råkade ut för viruset vid namn Flashback bör nog skämmas bra mycket nu över sin dumdristighet, inkompetens och arrogans.

Skrivet av dagbro:

Plast är totalt värdelöst som skärmmaterial oavsett om det spricker eller inte. Den enda androidtelefonen som vad jag vet har haft det är x10 mini/pro, alltså sony ericssons två år gamla budgetenheter. De blev i princip repiga av att ligga i byxfickan

Glas repar man inte lika lätt som plast men glaset är ju fortfarande mer ömtåligt vid fall/slag osv. Men sure, Samsung galaxy S2 har precis samma glas som iPhone 4s, så här har vi egentligen ingenting att diskutera.

Skrivet av skog1s:

Ja en 100 lapp har dom ju inte råd med

Ärligt talat så skiter jag i vilket eftersom jag är ingen kund till Apple. Däremot bör ju deras kunder tycka det är surt med extra kringkostnader när dessa redan har pungat ut med 10 000-tals kronor.

Finns det någon bekvämlighet alls när man skall behöva adapter till minsta lilla sak? Mini-display-port adapter till HDMI/DVI/VGA. Adapter som förbinder 19pin med 30pin.

Är för övrigt ganska säker på att deras adapter kommer att kosta 200 kr. Apple är inte kända för att ha låga priser direkt, eller hur? Låt mig tillägga Rtard.

Skrivet av cosmos92:

självklart eget utag.. Varför stämmer inte hela världen skiten ur apple för att dom är så jävla dryga?

Inte hela världen men många av deras konkurrenter inom mobilbranschen har lämnat in stämningsansökan pga patentintrång osv. Apples intrång i Motorolas patent kan inte vara särskilt roligt för Apple.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som finner deras fyrkantiga design obekväm i handen?

Jag hade velat se en liknande design som visas upp i detta klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=Sep0Otx4qO4&feature=player_det...

Permalänk
Medlem

Har jag missat något eller har det presenterats någon pinout eller liknande för denna nya kontakt?

Det är väl ingenting som hindrar att den skulle kunna vara kompatibel med micro-USB och ändå ha 14 pinnar kvar till annat? Precis på samma sätt som Samsung gjorde på sin Galaxy S3.

Med lite smart hantering skulle man kunna få in Thunderbolt kanske muxat med nödvändiga legacy analoga signaler ... om man nu vill det.

Vill minnas att jag också läst ett Apple patent om att kunna överföra mer effekt / energi genom att använda högre spänning genom en Thunderbolt kontakt / kabel för att ladda snabbare. I samma pool med patent nämns också thunderbolt specifikt för portable devices.

Med tanke på att Apple varit med mer eller mindre i utvecklandet av Thunderbolt (antagligen mer eftersom Intel inte bråkat när Apple ansökt om en del trademarks i ämnet) och man säkert inte vill byta kontakt snart igen så varför inte ... ett byte jag hade förlåtit dem för ... även om jag egentligen numer mest för över filer trådlöst mellan iOS och datorn ... och dessutom egentligen använder en Xperia ARC S som mobil.

Också intressant att notera att när Samsung släppte sin senaste version var det en massa upprörda känslor över att man gått ifrån micro USB kontakten till en 11 pinnars variant för MHL. En del diskussioner om bojkott av tillbehör och Samsung, men det blev inget med det till slut. Samsung förklarade att det var nödvändigt för micro USB 5 pinnar räckte helt enkelt inte till. Främsta skälen var att kunna köra HDMI och USB samtidigt och kunna strömförsörja dongeln för MHL - HDMI på ett bra sätt, om jag minns rätt.

Annars håller jag med om att det hade varit smidigt att åtminstone ladda telefonen med micro USB på alla håll. Däremot kan jag inte riktigt förstå varför alla tillverkare envisas med att skicka med en laddare om idéen verkligen var att minska överflödigt elektronikskrot. Den borde i så fall vara gratis i någon universell form att få från butik om man behövde. Som det är nu blir det ingen skillnad. Likadant är det med USB kablar. Vet inte hur många man kört till återvinning för att leverantörerna envisas med att skicka med en.

Vad det gäller nya kontakter är väll datorbranschen å sin sida experter på meningslösa byten. Det senaste jag råkade ut för idag var lill-killens nya grafikkort (XFX HD6570). Helt plötsligt har man satt mini HDMI (+ 2 DVI) vilket jag missade. Resultatet blev 399 spänn fattigare på Kjell&Co för en 5m mini HDMI till HDMI och en 5m HDMI - HDMI till tippen (ja ... den kommer väl mellanlagras på hemma lagret en tid, men men ).

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TLovskog:

Har jag missat något eller har det presenterats någon pinout eller liknande för denna nya kontakt?

Det är väl ingenting som hindrar att den skulle kunna vara kompatibel med micro-USB och ändå ha 14 pinnar kvar till annat? Precis på samma sätt som Samsung gjorde på sin Galaxy S3.

Det är ju ganska begränsat med utrymme i en microUSB, så 19 pins är nog ganska svårt att få plats där...

"som samsung gjorde"? Du menar med en MHL-adapter? Då skulle ju folk rage:a ännu mer

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Testpilot
Skrivet av ficklampa:

Det är ju ganska begränsat med utrymme i en microUSB, så 19 pins är nog ganska svårt att få plats där...

Han menar nog tvärt om
En större kontakt på telefonen skulle kunna passa både en 19-pinnars- och en micro-USB-kontakt om man designar det rätt, kontakten skulle alltså kunna vara uppdelad så den mer är 14+5 så att micro-USB kan anslutas i ena kanten av kontakten. Min gamla HTC Hero hade en USB-kontakt som funkade till både mini-USB och ljudutgång till headset.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

hunden:

Precis så menade jag. Liknar lite som vi gjorde på Ericsson Mobile Communucations med vår gamla Fastport för ett bra tag sedan. Fanns en mindre plugg för laddning enbart och en lite större för "full feature".

Just en Galaxy 3 har jag inte provat, men vad jag förstått är det något liknande man gjort för att kunna plugga in en 5-pinnars mikro USB i deras 11-pinnars. Hade ju varit en smal sak för Apple att ordna till när man nu ändå gör om.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem

Ah, my bad. Ja det hade ju varit en rätt bra lösning det också. USB3 är ju så också.

Nu när jag kollar på USB-porten i min SE Ray så verkar det vara 9 pins i USB-porten, men USB-sladden använder bara 5.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

Wayback machine

Apple har ofta tidigt anpassat sig till nyheter som man tyckt vara bra, men när det inte funnits en bra standard har man inte tvekat att utvecklat en själva eller i samarbete med andra.

När alla använde matrisskrivare samarbetade Apple med Adobe för att göra postscriptstyrda laserskrivare. När andra använde floppydiskar var Apple tidigt ute med 3.5" disketter. När flertalet PC-tillverkare bytt till 3.5" disketter tog Apple bort diskettläsaren till fördel för en CD-läsare. Vidare använde Apple tidigt scsi, firewire, display port osv.

Så jag misstänker kort och gott att den nya kontakten introducerats av mycket goda skäl, troligen för att usb är för begränsande.

Permalänk
Medlem

För att inte tala om all tumult när Apple skippade de flesta portarna på iMac G3 med CRT skärm och enbart körde med USB. Flertalet artiklar skrevs om hur illa det var och hur nära universums undergång vi nu var.

Ett tag var de enda USB tillbehören som fanns att köpa till oss med Windows i samma genomskinliga blåa färg. Till sist kom USB till Windows på riktigt en masse och de beige USB tillbehören kom tillbaka.

Men det dröjde inte länge förrän ordningen var återställd och de flesta tyckte det var ett rätt bra beslut. Så kommer det säkert bli här med.

Än idag finns det dock moderkortstillverkare som envist vill ha parallellporten och serieporten på I/O plåten.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem

tycker de kunnat göra något liknande E-SATA kontakten jag har på min laptop. där kan man få i en usb-kontakt också. hade varit klockrent om man kunnat ha deras specialkontakt och en vanlig usb i mitten för laddning. nu måste jag se till att jag har apple-sladden överallt istället.

Visa signatur

MSI GT73VR Titan

Permalänk
Medlem

där finns ju en anldening till att appel är den mest ledande telefon försäjlaren i världen ? telefon har en snygg enkel design med väääldigt mycker innehåll , både i telefon och på appstore .. jag personligen hade gjort likadant för att eliminera att pirataccesoarer skulle kunna ta min vinst av min uppfinning . Apple är ju världs ledande , kanske inte inom datorer , men inom mobiltelefoni iallafall . kolla bara testet mellan samsund s3 och iphone 4s .. touchen funkar efter föera drops o marken på 4s .. samsung dör helt . så har du en samsung i det läget är du fistad .. att iphone bryter strömmen o kör egna kontakter till laddare / usb är ju ett affärmässigt drag . för vem fan med ett företag i den storleken vill inte tjäna pengar ?

Skickades från m.sweclockers.com

skrivit i mobilen så ursäkta evt stavfel

Visa signatur

CPU: AMD FX6100 Black Edition @ 4.2ghz Stockcooler MB: Gigabyte 970a-UD3 RAM: Corsair Vengeance 2x 4gb 1600mhz GPU: Sapphire HD6770 x2 PSU: Corsair CX600 HDD: 2x200gb Sata Seagate

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte alltid om Äpple vill ju ha bananer ibland med!

EN bra produkt är en bra produkt spelar ingen roll vilken företag det kommer ifrån. men jag kan inte säga att iPhone 4/4S är en wow faktor! heller tror ja inte att en iPhone 5 kommer vara det. bästa var iPhone 3GS nytt och innovativ då när den kom.

Själv har ja slutat med att köpa Apple produkter eftersom dem tar onödigt dyrt för saker och ting, låser allt, vill styra hur du ska använda din mobil etc.
tycker att ja som konsument lägger ner massor med pengar och sedan ska dem bestämma hur min mobil ska användas sjukt irriterande.
och jag vill säga ju fler produkter/ tillverkare det finns på marknaden är bara bra för oss konsumenter. det leder oftast till bättre produkter och billigare för dig och mig. det gynnar inte oss om det är bara en aktör som styr, för jag vill inte hoppa ner i en skit håla när dem säger det. vill välja vilken skit håla jag ska hoppa i.

Har nu bara Android mobiler eftersom dem är lite roligare att ha göra med. custom ROM etc. eller kan ha vilken MP3 låt som ringsignal eller plugga in min mobil i vilken dator som helst utan att styras från ett ända program "itunes"

Tänk på att Android finns för alla. fattig eller inte. alla ska kunna ha lite kul med sina mobiler. givetvis får du en bättre om du betalar mer men det ska inte råna din plånboken för att ha skoj med en mobil.

så ni vet så betalar inte APPLE mer till sina arbetare för att dem säljer dyra mobiler. fabriksarbetarna i Kina får inte mer för att Metall klumpen kostar mer än onödigt.

Jag har tröttnat på den förbaskade Äpplet. jag vill ha bananer istället

Visa signatur

Intel i5 2500k 4xWestern Digital Raptor, 16Gb Kingston DDR3 RAM, Zotac Geforce 570GTX, 27" Samsung LCD

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoYoghurt:

Ni som verkar hata den standard som Apple har tagit fram för iPod, iPhone och iPad, kan ni länka mig några schysta högtalare med dockningstöd för en HTC One X eller Samsung Galaxy S3 (Självklart ska den använda Micro-USB)? Jag vill inte hålla på med några kablar utan vill bara kunna placera telefonen i själva dockningstationen. Om sedan högtalaren kan ta ut en digital signal från telefonen skulle vara utmärkt. (Något som Appole har haft stöd för i många år)

Kommer MicroUSB alltid att vara tillräcklig och kommer den att bestå i all framtid? Ska vi stänga ner all form av utveckling för just kablar för laddning och sync till mobiltelefoner, då vi med MicroUSB har hittat den perfekta lösningen?

Ni kan inte se någon som helst fördel med någon annan kabel än just MicroUSB?

Vad är fel på de här då?
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/hogtalare-och-dockn...

Permalänk
Medlem

Den skickar ljudet via Bluetooth och inte via kontakten som hela diskussionen handlade om.

Visa signatur

"Datorn har ju fan mer dragningskraft än jorden. Skulle jag ramla skulle jag hamna i datorstolen & inte på golvet."

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

Det är bara onödigt. Det gör saker hassligt när det inte behöver vara det. Det är inte nyskapande, bara tråkigt. Att jag kan åka till i princip vem som helst och kunna låna deras laddare ifall min telefon börjar dö är smidigt. Allt som gör saker mer hassligt än vad de behöver vara är idioti, om det såklart inte är en märkbar förbättring, vilket detta inte är.

Var det inte med micro-usb det blev fel från början då? Att man valde en sådan begränsad kontakt var ju inget vidare, skulle inte bli förvånad om det var några okunniga inom teknik som klubbade igenom detta i EU om att klart alla ska ha samma sorts laddare. Ja tanken är ju god men ack inte helt genomtänkt.

Jag har dock ingen iosenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yroll:

extra funktioner? du kan väl köra allt på micro usb? frågan är när de ska acceptera att det är tattigt att skicka med en liten adapter ist för att bara integrera usb direkt... ofc bryr de sig inte eftersom amerikanska marknaden är större, dock skulle jag själv dra mig från att köpa något som säljer bra i amerika.

Jag har faktiskt ingen aning om man kan det, men det är ju det alla i tråden har klagat på som tycker att Apple har gjort något bra genom att minska kontakten. Annars förstår jag inte varför någon tycker det är bra att Apple gör som dom gör? Därav min fråga om att dom kunde gjort en multikontakt så hade alla blivit nöjda

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!