Peter Sunde ber om nåd i Pirate Bay-målet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

... behöver jag tillägga att jag helst köper vinyl?

Nä, men du var tvungen... Är innerligt less på dessa vinylnördar, sorry. Har ett gäng beakanta som tjatar om sin vinyl. De blev dock rätt tysta efter att vi utsatte ett par av dem för ett blindtest. De hörde ingen skillnad samt gissade fel på CD samt vinyl. Ett jävla snobberi enligt mig.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saddam:

Mossigt.

"Jag älskar gamla uråldriga C64 datorer där man fick sitta med kassettband och ladda spel i evigheter. Nej, lägg ned dagens PC och Linux. Det är för modernt."

Tur att vi har något som kallas framsteg.

Ja och se vad alla dessa framsteg har lett oss, rakt ner i fördärvet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Ja och se vad alla dessa framsteg har lett oss, rakt ner i fördärvet.

Ja, tacka vet jag förr i tiden. När vi satt med utedass och fick pumpa upp vatten för hand i våra brunnar och hade kolera och mässling och sånt. Det var tider det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnnyGreed:

Nä, men du var tvungen... Är innerligt less på dessa vinylnördar, sorry. Har ett gäng beakanta som tjatar om sin vinyl. De blev dock rätt tysta efter att vi utsatte ett par av dem för ett blindtest. De hörde ingen skillnad samt gissade fel på CD samt vinyl. Ett jävla snobberi enligt mig.

Det är bara ett snobberi som inte har någon bäring i verkligheten. Samma sak med vin snobbar.

Det var några som gjorde tester, de hällde röd karamellfärg i vit vin. Vin experterna fick två glas, ett rödvin och ett vitt vin. Det var exakt samma vin. Det röda vinet beskrevs utav experterna precis som rödvin brukar beskrivas "fruktigt, etc". Det vita vinet beskrevs som vita viner beskrivs. De hade noll koll i blind testet.

Ett annat test, hällde de upp samma vin i två olika flaskor. En billig flaska. En dyr dammig flaska. Vinexperterna tyckte vinet från den dyra flaskan var mycket godare.

En vinexpert fick rådet "gör aldrig blindtest, du kommer bara göra bort dig!". Han följer rådet än idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Tycker det här med digitalisering, fildelning etc. är vidrigt. Har man inte pengar för att gå och köpa en CD skiva, Spel eller DVD film ska man banne mig inte ha tillgång till att ladda sakerna från Internet gratis. Och vad är det för fån som laddar upp sakerna?
Förakt!

Jag älskar att gå i fysiska butiker och pilla, provlyssna, kolla på varan innan jag köper den och snacka lite med personalen, ni vet sånt man gjorde förr i tiden när vi människor var lite mer sociala och civiliserade.
Dessutom är det jäkligt mycket trevligare att ha det man köpt i fysisk utgåva och ingen skit man har digitalt på en hårddisk.

Vad jag inte fattar är att hur man som människa kan leva med sig själv och ladda ner saker olagligt.
Här går man och pröjsar låt oss säga 149 spänn för senaste Kent skivan och så finns det folk som laddar hem den från PirateBay gratis. En jäkla stor käftsmäll är vad det är.

Nej... lägg ner alla Torrent sidor och stoppa digitaliseringen och fildelningen. Låt folk hitta ett hederligt arbete och med tjänade pengar gå till butikerna som alla oss andra.

USCH!!!

Alla är inte som du, med största sannolikhet inte jag. Tröttnar på låtar väldigt fort och jag vill inte köpa en hel CD för att sedan upptäcka att det bara var 2 låtar jag gillade. Sånt otroligt slöseri med pengar och material dessutom. Har massor av skivor hemma som bara står och dammar. Att ha tillgång till allt som exempelvis Spotify är ju ovärderligt. Eftersom det inte fanns en sådan lösning när det begav sig för sidor som exempelvis Pirate Bay så började folk ladda ner. Folk låg helt enkelt före branschen som mest var ute efter att suga ut så mycket pengar som möjligt av konsumenterna.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saddam:

Ja, tacka vet jag förr i tiden. När vi satt med utedass och fick pumpa upp vatten för hand i våra brunnar och hade kolera och mässling och sånt. Det var tider det!

Vad rolig du är men tänk på dina släktingar som levde på den tiden, hade det inte vart för dem hade du inte suttit här idag.

Det står helt klart att vi lever i en tid idag där vi tar allt för givet.

Vem vet, om elen slås ut och aldrig kommer tillbaka kanske det blir du som står och pumpar vatten och måste gå på utedass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Nä, men du var tvungen... Är innerligt less på dessa vinylnördar, sorry. Har ett gäng beakanta som tjatar om sin vinyl. De blev dock rätt tysta efter att vi utsatte ett par av dem för ett blindtest. De hörde ingen skillnad samt gissade fel på CD samt vinyl. Ett jävla snobberi enligt mig.

Jag köper inte vinyl för ljudkvalitet, mest för att jag gillar känslan.. Antar att du inte var med på 70-80-talet, när enda sättet att få höra en schysst hårdrockslåt var att köpa skivan... Man sparade veckopengen och kunde till slut lägga vantarna på den där plattan man längtat efter i veckor kanske månader, man satt på bussen och bara njöt av att äntligen ha den i sin ägo, och att det bara handlade om minuter innan man kunde sätta på skivan och lyssna... sen är det klart att jag idag, 25 år senare, tycker mig höra en annan närvaro i helt analog musik, men det är nog som du säger, inget som klarar ett blindtest... Det ultimata i min värld är när man köper vinyl och får en kod för download av en digital högupplöst version..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Vad rolig du är men tänk på dina släktingar som levde på den tiden, hade det inte vart för dem hade du inte suttit här idag.

Det står helt klart att vi lever i en tid idag där vi tar allt för givet.

Vem vet, om elen slås ut och aldrig kommer tillbaka kanske det blir du som står och pumpar vatten och måste gå på utedass.

Sluta överdriva och generalisera... Det är företagens egna fel att detta händer då dom inte hänger med (eller vill) i utvecklingen.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fizzdan:

Jag köper inte vinyl för ljudkvalitet, mest för att jag gillar känslan.. Antar att du inte var med på 70-80-talet, när enda sättet att få höra en schysst hårdrockslåt var att köpa skivan... Man sparade veckopengen och kunde till slut lägga vantarna på den där plattan man längtat efter i veckor kanske månader, man satt på bussen och bara njöt av att äntligen ha den i sin ägo, och att det bara handlade om minuter innan man kunde sätta på skivan och lyssna... sen är det klart att jag idag, 25 år senare, tycker mig höra en annan närvaro i helt analog musik, men det är nog som du säger, inget som klarar ett blindtest... Det ultimata i min värld är när man köper vinyl och får en kod för download av en digital högupplöst version..

Skickades från m.sweclockers.com

Precis det är ju känslan det handlar om.
Nu var ju inte jag med på 70-80-talet men CD skivor från 90-talet är väl samma princip antar jag.

Man sparade ihop veckopengen och köpte den där Metallica skivan man hade suktat efter så länge. Och även idag köper man fortfarande de fysiska skivorna.

Jag vet inte, bara en jäklig skön känsla att äga varan fysiskt än att ha något digitalt man inte kan ta på.

Skrivet av Orici:

Sluta överdriva och generalisera... Det är företagens egna fel att detta händer då dom inte hänger med (eller vill) i utvecklingen.

Ja det är ju tur att vi alla är olika och var och en får tycka och säga vad dem vill.
Tycker bara det är synd att utvecklingen ska behöva gå så fort. Man hinner aldrig riktigt vänja sig med något förrens det ska komma nytt hela tiden.
Sjuklig utveckling som man egentligen inte vill ta del av men är tvingad till.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Vad rolig du är men tänk på dina släktingar som levde på den tiden, hade det inte vart för dem hade du inte suttit här idag.

Det står helt klart att vi lever i en tid idag där vi tar allt för givet.

Vem vet, om elen slås ut och aldrig kommer tillbaka kanske det blir du som står och pumpar vatten och måste gå på utedass.

Jovisst så kanske jag måste gå på utedass. Men längtar jag efter en sån situation? NEJ. Gör du? Ja.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saddam:

Jovisst så kanske jag måste gå på utedass. Men längtar jag efter en sån situation? NEJ. Gör du? Ja.

Ärligt talat saddam vet jag faktiskt inte vad jag längtar till längre. Jag har liksom tappat allt hopp om saker och ting.
Kanske vore bra om elen försvann så att vi fick oss en rejäl tankeställare.

Permalänk
Medlem

För oss vinyl älskare så finns ju denna vilket ju borde ge ett helt underbart ljud
http://laughingsquid.com/steam-powered-record-player/

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

För oss vinyl älskare så finns ju denna vilket ju borde ge ett helt underbart ljud
http://laughingsquid.com/steam-powered-record-player/

klockrent! (frågan är bara hur man justerar varvtalet?) ..

(kan man få en version som spelar CD? )

tänk er en ångdriven mediaspelare ... himlen är nära ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Ja det är ju tur att vi alla är olika och var och en får tycka och säga vad dem vill.
Tycker bara det är synd att utvecklingen ska behöva gå så fort. Man hinner aldrig riktigt vänja sig med något förrens det ska komma nytt hela tiden.
Sjuklig utveckling som man egentligen inte vill ta del av men är tvingad till.

Vill du stå stilla och stampa i 10-15 år innan något förändras eller?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Vill du stå stilla och stampa i 10-15 år innan något förändras eller?

Handen på hjärtat JA!

Varje eviga dag ser jag förändringar ute i samhället vare sig det är där man bor eller inne i stan eller var man än åker.
Jag är trött på det och har blivit anti förändringar.

Det är så med ALLT nu för tiden. Man lär sig ett OS och vips måste det komma ett nytt. Man är nöjd med sin DVD film samling och vips måste det helt plötsligt komma Blu Ray, Green Ray what ever och då måste man byta till det.
Listan kan göras oändligt lång.

Men JA, jag skulle vilja se att utvecklingen bromsas något så att vi som människor kan få tid att andas, stanna upp och njuta av det vi har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Handen på hjärtat JA!

Varje eviga dag ser jag förändringar ute i samhället vare sig det är där man bor eller inne i stan eller var man än åker.
Jag är trött på det och har blivit anti förändringar.

Det är så med ALLT nu för tiden. Man lär sig ett OS och vips måste det komma ett nytt. Man är nöjd med sin DVD film samling och vips måste det helt plötsligt komma Blu Ray, Green Ray what ever och då måste man byta till det.
Listan kan göras oändligt lång.

Men JA, jag skulle vilja se att utvecklingen bromsas något så att vi som människor kan få tid att andas, stanna upp och njuta av det vi har.

Alla är inte dom du (tur nog)

Själv skulle jag se ännu snabbare utveckling.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Alla är inte dom du (tur nog)

Själv skulle jag se ännu snabbare utveckling.

Lycka till med det!

Snabbare utveckling HA, jag har blivit utbränd 2 gånger redan men i ditt samhälle kanske jag blir utbränd dubbelt så mycket.
Kanske borde satsa på ett nytt rekord.

Det kanske finns en anledning till att folk blir utbrända idag, för att allt ska gå så jävla fort och ändras hela tiden.

NEJ tur att alla inte är som du!

Permalänk
Medlem

Du behöver inte köpa en ny dator med windows 8 när det kommer omnågra månader.
Du kan sitta kvar på din gamla p3 med win98 om du vill det är ingen som står redo att skjuta dig om du inte köper nytt.
Samma sak med bredband du behöver inte ha adsl,fiber,etc du kan lika gärna köra på med ditt gamla 56k modem.
Har du nyare grejor än detta? Om JA varför då? mitt svar är JA och det beror på att jag inte vill sitta och vänta i 2år på att ladda ner en film plus att jag vill spela och inte sitta och vänta på att datorn tar en halv dag på sig att starta,etc.

Gäller även dvd,bluray har du en dvd så är det ingen som tvingar dig att köpa en bluray av samma film,osv,osv,osv.
Men likförbannat så är jag ganska säker på att du har en jävla massa nya saker hemma dator,ipad,mobil,tv,bluray,bil,etc?
Vad har du för bil tex? troligen en nyare? varför har du inte en gammal 240 från 79- istället?

Såg nu att du gillar inet varför då? innebär inte det att du då köper ny hårdvara lite då och då? för mig verkar det konstigt för en som inte vill vara med längre om,i utvecklingen.

Det jag vill få fram är att ska utvecklingen bromsas ner så ska den ju isåfall bromsas ner på allt.
Heller att man helt enkelt skiter i att köpa nytt varje halvår,år och använder det man har tills det tex går sönder,inte funkar längre.

Utbrändhet är ju främst för personer som inte kan hålla stressen under kontroll så se till att du inte stressar upp dig 300 gånger om dan istället.
Jag själv har inte varit stressad i hela mitt liv, ta dan som den kommer och skit när du är skitnödig ät när du är hungrig och sov när du är trött!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv

Ja ja OK då jag ska inte kasta sten i glashus, jag bytte ut Sandy Bridge i7:an 2600K mot en Ivy Bridge i7:an 3770K för ett tag sedan bara för att.
Så nu har jag erkänt och alla kan börja kasta sten på mig.

Men jag menar det jag säger, det har spårat ut och vi borde tänka om.

Permalänk
Medlem

Så du kan inte ens hålla dig från att köpa en ny cpu när du har den näst nyste.
Samtidigt som du inte vill att nåt ska ändra sig.
Fler än jag som inte får detta att gå ihop för fem före?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inaktiv

Låt den utan synd kasta första stenen...

Jag själv får inte det att gå ihop. Mitt undermedvetna säger mig en sak och mitt medvetna säger mig en annan.
Och varför ta det så allvarligt, vi diskuterar ju bara. Min åsikt är ju inte hela världens åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Handen på hjärtat JA!

Varje eviga dag ser jag förändringar ute i samhället vare sig det är där man bor eller inne i stan eller var man än åker.
Jag är trött på det och har blivit anti förändringar.

Det är så med ALLT nu för tiden. Man lär sig ett OS och vips måste det komma ett nytt. Man är nöjd med sin DVD film samling och vips måste det helt plötsligt komma Blu Ray, Green Ray what ever och då måste man byta till det.
Listan kan göras oändligt lång.

Men JA, jag skulle vilja se att utvecklingen bromsas något så att vi som människor kan få tid att andas, stanna upp och njuta av det vi har.

Fast nej, man måste inte byta bara föra att det kommer något nytt. Finns t.ex. massor av folk som fortfarande köper DVD-film trots att det det var ungefär 15 år sedan de första DVD-filmerna började komma och det går alldeles utmärkt. Dock kan man ju inte vänta hur länge som helst eftersom gammal teknik inte går att köpa hur länge som helst, men att 15år skulle vara för snabbt är väl verkligen att ta i

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Låt den utan synd kasta första stenen...

Jag själv får inte det att gå ihop. Mitt undermedvetna säger mig en sak och mitt medvetna säger mig en annan.
Och varför ta det så allvarligt, vi diskuterar ju bara. Min åsikt är ju inte hela världens åsikt.

jag förstår vad du menar dock. det är dock mer av en filosofisk diskussion ..

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Så du kan inte ens hålla dig från att köpa en ny cpu när du har den näst nyste.
Samtidigt som du inte vill att nåt ska ändra sig.
Fler än jag som inte får detta att gå ihop för fem före?

Nu gör ju inte en CPU så mycket skillnad i förändringar, mer än att datorn blir lite snabbare och mer strömsnål kanske.......
Däremot kan jag också känna igen mig i hans tankebanor.. Vi som har "levt" ett tag och varit med om utvecklingen inom datorbranchen, sen tidigt 80-tal har gått igenom många förändringar och varit tvunga att lära oss nytt ett antal gånger.
När Windows 8 presenterades och jag såg hur det skulle se ut, var min första tanke NEEEEJ! Och det för att jag inte orkar lära mig något nytt OS igen, har tillräckligt att göra ändå.
Som tur är kan jag ju hålla mig kvar vid Win7 ett bra tag till..

Missförstå mig inte.. Jag tycker det är underbart med utvecklingen, att det kommer bättre, snabbare och mer lättjobbade prylar på marknaden. Men, jag vill ta till mig och lära mig dem i min takt. Inte bli tvingad för att det gamla inte kommer fungera imorgon, typ.
Jag gillar att ligga i framkant och prova ny teknik och ha bra prestanda, men det betyder inte att jag vill hålla på och lära mig nya OS, program etc. hela tiden.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Ärligt talat saddam vet jag faktiskt inte vad jag längtar till längre. Jag har liksom tappat allt hopp om saker och ting.
Kanske vore bra om elen försvann så att vi fick oss en rejäl tankeställare.

Du är ju inte riktigt frisk. Om elen försvann så skulle folk börja dö i massor, när det krävs en operation, hjärt lung maskin, etc. Samhället skulle stanna. Anarki och laglöshet kanske. Hur ska du färdas 40km? Bilar funkar inte, tåg funkar inte, buss funkar inte. Det är häst och vagn som gäller. Eller gå.

Jag håller med att vi behöver en rejäl tankeställare, men det är inte rätt metod att önska oss tillbaka till medeltiden. Utveckling är aldrig fel, det blir bättre apparater, mindre avfall, mer miljövänliga, etc.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av LinusNeuman:

Ska man fälla Sunde så kan man ju likagärna fälla Utorrent också eller hur? Om ni förstår hur jag tänker nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Amen brother, Amen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Alltid denna hänvisning till "riktiga" kriminella gärningar. Det folk inte tycks förstå att det är pengarna som räknas. I slutänden är det de stora multinationella företagen som styr. Det är väl rätt självklart att straffen blir helt annorlunda om man ger sig på någon med enorma ekonomiska muskler än om någon liten tjej råkar bli manglad i någon park nån natt. Sorgligt men sant...

Det du säger är sant, vill väll egentligen "gilla" din post men det känns lite fel om du förstår vad jag menar (alla dessa dåliga ordval... tillbaka till ämnet*host*). Du får ett fett straff om du rånar en bank, men om du säg, slår ihjäl en person i ett slagsmål efter några rundor på krogen, då blir det bara lite halvhårt.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpom86:

Det du säger är sant, vill väll egentligen "gilla" din post men det känns lite fel om du förstår vad jag menar (alla dessa dåliga ordval... tillbaka till ämnet*host*). Du får ett fett straff om du rånar en bank, men om du säg, slår ihjäl en person i ett slagsmål efter några rundor på krogen, då blir det bara lite halvhårt.

Ja straff är tyvärr baserade på ekonomiska intressen. I min värld så borde straff som orsakar mest kroppsligt eller psykiskt lidande ge värsta straffen, men så är det tyvärr inte i verkligheten. Att vålta en ung tjej i säg 12års åldern som ännu inte hunnit upptäcka sex kan i värsta fall inte ge något straff alls och annars kanske ett par år fängelse med chans till tidigare släpp pga bra uppförande. Men tjejen som blev våldtagen kanske lider mycket mycket längre än så, kanske hela sitt liv. Troligen kommer hon inte kunna ha ett normal sexliv på mycket mycket lång tid, så straffen är verkligen inte proportionella till gärningen.

Hade jag bestämt så hade t.ex. en våldtäkt gett kastering, ett mord hade gett dödsstraff, men nedladdning av musik från nätet hade möjligen gett böter på en mindre summa. När det talas om nedladdning av musik och film så tänks det helt fel. De räknar på att om jag har laddat ner 100 000 låtar så ska det ge böter på motsvarade vad de 100 000 låtarna hade kostat, men det dom då inte tänker på är att om jag inte hade haft tillgång till att ladda ner dessa låtar så hade jag absolut inte köpt dessa 100 000 låtar. De försöker se det som ett ekonomiskt bortall, men om de ska göra det så måste de i min mening bevisa att jag hade köpt dessa 100 000 låtar om inte internet och fildelning hade existerat, men någon sådan bevisning kommer aldrig på tal.

T.ex. säg att jag laddar ner 10 filmer en månad. Hur många hade jag köpt om jag inte kunnat ladda ner? möjligen en film, mycket mer än så känner jag inte att jag har råd till. Varför ska jag då straffas för böter på 10 filmer när jag aldrig i mitt liv hade köpt dessa 10 filmer? De har ju inte förlorat försäljning på 10 filmer utan på sin höjd 1 film. helt galet!.....

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

...och sov när du är trött!

Det måste vara lätt att inte dras med sömnproblem...

Livet är tyvärr inte så enkelt för alla, även om det hade varit underbart.

(Anledningen till att jag inte sovit än är inte att jag inte skulle vara riktigt, jävla trött. Skulle hellre sova än något annat just nu, men jag är inte ens tillräckligt "sömnig" för att mina insomningstabletter ska fungera än. Tyvärr.)

Permalänk
Medlem

Japp skitskönt att kunna sova nästintill när jag vill sällan det tar mer än 10-15min innan jag zzzzzz.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!