Geforce GTX 650 och 650 Ti i antågande

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Precis och sen undrar jag hur de vågar köper en 12 åring ett gtx 650 utan ti till sin gaming burk, lär han bli rätt besviken och besvikna kunder återvänder sällan. Men det har ju fungerat i alla år så jag vet inte kommer la nya att lura hela tiden...

Vad har dom att jämföra med?
Det får dom ju bara att uppgradera oftare eftersom prestandan blir dålig så fort.
Och vid varje nytt köp så är det ändå en i5-processor och andra påkostade saker.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet själv hur det var när man var okunnig. Köpte nästan ett 7300gt istället för 7600gs för GT bör ju vara bättre än gs speciellt då det var dyrare än 7600gs i lokala datorbutiken:P

Hehe, mina misstag har snarare varit att rekommendera kortet med högre siffra utan att ha koll på att bokstavskombinationen i slutet betyder att det är sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Vad har dom att jämföra med?
Det får dom ju bara att uppgradera oftare eftersom prestandan blir dålig så fort.
Och vid varje nytt köp så är det ändå en i5-processor och andra påkostade saker.

Hehe, mina misstag har snarare varit att rekommendera kortet med högre siffra utan att ha koll på att bokstavskombinationen i slutet betyder att det är sämre.

Jo men jag tänkte mer på att om de blir missnöjda när deras dator för typ 7k inte klarar spelen de hoppats på och kanske de får för sig att nvidia suger och kör på AMD i fortsättningen, eller tvärtom. Men antagligen vet AMD och nvidias reklamansvariga bättre än mig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo men jag tänkte mer på att om de blir missnöjda när deras dator för typ 7k inte klarar spelen de hoppats på och kanske de får för sig att nvidia suger och kör på AMD i fortsättningen, eller tvärtom. Men antagligen vet AMD och nvidias reklamansvariga bättre än mig

Ja, jag tror inte det funkar så.
Istället blir det att man köper en dator för 12.000 nästa gång.
Eller fortsätter köpa datorer i samma klass men förväntar sig inte bättre prestanda än så, även om man BORDE få det om datorn var ordentligt konfigurerad.

Permalänk

Hmm, köpa ett 7850/560ti eller vänta på 650ti/660?