Permalänk

Core i3 och 60w nätagg?

Finns det någon core i3 processor som med mini-itx,minne, ssd och optisk enhet klarar sig med en 60w nätdel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/5310011/intel-core-i3-2120t-2-6ghz...
hur det blir med ssd minne och optiskt vete sjutton
men 60watt låter lite på gränsen
du måste tänka på att även moderkortet och minnena drar ström
det går nog att bygga en som drar under 60watt
men då får man googla och leta runt på sånt som drar lite ström vilket antagligen kostnaden stiger lite istället

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av switchcore:

Finns det någon core i3 processor som med mini-itx,minne, ssd och optisk enhet klarar sig med en 60w nätdel?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av pumba-kung:

det tror jag i allafall cpu'n klarar sig då
http://www.inet.se/produkt/5310011/intel-core-i3-2120t-2-6ghz...
hur det blir med ssd minne och optiskt vete sjutton

EN ssd av sata3 tar väl 1.1w i viloläge och ca 1.7w vid användning så inga större bekymmer där inte

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

även med den CPUn på ett riktigt snålt kort och laptop-drive samt SSD så kommer du hamna väldigt nära max rekommenderade omsättning. jag hade inte riskerat det, särskilt inte med ett dyrt ITX-system.

/ möjligen med en extern "powerbar" då.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av AndreaX:

även med den CPUn på ett riktigt snålt kort och laptop-drive samt SSD så kommer du hamna väldigt nära max rekommenderade omsättning. jag hade inte riskerat det, särskilt inte med ett dyrt ITX-system.

/ möjligen med en extern "powerbar" då.

Instämmer Skaffa ordentliga grejer, Bra Processor bland annat istället för superlow TDP.
Kör sedan på en extern ATX PSU eller "powerbar" Vad det nu kan tänkas vara? Kanske samma grej?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Tackar för svaren.
Får kanske investera i ett picopsu med lite högre watt uttag.
Ville använda mig av det som följde med chassit för att komma billigare undan men är hellre på säkra sidan.