Permalänk
Medlem

CPU 100%

Startade datorn idag, lirade dayz i två timmar eller tre . sedan så startar jag upp bf3 och laggar sönder , kollar och märker att jag får 100% cpu usage <.< . Startar dayz igen och får det där med , testar sen sc2 & hon och får samma där .

Tempen är 40c
Har i5 2600k

Vad ska jag göra ? Blir lite närvös nu :/

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Medlem

finns ingen i5 2600k, antagligen menar du i5 2500k. Ingen aning om ditt problem, pröva starta om datorn.

Permalänk
Medlem

När du får 100% CPU, vilken process är det som tar mest av CPUn? Du kollar det i aktivitetshanteraren.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem

Det är spelet som tar mycket , aa har i5 2500k ^^ sorry

Spel 90% användning

Gjorde virus sökning och hittar inget .

Sitter och surfar på 1-2 cpu användning .

Har startat om datorn , samma problem :/

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Medlem

Vad säger aktivitetshanteraren? Vilken process är det som tar så mycket cpu kraft?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Ingen aning om ditt problem, pröva starta om datorn.

Detta är standard om man ringer support

Jag -"Hej jag behöver hjälp."
Support - "Ok har du prövat att starta om datorn?"
Jag - "Men... Jag har ju inte sagt mitt problem än D:"
Support - "Starta om datorn och se om det hjälper."
Jag - "Jaha... ok tack då.."

Verkar vara något fel iaf, men ingen aning sj :/

Edit: Kan inte vara så att ditt Arma II inte stängs av utan ligger i bakgrunden då?

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

isf skulle det ligga en process i aktivitetshanteraren

Permalänk

Jag börjar klura lite på om det blivit något strul med tilldelningen av processorkärnor för olika processer, typ att det bara blir en kärna som får användas trots att spelet kräver många fler. Man ska kunna ge instruktioner till processer som är igång om prioritet på olika kärnor i någon meny man får fram om man högerklickar på dem i aktivitetshanteraren, tyvärr sitter jag på jobbet så jag kan inte säga något mer specifikt.

Permalänk
Medlem

Det ligger en process ja, spelet som tar 90-100% cpu

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Skrivet av anguuar:

Det ligger en process ja, spelet som tar 90-100% cpu

Om jag förstått det rätt:
Problemet är kvar efter omstart
Det gäller även det första spelet du startar efter omstart

isf kan det ju inte vara en spelprocess som ligger kvar och tuggar. Är det någon annan process som äter en massa processorkraft direkt efter omstarten eller är det bara själva spelen som verkar ha freakat ur?

Permalänk
Medlem

Kan säga att mitt bf3 fick korta frysningar nyss, och flera på servern sa att det var lagg som fan överallt idag. Visst..lagg har jag haft ibland, rubberbanding osv, men aldrig detta.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Bara spelen jag startar som äter allt cpu :/

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

Kan säga att mitt bf3 fick korta frysningar nyss, och flera på servern sa att det var lagg som fan överallt idag. Visst..lagg har jag haft ibland, rubberbanding osv, men aldrig detta.

BF3 servers verkar ha något fel idag. Trodde det var något skumt med min dator först. Men flera på servrarna jag testade på klagade. Och en kompis upplevde samma lagspikes. Verkar som att det är något med PB. Fick inte dessa lagspikes på non PB servers... Jävla punkbuster..

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Ominstallation av drivrutiner kan hjälpas kanske ? ( Vilka är det som ska bort i så fall ? )

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Medlem

Hur hög temp är för högt vid spelning ?
Hur mycket CPU % användning ska man ha under BF3 på en i5 2500k ( ej clockat den ) ?
Även om nån vet varför jag använder 1,5gb RAM utan nåt igång ? normalt ?

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Medlem

Kan det vara något med energisschemat kanske?
Eller om du har några andra inställningar för energiförbrukning.

Kontrollpanelen -> Energialternativ

Visa signatur

|| MSI GE60 0ND, Core i5 3230m, 8GB RAM, GTX 660m ||
|| Samsung Galaxy Tab 7.7 ||
|| Läst: CCNA 1,2,3,4 CCNP Routing, Switching ||