[diskussion] Mists of Pandaria (Release 25e September!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

*Håller tummarna för att Azshara är slutbossen i MoP*

Worlds first 12 timmar senare haha

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

kommer antagligen spela lite wow, för jag har ingen vilje styrka

Permalänk
Medlem

Mop kommer att bli intressant. Hoppas för Blizzards egen skull att det inte floppar. Kan se dåligt ut med framtiden för wow isåfall.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

Mop kommer att bli intressant. Hoppas för Blizzards egen skull att det inte floppar. Kan se dåligt ut med framtiden för wow isåfall.

Bara de inte upprepar misstaget med att ha totalt linjära questkedjor som de hade i Cataclysm. Att questa 80-85 är ju rent ut sagt fruktansvärt hemskt efter en eller två ggr då ALLA chars man kör måste göra EXAKT SAMMA varenda gång. Inte nån möjlighet att variera eller skippa vissa quest.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KlyfftPotatis:

inte för att starta ett wow vs gw2 krig, men jag tror blizzard förlorar iallfall några tusen spelare som egentligen skulle köpa MoP beroende på att gw2 har releasedatum innan, men det är ju jag det.

Så var det ju med Star Wars också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Bara de inte upprepar misstaget med att ha totalt linjära questkedjor som de hade i Cataclysm. Att questa 80-85 är ju rent ut sagt fruktansvärt hemskt efter en eller två ggr då ALLA chars man kör måste göra EXAKT SAMMA varenda gång. Inte nån möjlighet att variera eller skippa vissa quest.

Jag har inte gjort några quests alls i Vash'ir med någon av mina 85or.
Efter deepholm kan man också skippa Uldum och gå direkt till Twilight Highlands (men varför vill man skippa Uldum?)

Jag vet vad du menar med linjära quests dock, men man kan ju variera sig zonvis iallafall. Det var likadant i Wrath också egentligen, enda skillnaden var att man ofta behövde leta upp Quests själv.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ok, har nu bestämt mig för att köpa det

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Bara de inte upprepar misstaget med att ha totalt linjära questkedjor som de hade i Cataclysm. Att questa 80-85 är ju rent ut sagt fruktansvärt hemskt efter en eller två ggr då ALLA chars man kör måste göra EXAKT SAMMA varenda gång. Inte nån möjlighet att variera eller skippa vissa quest.

Håller med till viss del... Men du har två kontinenter så 1-58 är inte enbart samma sak. Även i Northrend har du två "starterzones" som du kan åtminstone köra så du kan hoppa över dragonblight, likdant i Catacysm (Vashjir & Hyjal) En fördel är ju i alla fall att det blir jäkligt svårt i nuvarande upplägg att missa en del av storyn, alltid ett plus.
Men hade jag designat en zone i MOP hade jag gjort flera "questchains" så det inte blir som du säger, upprepning.

Permalänk
Medlem

Tycker wow har varit relativt kul i alla expansions förutom cata. I början tyckte jag dock även att det va skt kul, hcs till o med vanliga instancer va en utmaning men så kom SÅKLART nerfsen!

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte om det blir något köp av MoP. Tyckte att starten av Cataclysm var roligt, men gick snabbt neråt som helhet. Det man irriterade sig mest på var dessa quests som man tvingades på, som i vissa fall inte ens fungerade, villsäga att du kunde sitta fast i starten av en serie quests i flera dagar innan du fick hjälp.

Men hoppas att expansionen överträffar och att de verkligen har lyssnat på folket

Permalänk
Medlem

Ett givet köp självklart, världens bästa spel enligt mig! Tycker att alla expansioner har varit väldigt underhållande ett par månader iallafall och det räcker för mig. Så det är klart man ska köpa det.

Permalänk
Medlem

Det jag inte gillar med wow nu för tiden är att alla klasser är bra mot alla klasser.

Förut fanns det vissa klasser som var överlägsna andra osv.

Permalänk
Citat:

Valor of the Ancients Buff
Mists of Pandaria is going to make it easier for you to earn Valor points on your alts once your main character is capped for the week. The Valor of the Ancients buff increases the Valor earned on all of your characters on a realm by 50%, after one character has capped for the week. This comes along with another change to Valor points that limits the amount you may hold at any time to 3,000 per character.

Alltså vafan är detta?
Helt seriöst?
MER förenkling och göra det lättare för noobsen?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Alltså vafan är detta?
Helt seriöst?
MER förenkling och göra det lättare för noobsen?

Hur är det en "förenkling"?
Det enda det gör är att man farmar snabbare på sina alts, dvs behöver grinda mindre, och allt som gör att man behöver grinda mindre är välkommet.
Att grinda mindre sparar tid - men det är inte enklare.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ah, folk är trogna den ironiska sidan av livet som vanligt eh? För det första, ni som nu whine'ar på att allt har förenklats åt alla möjliga håll, redan innan alla "nerfs" och ändringar, var ni speciellt bra på spelet? Antagligen inte med tanke på att det var cirkus 0.5-1% av WoW subscribers som klarade Original-Naxx och jag kan lova att INGEN av er som postat om att spelet var för enkelt var med i en av dessa guilder.

Sedan folk som snackar om hur mycket man fick "slita" för att dra level 60 osv under Vanilla? Det är ju pinsamt om ni seriöst tycker det, Spelet var redan casual när det släpptes i jämförelse med resten av alla MMORPGs som fanns under den tiden, nästintill noll "äkta" grinding. Spelet var inte svårare för fem öre heller för den delen, det var svårare för man var tvungen att sitta i raids med 39 andra personer där cirka 25-30 av spelarna faktiskt kunde använda WASD och sin jävla mus korrekt, resten kunde sitta och leecha på dessa personer. Vad exakt vare som var så svårt under Vanilla egentligen? Att trycka på Dispel knappen för Mages och alla Healers på bossarna i MC?

Varje klass hade 1 spec som var användbar i stort sett också, king kong på det. Folk använder dessa överanvända idiotiska argument om att spelet blivit enklare när dom sitter själv och kör just det enklaste alternativet utav de 3 som finns just nu som kallas LFR. Förövrigt har ni som nu spelat spelet i flera år och kört alla expansions och nu klagar på att spelet är för enkelt, har ni reflekterat över faktumet att ni kanske faktiskt blivit åtminstone "decent" eller till och med "bra" på spelet och ni då upplever allting som mycket enklare än vad det är för en nybörjare som LFR osv är till för också.

Permalänk
Skrivet av Hastigt:

Ah, folk är trogna den ironiska sidan av livet som vanligt eh? För det första, ni som nu whine'ar på att allt har förenklats åt alla möjliga håll, redan innan alla "nerfs" och ändringar, var ni speciellt bra på spelet? Antagligen inte med tanke på att det var cirkus 0.5-1% av WoW subscribers som klarade Original-Naxx och jag kan lova att INGEN av er som postat om att spelet var för enkelt var med i en av dessa guilder.

Sedan folk som snackar om hur mycket man fick "slita" för att dra level 60 osv under Vanilla? Det är ju pinsamt om ni seriöst tycker det, Spelet var redan casual när det släpptes i jämförelse med resten av alla MMORPGs som fanns under den tiden, nästintill noll "äkta" grinding. Spelet var inte svårare för fem öre heller för den delen, det var svårare för man var tvungen att sitta i raids med 39 andra personer där cirka 25-30 av spelarna faktiskt kunde använda WASD och sin jävla mus korrekt, resten kunde sitta och leecha på dessa personer. Vad exakt vare som var så svårt under Vanilla egentligen? Att trycka på Dispel knappen för Mages och alla Healers på bossarna i MC?

Varje klass hade 1 spec som var användbar i stort sett också, king kong på det. Folk använder dessa överanvända idiotiska argument om att spelet blivit enklare när dom sitter själv och kör just det enklaste alternativet utav de 3 som finns just nu som kallas LFR. Förövrigt har ni som nu spelat spelet i flera år och kört alla expansions och nu klagar på att spelet är för enkelt, har ni reflekterat över faktumet att ni kanske faktiskt blivit åtminstone "decent" eller till och med "bra" på spelet och ni då upplever allting som mycket enklare än vad det är för en nybörjare som LFR osv är till för också.

Riktigt bra skrivet! +1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Det jag inte gillar med wow nu för tiden är att alla klasser är bra mot alla klasser.

Förut fanns det vissa klasser som var överlägsna andra osv.

Det är väl det som ÄR bra? Hur kul är det annars att vara mage och alltid bli dödad av t ex Rogues p.g.a. att de har skills som kontrar mages alla skills.
Blir ju roligare och sjystare om alla klasser kan ta alla?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mocka:

http://www.fz.se/artiklar/?id=152944

Då var det dags igen.

Skickat anmälan till mod om att detta skall bli en diskussionstråd gällande MoP.

*trådtitel uppdaterad*

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*trådtitel uppdaterad*

Tack!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Som många redan har skrivit ang LFR, tro detta men ibland är det fortfarande wipefest på detta. Dock skulle jag gärna vilja se raidprogress på dessa människor som gnäller att dom har lagt till det och har man ens testat på normal.

Länka gärna era armory. Ja dom har ju nerfat det ganska hårt nu med 30% och det beror på att folk tycker det är för svårt.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att PvPn blir lite roligare i wow än den var i Cataclysm, tycker det är lite för lätt att dö, t.ex ner nukad på 3 sec och chaina lite CCs så man inte kan göra något, stämmer det att det krävs lite tactics nu i pvp att man ska sätta sin CC rätt istället för att bara chaina den tills man dör så kommer jag bli mäkta imponerad.

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heineken89:

Hoppas verkligen att PvPn blir lite roligare i wow än den var i Cataclysm, tycker det är lite för lätt att dö, t.ex ner nukad på 3 sec och chaina lite CCs så man inte kan göra något, stämmer det att det krävs lite tactics nu i pvp att man ska sätta sin CC rätt istället för att bara chaina den tills man dör så kommer jag bli mäkta imponerad.

Man är rökt om du inte minst har 4k res. Det håller jag med om, var ganska svårt att sätta igång med att pvp´a med dom nydingade gubbarna, det var bara "bend over...." som gällde... Bästa är att då kör några instancer så du får valor, byt dessa till conq. Och sedan du har någon som kan boosta dig i arena. Då får man gear relativt snabbt så man kan vara med i matchen igen.

Pvpgearen kommer ju leva vidare i panda, och har man inte "aktuell" pvpgear där blir det någon väldigt väldigt svårt att kunna sänka alla som har skaffat "panda-pvp-gear"

Tycker pvp eller Arena det är så jäkla kul. Ang taktiker i pvp så är det en hel del saker som blivit självklara (taktiker) när man spelar RBG´s

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

PvP försvann i TBC. Resilience suger r*v...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag spelar inte WoW längre och jag ser verkligen inte fram emot MoP men en sak är säker: det kan omöjligen vara sämre än vad Cataclysm var. Cataclysm var helt okej den första månaden det var ute, sen gick det nedför i en väldigt brant kurva.

Själv tyckte jag om WotLK mest och jag har spelat i TBC/WOTLK/Cataclysm.

(notera att jag huvudsakligen är en pvp-spelare och eftersom de struntat i det helt i cataclysm så är det nog därför jag inte tycker om det, men att jag tyckte att cataclysm var okej i början var nog för att t11-raidsen hade rätt schysst svårighetsgrad även på normal)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det är väl det som ÄR bra? Hur kul är det annars att vara mage och alltid bli dödad av t ex Rogues p.g.a. att de har skills som kontrar mages alla skills.
Blir ju roligare och sjystare om alla klasser kan ta alla?

Nej det suger tycker jag.

Permalänk
Medlem

Väcker tråden till liv igen.

Patchdag idag boys & girls!

Btw, någon mer än mig som märkt att WoW mappen krympt avsevärt efter installationen av 5.0.4? Från 25-26 till 19GB.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Haha älskar den nya patchen! 40k dps i blood med tankgear

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Patchen är grym! Tror att jag faktiskt kan vänja mig till det nya Talents systemet :D. Pet battles kommer också bli något roligt. Märkte dock att det verkar som om några (alla?) klasser har fått någon bra DPS-boost, Priest vet jag iallafall att de fick increased mana pool. Men men, längtar som fan till MoP!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Medlem

Jag diggade verkligen patchen.
Kommer bli att lite lite Å får man se om man testar mop.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Nya patchen är jätterolig!

Skickades från m.sweclockers.com