Permalänk
Medlem

Kylning i nytt chassie

Tjo, har nu ett CoolerMaster 922 HAF chassi. undrar som så, jag har en stor fläkt som blåser in fram, en stor som blåser ut top och en 140 tror jag där bak som blåser ut.
Tänkte installera en 120mm fläkt i golvet på chassiet. Är det bra? så den blåser uppåt. Sen tänkte jag sätta en på sidan som blåser in också. undrar om dom fläktarna i bot och på sidan ska blåsa ut eller in? Förklara gärna varför ni tycker det också. Båda fläktarna jag ska installera är 120mm. Den ena som ska sitta på botten flyttar dock mera luft.

länk på chassiet: http://www.inet.se/produkt/6900652/cooler-master-haf-922-svar...

// krown

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte installera extra fläktar om jag inte behöver. Men om du känner att det blir för varmt i lådan, så varför inte.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Jag skulle inte installera extra fläktar om jag inte behöver. Men om du känner att det blir för varmt i lådan, så varför inte.

det är bara min AMD athlon2 processor som blir 60-65c i idle.. vilket inte är så bra, inte överclockad och standard kylare.

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk

Vad har du för kylare på cpun?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Vad har du för kylare på cpun?

AMDs orginal.

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Skrivet av krown:

det är bara min AMD athlon2 processor som blir 60-65c i idle..

Det känns som att något gick snett när du monterade cpu-kylaren då jag aldrig har haft de temperaturerna i idle. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av savvexavier:

Det känns som att något gick snett när du monterade cpu-kylaren då jag aldrig har haft de temperaturerna i idle. :S

hur skulle det gå till då? den sitter på ordentligt, vet inte om det står fel i programmet jag kollar i. men i bios så står det 50c, vet inte om det är load eller idle i bios?

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem

Dock har du redan grymt luftflöde med Hafet, Då om du vill ha bätre kylning på cpun är zalman CNPS familjen är grym på de till amd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyB91:

Dock har du redan grymt luftflöde med Hafet, Då om du vill ha bätre kylning på cpun är zalman CNPS familjen är grym på de till amd.

är så osäker på med cpu kylning alltså, är rädd för att ha på för mycket kylpasta, eller för lite, eller skada processorn/moderkortet då det har hänt förut. Har jag sönder denna datorn så har jag inte en dator på väldigt länge, och är beroende av min dator till skolarbete, gaming osv

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem

edit: http://fiskbugg.nu/download?file=aa.png

där är mina temps..

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem

tycker att några temps år på tog för höga! kan någon sätta finger på vad som är felet?

Visa signatur

Dont regret what you have done, regret what you are going to do.

Permalänk
Medlem

Byt Cpu:kylare. Var försiktig, följ instruktionerna noga, så kommer inget att pajja.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|