Permalänk

windows 7 felkod 43 usb

Jag har ett par corsair 1500 gaming headset som har funkat bra tills idag.
När jag startade datorn och kom in på windows kom medelandet "USB device not recognized" så jag har ominstalerat drivrutinerna
utan framgång.

Jag har även testat mitt headset på en annan dator och där fungerar dom felfritt.
Jag har ingen aning vad jag ska göra nu blir det att installera om windows "vilket jag helst inte vill göra"
eller vet nån hur man fixar det?

Vid ett tillfälle har jag fått upp "failed to install drivers"

Permalänk
Medlem

Har du prövat att göra en systemåterställning till ett tidigare datum när headsetet fungerade?
Start->alla program->tillbehör->systemverktyg->systemåterställning

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Testa att ta bort drivrutinerna till usbt först och främst innan du testar en återställning..

Computer -> Device manager -> felande usb-delen ->uninstall
Starta om datorn och testa tryck in dom igen

Permalänk

system återställning funkar inte.

xieliand har testat det många gånger funkar inte det heller.

Permalänk

och nu har jag instalerat om windows men det funkar inte jag slänger snart headsetet genom fönstret

Permalänk

exakt samma hände kompisen förut idag

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Medlem

testat andra usb portar ?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

dra ut strömmen ur datorn i ett par minuter, tryck också på startknappen när sladden är ur för att tömma den.

Testa att ladda ner nya drivrutiner och uppdatera Bios.

Permalänk

jag har testat varje usb port med headsetet funkar inte på någon av dem men min mus och tangentbord funkar på alla usb portar

Permalänk
Skrivet av xieliand:

dra ut strömmen ur datorn i ett par minuter, tryck också på startknappen när sladden är ur för att tömma den.

Testa att ladda ner nya drivrutiner och uppdatera Bios.

nu har jag testat att dra ur strömmen men när jag har startat datorn och trycker i usbt tilll headsetet försvinner alla mina usb enheter i typ 5 sec sen kommer dom tillbaka och det säger usb device not recognized och jag har installerat de senaste drivrutinerna

Permalänk
Skrivet av Frozensweetness:

exakt samma hände kompisen förut idag

hur fixade han det då är deperat att fixa det?