Day Z har spelats av över en miljon och blir fristående spel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sockervadd:

Kommer nog aldrig komma till xbox och playstation. Skulle aldrig funka med hur spelet ser ut. Isåfall kommer dom dumma ner spelet med skit konsol menyer som jag hatar.

Hoppas att det kommer till Linux och Mac då.

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot denna release, hoppas det blir Arma 3 motorn, för Arma 3 ser fruktansvärt fint ut. Personligen ser jag gärna att dom bakar in något mer "syfte" om det går.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem

Rättar dom till alla buggar och lägger till Arma 3 grafikmotorn utan några andra modifikationer så blir det perfekt!

Permalänk
Medlem

Ångrar plötsligt att jag köpte Arma 2 -.-

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosh1:

Ångrar plötsligt att jag köpte Arma 2 -.-

Ingen stor förlust, tyckte det var riktigt billigt. Köpte Arma2 CO för ca 100kr från Amazon. Dessutom så är det ett tag kvar tills den fristående versionen av DayZ släpps för allmänheten.

Permalänk
Skrivet av kaya:

Det är spel som dayz och alla andra moddar som gör PC så överlägset när det gäller spel. Folk som gör spel för att dom tycker det är kul gör alltid mycket bättre spel än dom som bara gör spel för att tjäna pengar.

Riktigt kul att det går så bra för dom

Ja, för skaparen av detta spel behöver inte nåra pengar, och vill inte ha några pengar heller. -.-

Skicka över alla dina pengar till mitt konto då Tycker jag låter skitbra.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Hoppas att det kommer till Linux och Mac då.

Jo, det kommer nog fortfarande bygga på samma motor så det är nog inget att hoppas på.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxplosive:

Som att en konsol skulle klara av det.

ja varför inte, konsollerna klarar ju bevisligen Dead Island ok, så med grafiken i Dayz så.

en PS2 borde nästan duga för att göra Dayz rättvisa.

Skrivet av Billström:

Skitful grafik? Ser fan grymt ut om man har en bra dator.

tror knappast man hittar en bättre burk än den jag testade det på i det civila.

ivf, så ändrar ändå inte några extra Mhz kassa texturer och värdelösa rörelsmönster. det är inte som att jag påstår att det känns gammalt för att det är PC liksom.

Skrivet av The Mupp:

Jag tror inte det går att få fram så mycket mer ur grafikmotorn om jag ska vara ärlig.

nä, det är det jag menar, om man vill ha temat så borde det göras om helt med en motor anpassad för vad man vill uppnå, för nån vidare zombiekänsla är det då tusan inte att finna i Dayz egentligen.

Skrivet av dCipher:

Mouse smoothing ger någon skum fördröjning som gör att det känns som om man spelade berusad. Utan mouse smoothing fungerar det som vilken FPS som helst.

vilket bara är ett av problemen, varför kan inte folk som vill spela Quake helt enkelt spela Quake.

Skrivet av Kvarnis:

Goda nyheter! En sidenote, varför kommer det upp "Bästa pris påThe Walking Dead - Säsong 1" under nyheten, dagens wtf?

mer realistiska zombier kanske..?

Skrivet av zin:

Det är såna som du som inte borde få använda Internet eller datorer för den delen heller...

Skrivet av laserturkar:

jag ska kunna kommentera vad jag vill och du ska fan inte lägga dig i

Skrivet av TommyToad:

Skaffa dig en dagbok som du skriver i privat i om du inte tål kritik på dina fåniga kommentarer.

när det blir min tur att bestämma över internäten skickar jag er på semester allihopa, tillsammans, i en husvagn.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

ja varför inte, konsollerna klarar ju bevisligen Dead Island ok, så med grafiken i Dayz så.
en PS2 borde nästan duga för att göra Dayz rättvisa.
tror knappast man hittar en bättre burk än den jag testade det på i det civila.
ivf, så ändrar ändå inte några extra Mhz kassa texturer och värdelösa rörelsmönster. det är inte som att jag påstår att det känns gammalt för att det är PC liksom.
nä, det är det jag menar, om man vill ha temat så borde det göras om helt med en motor anpassad för vad man vill uppnå, för nån vidare zombiekänsla är det då tusan inte att finna i Dayz egentligen.
vilket bara är ett av problemen, varför kan inte folk som vill spela Quake helt enkelt spela Quake.
mer realistiska zombier kanske..?
är det blir min tur att bestämma över internäten skickar jag er på semester allihopa, tillsammans, i en husvagn.

XBOX360 har tex bara 512MB ram minnne. Men jag är lite trött på alla "know it all" personer som jämnför ArmA med andra spel. Det finns inga andra spel som erbjuder det arma gör.

Skrivet av Chernarus:

225 km2 of real world data
1 million 3D objects
350 kilometers of roads
50 towns and villages
2 dams and numerous small lakes and ponds
Certain hilltops reach an altitude of over 700m
Almost 100km2 of forests
Urban areas contain ports, factories
Military installations including large airfield
Direction and distance signs accompanying road network
Civilian population and wildlife

Det är väldigt mycket saker speciellt när du kan ha en viewdistance upp till 10KM (drawdistance 5KM) det betyder att du kan stå i en ruta på 10x10KM (5KM norr/syd/väst/öst) och se allt som händer. Jag har inte spelat Dead Island men jag är rätt säker på att man inte kan det. Vad alla andra spel gör är att dom inte har samma viewdistance/drawdistance. kolla på Skyrim nu har jag inte spela det på så länge men inte ser man långt bort där inte och testa själv dra ner viewdistance så flyter det på mycket bättre (servar brukar specificera ett visst avstånd) men hela poängen med att kunna gå runt överallt försvinner direkt.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

En fråga:
Har ni som "Köpt Arma II bara för Dayz" ens försökt sätta er i i Arma II?
Det är en "simulator", vare sig du duckar för fiende eld i frontlinjen eller blir jagad av zombies, det är inte på något sätt ett dåligt spel.
Visst är det bökigt innan man lär sig, då det är en hel del att hålla reda på, det är dock RIKTIGT KUL när man väl sätter sig in i det.
Dayz öppnade mina ögon för ARMA.. Hade provat det tidigare men inte fastnat.
Blir bara irriterad då jag spelar dayz tbh, rätt vad det är har man ett sniperskott i bakhuvet, och spawnar 1 mil ifrån kroppen, och det är ju mindre kul när man inte är den lama snipern som klickar bort 5-10h speltid på en sekund....

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt med en grafikmotor från detta århundradet också. Schysst koncept dock.

Permalänk

Härligt att dom separerar det ordentligt från Arma. DayZ-communityn är bland det mest efterblivna jag har varit med om. Så förhoppningsvis kan en Arma-spelare avnjuta 3'an utan utan dessa barnrumpor och fuskare, precis som förr.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Bara de optimerar spelet mera, har liksom tröttnat att lira i 10 - 25 fps när folk börjar rulla in på servrarna...Speciellt i städerna

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

Åh va glad jag blev när jag läste detta, tycker det är grymt att Bohemia ser möjligheterna med detta. Ett stand-alone spel som är optimerat för detta spelet är precis vad som behövs och med uppdaterad grafik Längtar!!

**Edit** Alla ni som har köpt Arma II bara för DayZ ska ju inte känna er lurade, det är ju kanske ni som har gjort det möjligt att Bohemia kan stödja Dean och hjälpa till att skapa spelet? **Edit**

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

fixa grafikbuggarna så blir jag glad för tillfället

Visa signatur

[I]YouTube.Com/WalkthroughHeroes[/I]

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig nyhet.
Hoppas dem inte - som nämnts tidigare - ej gör det lättare att spela, plus att det skulle vara trevligt med lite färre buggar.
Nu är det bara att följa utvecklingen och se när det blir release

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kvarnis:

Goda nyheter! En sidenote, varför kommer det upp "Bästa pris påThe Walking Dead - Säsong 1" under nyheten, dagens wtf?

zombies.jpeg

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philip.F:

Bara de optimerar spelet mera, har liksom tröttnat att lira i 10 - 25 fps när folk börjar rulla in på servrarna...Speciellt i städerna

Med burken i sign? Testa dra ner grafiken lite... Flyter hyfsat (okej, nästintill hyfsat) på lägre inställningar med min burk.

OnT: Kul med ett fristående spel, men som sagts är det väl inte riktigt en nyhet?
Någon som har en källa på att det kommer byggas på ARMA 3-motorn?

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

populära moddar som blir fristående spel brukar floppa, t ex tactical ops till ut99 .. red orchestra...osv osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av VincHeee:

fixa grafikbuggarna så blir jag glad för tillfället

En grej som brukar funka är att ställa video memory till default.

om du fortfarande får buggar så testa att ...
håll vänster-shift och tryck på - på numeriska tangetbordet , släpp , skriv FLUSH
(du borde då se en svart skärm medans motorn laddar om grafiken. om inte, så gjorde du fel.)

Buggarna är fixade i nästa patch, men av någon anledning så dröjer det med release av patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

populära moddar som blir fristående spel brukar floppa, t ex tactical ops till ut99 .. red orchestra...osv osv

Kan väl kontra med HoN och Dota2 då

Skrivet av GizZm0:

Åh va glad jag blev när jag läste detta, tycker det är grymt att Bohemia ser möjligheterna med detta. Ett stand-alone spel som är optimerat för detta spelet är precis vad som behövs och med uppdaterad grafik Längtar!!

**Edit** Alla ni som har köpt Arma II bara för DayZ ska ju inte känna er lurade, det är ju kanske ni som har gjort det möjligt att Bohemia kan stödja Dean och hjälpa till att skapa spelet? **Edit**

Vadå lurad :)? Har säkert över 100h speltid redan, ARMA kostade mig typ 100 kr. Har 40h speltid på BF3, är mycket nöjd.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

då borde den skitfula grafiken kunna fixas till lite, och motorn optimeras för fler zombier. så kanske folk får ägna lite mer tid åt det än att skjuta på varandra...

av någon anledning så brukar motorn rendera en lägre upplösning än skärmen ibland.
gå in i video settings och se till att 3d rendering och screen resolution stämmer överens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Tar man ett sådant beslut så får man allt skylla sig själv.

Jo jag vet
Antar att jag har blivit lite mer casual gamer efter att man fyllde 30 haha

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xburk:

Med burken i sign? Testa dra ner grafiken lite... Flyter hyfsat (okej, nästintill hyfsat) på lägre inställningar med min burk.

OnT: Kul med ett fristående spel, men som sagts är det väl inte riktigt en nyhet?
Någon som har en källa på att det kommer byggas på ARMA 3-motorn?

Tyvärr hjälper det inte i huvud taget

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

XBOX360 har tex bara 512MB ram minnne. Men jag är lite trött på alla "know it all" personer som jämnför ArmA med andra spel. Det finns inga andra spel som erbjuder det arma gör.

Det är väldigt mycket saker speciellt när du kan ha en viewdistance upp till 10KM (drawdistance 5KM) det betyder att du kan stå i en ruta på 10x10KM (5KM norr/syd/väst/öst) och se allt som händer. Jag har inte spelat Dead Island men jag är rätt säker på att man inte kan det. Vad alla andra spel gör är att dom inte har samma viewdistance/drawdistance. kolla på Skyrim nu har jag inte spela det på så länge men inte ser man långt bort där inte och testa själv dra ner viewdistance så flyter det på mycket bättre (servar brukar specificera ett visst avstånd) men hela poängen med att kunna gå runt överallt försvinner direkt.

ehu.. och?

än sen, det är inte nått direkt mått på vare sig tekniskt högklassig grafik eller estetisk eller realistisk. jag kan knalla ut och kolla grafiken nu, (ok kanske inte just nu då..) och då har jag i bästa fall ett "siktdjup" på 5-800 meter med hyfsat skarp upplösning, resten kräver kikare. sen har jag istället realistiskare vädereffekter som kräver sitt och även försämrar sikten. storleken på kartan säger egentligen ingenting, det handlar bara om arbete, (spela Take on helicopters om det är grejen) och fyller man den i stort sett med ingenting till 90% och resten av kloner och de simplaste geometriska ruckel man kan tänka sig så är inte de övriga 10 mycket att hänga i granen heller ju. i just Dead Island går att se grejer några km, skarpt några hundra meter beroende på väder, som det bör vara i naturen och bättre spel. klart sniperfolket gillar när det inte är så, men det är åas en av sakerna det gnälls mest om, så också nått att fixa kanske?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ett tips för er som lider groteskt av grafikbuggarna, när ni ser att helvetet brakar lös och det börjar glitcha. Håll ner Skift, Plus och minus samtidigt. Släpp sedan och skriv "flush" utan " ". Bara skriv det utan att öppna chatten eller något, funkar för det mesta. De gånger det inte funkar blir det värre, men då är det bara att starta om spelet. Är buggandet fortfarande kvar så håll ner Skift-plus-minus. Släpp. Skriv "flush". Voilá

Visa signatur

Intel i7 4790K @ 4.7Ghz, 1.25 Vcore, (NH-D14)
Gigabyte Z97X-Gaming 7
R9 290x & R9 290 DirectCU II i CrossfireX
8GB CL9 1600Mhz Vengeance LP
CM V1000, 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

ehu.. och?

än sen, det är inte nått direkt mått på vare sig tekniskt högklassig grafik eller estetisk eller realistisk. jag kan knalla ut och kolla grafiken nu, (ok kanske inte just nu då..) och då har jag i bästa fall ett "siktdjup" på 5-800 meter med hyfsat skarp upplösning, resten kräver kikare. sen har jag istället realistiskare vädereffekter som kräver sitt och även försämrar sikten. storleken på kartan säger egentligen ingenting, det handlar bara om arbete, (spela Take on helicopters om det är grejen) och fyller man den i stort sett med ingenting till 90% och resten av kloner och de simplaste geometriska ruckel man kan tänka sig så är inte de övriga 10 mycket att hänga i granen heller ju. i just Dead Island går att se grejer några km, skarpt några hundra meter beroende på väder, som det bör vara i naturen och bättre spel. klart sniperfolket gillar när det inte är så, men det är åas en av sakerna det gnälls mest om, så också nått att fixa kanske?

Vet inte vad för skärm eller inställningar du har men jag kan urskilja enskilda gubbar som går runt 800 till 1000 meter bort. Gäller bara att hålla ögonen öppna och titta efter saker som rör sig.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

av någon anledning så brukar motorn rendera en lägre upplösning än skärmen ibland.
gå in i video settings och se till att 3d rendering och screen resolution stämmer överens.

Kan till och med vara bra att stänga av AA och höja 3D resolution (ger både bättre bild och bättre prestanda för mig än AA)
Dock så tror jag det är lite olika på olika grafikkort så man får kolla vad som ser bäst ut och drar minst prestanda själv.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

ja varför inte, konsollerna klarar ju bevisligen Dead Island ok, så med grafiken i Dayz så.

en PS2 borde nästan duga för att göra Dayz rättvisa.

tror knappast man hittar en bättre burk än den jag testade det på i det civila.

ivf, så ändrar ändå inte några extra Mhz kassa texturer och värdelösa rörelsmönster. det är inte som att jag påstår att det känns gammalt för att det är PC liksom.

nä, det är det jag menar, om man vill ha temat så borde det göras om helt med en motor anpassad för vad man vill uppnå, för nån vidare zombiekänsla är det då tusan inte att finna i Dayz egentligen.

vilket bara är ett av problemen, varför kan inte folk som vill spela Quake helt enkelt spela Quake.

mer realistiska zombier kanske..?

när det blir min tur att bestämma över internäten skickar jag er på semester allihopa, tillsammans, i en husvagn.

Ush vilken hopplös människa!