Stort intresse för VR-headsetet Oculus Rift

Permalänk
Medlem

Kan tänka mej en sån till ett virtuellt gigantiskt skrivbord med massor av kodfiler öppna samtidigt, såtillvida huvudspårningen är laggfri.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om detta är besvarat ännu! Jag har följt utvecklingen av oculus rift sedan allra första ideen kom till här http://www.mtbs3d.com/phpBB/viewforum.php?f=140

från början ville palmer (killen som kom på och startade hela ideen) bara skapa ungefär 100 enheter och ge bort som/sälja dom till vissa på forumet som var väldigt intresserade av Virituell verklighet, det var först när intresset visade sig vara mycket större än han trodde + att carmack blev intresserad och hade med sig en tidig prototyp till E3, som han valde att satsa på en kickstarter. Och det han säljer på kickstarter just nu är en prototyp som han vill att spelföretag och indie utvecklare ska köpa så när den riktiga produkten kommer någon gång nästa år så ska det finnas gott om stöd för spel, och även dedikerade spel för hårdvaran!

Och låt säga om John Carmack har fått ID att göra Doom3 bfg till det första dedikerade Rift spelet så säger det väl en hel del att detta inte bara är någon skit produkt? tycker jag iaf!

Mvh