Silverstone gör SFX-nätaggregat med 80 Plus Gold och modulära kablar

Permalänk
Medlem

Äntligen! Jag har väntat på att det skulle släppas till försäljning sen i maj.
Kommer direkt att beställa ett när det släpps.
Man slipper onödig kabel och sleeving blir nycket lättare.
Håller på att bygga ett chassi i rostfritt stål och måtten är gjorda för ett sfxagg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tullen:

Dom sitter säkert på rätt ställe, dvs baktill, men det är dessvärre "fel" ställe för mig. Jag skulle behöva få ut dom på kortsidan, det som vanligtvis är långsidan. Men ser ut som att det borde gå att flytta på kontakterna till sidan, synd bara att den enda bilden på nättagget öppnat är från "fel" håll för att kunna se det.

Vad tror ni. Kommer det gå att flytta kontakterna till sidan av agget istället?

Mvh/Tullen

Hå hå då förstår jag vad du menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten_alle:

Hur kan det vara så?

Högre effekt gör det lättare att uppnå högre verkningsgrad...

Permalänk
Medlem

Vad är det för trams med en sån där liten fläkt?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Vad är det för trams med en sån där liten fläkt?

Vad skulle bättre? För det är ungefär vad som går i det ganska lilla formatet.
Stora fläktar i ATX brukar ju vara 135mm för att det är ungefär så stort som det går att få i. På samma sätt har silverstone gjort fast när man bara har 10cm på sig på längden så bilr det inte så mycket mer.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FatherOfThree:

Jag har det brons-certifierade agget i min htpc,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=612539
och fläkten i agget hör jag inte.
Iofs belastar jag nog < 200W (max).

Högre verkningsgrad = mindre värme,
vilket talar för att det nya agget inte borde vara sämre...

Fo3

Kör också det agget med komponenterna i signaturen och är mycket nöjd. Kan mycket väl bli en uppgradering, modulärt är helt klart trevligt i små lådor.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt, och behövligt när man bygger mini itx

Permalänk
Medlem

Nice! Behöver helst ett agg som är mindre än ATX i ett tänkt bygge, men som många andra undrar jag hur mycket det kommer att låta (kommer väl dra runt 300-350W från det mest hela tiden). Väntar spänt på tester.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

SFX storleken verkar trevligt när man vill ha något mindre än ATX men ändå ha ett internt nätagg.

Hur mycket skulle det göra skillnad i volym i liter eller procent i grova drag om man jämför att bygga i en datorlåda som tar ATX nätagg och ATX moderkort mot ett chassi som tar SFX nätagg och mikro ATX moderkort ?
Om man fortfarande vill ha en 5.25" plats ?

Tänkte på eventuellt framtida HTPC bygge som har mer flexibilitet än något Raspberry-bygge, men som är mindre än ett fulltower...

Permalänk
Medlem

Är ju ingen nyhet egentligen, Silverstone har ju haft det på deras hemsida väldigt länge nu, kom upp på Inets hemsida för en vecka sen ungefär, släpps nästa månad 2012-09-16

har redan tänkt köpa en sån till min FT03-Mini som jag ska ha som lan dator. Kommer vara riktigt nice med Modelära kablar i en sån liten låda.

http://www.inet.se/produkt/5322167/silverstone-strider-sfx-45...

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tullen:

Dom sitter säkert på rätt ställe, dvs baktill, men det är dessvärre "fel" ställe för mig. Jag skulle behöva få ut dom på kortsidan, det som vanligtvis är långsidan. Men ser ut som att det borde gå att flytta på kontakterna till sidan, synd bara att den enda bilden på nättagget öppnat är från "fel" håll för att kunna se det.

Vad tror ni. Kommer det gå att flytta kontakterna till sidan av agget istället?

Mvh/Tullen

enligt min erfarenhet av såna kontakter så brukar dem sitta fast direkt mot pcb't.. Så om du är sugen på att kapa loss dem och löda dit förlängningskablar och antagligen göra agget 1-2cm längre åt de hållet du ska ha dem borde de nog inte vara några problem ;D

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

denna känns självklar i pytte mITX byggen!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Äntligen! De borde ha en mindre storlek också, 300W räcker för de flersta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

du får fan ta och bli klar med skiten snart
hade helt glömt bort bygget!

Fan att så många vet om bygget
Det är mer utav ett långtidsprojekt och jag vill ha allt så perfekt som det bara kan bli, därav fördröjningen...men tro mig det kommer att bli awsome !

Permalänk
Medlem

Kan meddela att fläkten i nätagget låter en hel del faktiskt, så om man är sugen på att köpa ett sådant nätagg för att sätta det i sin kanske väldigt tysta HTPC så ska man nog leta vidare efter ett annat alternativ.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX