Android 4.1 "Jelly Bean" redo för nedladdning

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

iPhone har aldrig haft samma hårdvara i sig, den uppdateras i varje modell-uppdatering så jag förstår inte riktigt vad du pratar om. Om jag skulle jobba på exempelvis Samsung så skulle jag tycka det vara jobbigt om man vid varje Android-uppdatering hela tiden var tvungen att anpassa den efter 20 mobiler, och det släpps ju nya hela tiden så vid Android 5 så är det 40 mobiler dom ska anpassa Android för! Det håller inte i längden, jag tror Android skulle vara flera gånger bättre om bara Googles telefon fanns och uppdaterades, ingen annan!

Du førstog inte vad jag skrev eller vad det handlar om.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd

Om hårdvaran i telefonen inte klarar av en uppdatering kan det bli problem. Därför är det bättre att ha en tidigare version av Android kvar. Det avgör väl respektive tillverkare.
Jag ser det inte som ett stort problem.

Alla iPhone får inte heller den nyaste iOs6, kanske nån funktion men inte allt:
http://www.bgr.com/2012/06/12/apple-ios-fragmentation-iphone/

Enklast är väl att behålla sin smartphone några år och sen byta till en ny för att få det senaste.
Fungerar mobilen finns det ingen anledning att stoppa i en uppdatering den inte är avsedd för.

Men gör man det och får problem får man skylla sig själv. Vissa satt väl in Vista i datorer som enbart var avsedda för XP, och fick en fruktansvärt långsam och seg dator på köpet.
Det är ungefär samma sak på det här området.

Permalänk
Medlem

Sambons Nexus S fick Jelly Bean OTA måndags.. här går det undan!

Permalänk
Skrivet av Or0s:

CM9 finns till Blade, är inte allt för trögt faktiskt, dock saknar det en massa funktioner som HQ Youtube.

Åfan, snabbare än CM7? Eller mindre trögt än CM7 kanske är ett lämpligare uttryck..

Permalänk
Medlem

Kör hellybean på min SGS, egentligen CM10 men lite moddat och jag må säga att det är inte ett lika stort språng som GB -> ICS, men det är mycket trevligt. Batteritiden på min telefon är ok, ungefär som i Cm9 nu.

kan säga så här... innan JB flashade jag var femte CM9 nightly som kom, var lite trött på nya buggar och jag hoppade tom tillbaka till 7.2 ett par gånger för jag avskydde kamerakrascher osv.

nu är jag nöjd med JB, jag har flashat två gånger på tre veckor

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Entusiast

Så frågan är, ska jag orka sitta och vänta på att Samsung får tummen ur och skickar ut en OTA till Nexus eller ska jag vålda in Jelly Bean manuellt?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Så frågan är, ska jag orka sitta och vänta på att Samsung får tummen ur och skickar ut en OTA till Nexus eller ska jag vålda in Jelly Bean manuellt?

In med CM10 såklart, det är inga problem alls.