Bra/dålig dator? MSI B75A-G43, I5 2500K

Permalänk

Bra/dålig dator? MSI B75A-G43, I5 2500K

Hej, undrar vad man skulle kunna förbättra på min dator som jag byggt ihop för ca 1 månad sedan. Det jag undrar mest är över moderkortet, går det bra att överklocka med det eller borde jag införskaffa ett annat? I det fallet, vilket moderkort skulle ni rekommendera som är ett bra överklockar-kort?
Helst runt 1000-lappen men kan lägga ut lite till om det skulle vara så.

Här har ni varenda lite komponent som sitter i datorn:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2115342/sweclockers

Permalänk
Avstängd

ajj köpa 570 istället för 670 var ett jätte stort miss! Köp en vettig kylare till din processor så att du slipper köra den på stock kylaren som är inte ens värt att köra på.

Permalänk

Prova att överklocka så märks det om det är bra till överklock.

Om inte: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1165756

Permalänk

Oj, det glömde jag, har inte standardkylarn utan en liknande till "Cooler Master Hyper 212 EVO" Och ja, jag vet att jag borde ha köpt ett 670 istället för mitt 570, ska sälja det för en slant och köpa antingen ett 670 eller 680, någon intresserad? 2500:-. Har inte använt datorn så speciellt mycket då jag inte är nöjd med den, tycker den presterar dåligt med tanke på priset..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hestnyllet:

Oj, det glömde jag, har inte standardkylarn utan en liknande till "Cooler Master Hyper 212 EVO" Och ja, jag vet att jag borde ha köpt ett 670 istället för mitt 570, ska sälja det för en slant och köpa antingen ett 670 eller 680, någon intresserad? 2500:-. Har inte använt datorn så speciellt mycket då jag inte är nöjd med den, tycker den presterar dåligt med tanke på priset..

Inte för att vara en glädjedödare men du lär inte få många kronor över 1500:- för ditt 570...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hestnyllet:

Oj, det glömde jag, har inte standardkylarn utan en liknande till "Cooler Master Hyper 212 EVO" Och ja, jag vet att jag borde ha köpt ett 670 istället för mitt 570, ska sälja det för en slant och köpa antingen ett 670 eller 680, någon intresserad? 2500:-. Har inte använt datorn så speciellt mycket då jag inte är nöjd med den, tycker den presterar dåligt med tanke på priset..

Du kan ju inte försöka tjäna pengar på det när en helt ny kostar 2395kr http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=625940&cks=ASS&assoc=B99...

De säljs nu max för 1500kr. Köpte mitt 7950 för 2310kr (webhallen) som är en bit bättre än ett 570. Vad menar du att den presterar dåligt? I spel så kan det bero på grafikkortet.

Permalänk
Medlem

du får aldrig 2500:- för 570 ja hade tur och fick iväg mina 2 för 1500:- st

Visa signatur

[Fractal Design Define C TG] [Corsair RM750] [AMD Ryzen 7 5800X] [Gigabyte X570 AORUS ELITE] [Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB GAMING OC] [Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance] [Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB + Kingston KC2500 1TB M.2 NVMe] [Corsair Hydro H100x]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Moderkort skulle inte ge honom mer fps, hellre satsa på ett grafikkort än ett moderkort.

Permalänk
Medlem

Hej, lite off-topic men, jag har köpt in en ny laptop ( som ska klara att spela på) än sålänge har jag provat bf3, och de funkade ok på medium, vet någon hur mw3 skulle flyta?

( samsung notebook NP305V5A-T02SE )

grafik: AMD Radeon HD 6620G
processor: AMD A8-3530MX

- btw, är inget såkallat datafreak ^^ uppskattar svar!

Visa signatur

"signatur"

Permalänk

Köpte mitt kort för 2990:- och jag är inte speciellt bra på priser, men det är ju faktiskt inte likadant kort som du länkade utan ett EVGA och inte Gigabyte. Syftade mest på spelprestandan då jag snittar omkring 50-55 FPS med hösta inställningar på BF3, jag personligen tycker det är lite och vill helst ha 60+ FPS när jag spelar något.

Permalänk
Skrivet av hypan:

du får aldrig 2500:- för 570 ja hade tur och fick iväg mina 2 för 1500:- st

Näe, när man kan få ett 7970 för 2800:- så blir det nog svårt att få 2500kr för 570 hehe

Permalänk

Jaja, skit i priset nu. Det jag undrade var över överklockning, hur vet jag om det är ett bra kort att klocka med?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vinciie:

Hej, lite off-topic men, jag har köpt in en ny laptop ( som ska klara att spela på) än sålänge har jag provat bf3, och de funkade ok på medium, vet någon hur mw3 skulle flyta?

grafik: AMD Radeon HD 6620G
processor: AMD A8-3530MX

- btw, är inget såkallat datafreak ^^

HAHAH helt plötsligt ifrån detta till ett annat.

Exakt som detta:

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alle22:

Moderkort skulle inte ge honom mer fps, hellre satsa på ett grafikkort än ett moderkort.

Läste fel och därför plockade jag bort mitt inlägg, dock hann du tyvärr att citera mig i mellantiden. Givetvis har du helt rätt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Läste fel och därför plockade jag bort mitt inlägg, dock hann du tyvärr att citera mig i mellantiden. Givetvis har du helt rätt.

Inga prob!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hestnyllet:

Jaja, skit i priset nu. Det jag undrade var över överklockning, hur vet jag om det är ett bra kort att klocka med?

Så länge du inte ska extrem-överklocka kommer ditt moderkort fungera bra.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vinciie:

Hej, lite off-topic men, jag har köpt in en ny laptop ( som ska klara att spela på) än sålänge har jag provat bf3, och de funkade ok på medium, vet någon hur mw3 skulle flyta?

( samsung notebook NP305V5A-T02SE )

grafik: AMD Radeon HD 6620G
processor: AMD A8-3530MX

- btw, är inget såkallat datafreak ^^ uppskattar svar!

mw3 på medium skulle det gå, du kan väl dra ner fraps och kolla över siffrorna själv när du kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

mw3 på medium skulle det gå, du kan väl dra ner fraps och kolla över siffrorna själv när du kör.

Tack

Visa signatur

"signatur"

Permalänk
Skrivet av hestnyllet:

Jaja, skit i priset nu. Det jag undrade var över överklockning, hur vet jag om det är ett bra kort att klocka med?

Som jag fattat så har du köpt kortet redan? Det är bara att prova isf!