Högljutt Zotac 560Ti (448 cores)

Permalänk
Medlem

Högljutt Zotac 560Ti (448 cores)

Hej!

Efter att ha googlat runt som en tok i ett par dagar så tänkte jag vända mig hit.

Frågan lyder kort och gott;
Kan man på något sätt få fläkthastigheten under 40%?

Tack

Permalänk
Medlem

Har du testat MSi Afterburner?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Har du testat MSi Afterburner?

Yes! Fläkthastigheten går inte att ställa under 40%

Jag hittade däremot något med NiBiTor och NVFlash som jag tänkte prova på. Önska mig lycka till!

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Att modifiera bioset med NiBiTor gjorde susen! Nu surrar det på 32% i idle och är knäpptyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1lle:

Uppdatering:

Att modifiera bioset med NiBiTor gjorde susen! Nu surrar det på 32% i idle och är knäpptyst

Vad använde du för version av NiBiTor? Jag har 6.06 hemma och det säger att det inte känner igen BIOS-filen jag försöker ladda. Extraherade den med hjälp av GPU-Z från mitt Zotac 560 Ti 448. Tänkte ha det som PhysX-kort nu när jag har ett bättre men tråkigt när det surrar på i 40% även om datorn är idle. Det låter ju som fan :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cr1lle:

Uppdatering:

Att modifiera bioset med NiBiTor gjorde susen! Nu surrar det på 32% i idle och är knäpptyst

Skrivet av hallon:

Vad använde du för version av NiBiTor? Jag har 6.06 hemma och det säger att det inte känner igen BIOS-filen jag försöker ladda. Extraherade den med hjälp av GPU-Z från mitt Zotac 560 Ti 448. Tänkte ha det som PhysX-kort nu när jag har ett bättre men tråkigt när det surrar på i 40% även om datorn är idle. Det låter ju som fan :S

Är också intresserad av hur du gjorde det. Får upp samma sak som "hallon", att biosen inte känns igen. Har du lust att delge vilken version av Nibtor du använde samt vilken bios fil?

Visa signatur

Hail to the 2600k