Android-konsolen Ouya redo att förbokas

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Jag frågade hur de som hade en android lur kunde motivera köpet...

Jag har en androidlur med Tegra 3 och jag är väldigt sugen på den här enbart för möjligheten till emulator

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

@Jockew1989

Okej varför inte använda telefonen till det?

Eller köpa HTC media link istället om du vill ha det trådlöst?

Nyfiken på att höra argumentet

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

@Jockew1989

Okej varför inte använda telefonen till det?

Eller köpa HTC media link istället om du vill ha det trådlöst?

Nyfiken på att höra argumentet

Berätta gärna för mig hur jag löser det på ett smidigt sätt, också nyfiken på argument

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

@Jockew1989

Okej varför inte använda telefonen till det?

Eller köpa HTC media link istället om du vill ha det trådlöst?

Nyfiken på att höra argumentet

Jag förstår att din mobil har många av dessa möjligheter men tor inte du fattar själva grejen. Jag har själv lekt en del med att koppla på kontroll, keyboard, mus och HDMi till min teve på min Gnex. Det fungerar men det är ju inte lika smidigt som en färdig enhet. Hur kul är det när ni sitter 4 pers och spelar ett spel och det kommer in sms och samtal i telefonen?

Dels så kommer ju Ouya med kontroller. De kommer att ha stöd i Ouya som inte tex ps3ans kontroll eller xbox360 kontrollen har i dag. Sen är det mycket dyrare att köpa kontrollerna lösa om man inte redan har dem.

Jag syftade på trödlös streaming innan. Som jag förstår av är inte HTC Media link särksilt lyckad. Den har en tendens att lagga och ger inte särskilt hög fps vid 1080p. Dessutom är den ju skitdyr i jämförelse vad Ouya ger dig.

jag hoppas och antar att Ouya kommer ha MYCKET bättre kylning än vad tex HTC One X (som jag antar att du har har). Som föhoppningsvis ger en stabilare spelenhet. Speciellt om man kan klocka skiten ur Tegran.

alltså argumentet för oss som redan har en avancerad android lur är smidighet!

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 : Intel Core i7 2600K : Corsair Vengeance LP CL9 16GB : ASUS STRIX GTX 980 ti : Corsair RM650i PSU : Samsung 850 Evo :: Intel 520 :: Asus Xonar Essence ST : Corsair Carbide 400Q : Asus PB278Q : Noctua fläktar : Mionix Naos 8200 : Corsair K65 RGB : Sennheiser PC360 : Adam A3X

Permalänk
Medlem

@Jockew1989

Bild på TV:
Micro-USB till HDMI kabel för att få bilden på TVn
Alt.
HTC Media Link HD för att få upp bilden på tvn trådlöst (du drar 3 fingrar på skärmen uppåt, testa gärna på din telefon ).

Emulator:
snabb googling gav denna lista på emulatorer:
http://www.pocketgamer.co.uk/r/Android/Top+10+Android+charts/...

finns en hel drös.

Kontroll (Om det önskas istället för touch):
en ps3 kontroll och appen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dancingpixe...
eller andra 3:e parts kontroller...

Nu blev det lite OT tycker jag. Det finns redan alternativ till OUYA för att spela android spel, dvs om du redan har en smartphone med android. Var väl dit jag ville komma.

@cazcade, pratar vi ren spelkonsoll, så är argumentet, smidigare att spela spelen på TVn med kontroller, som du egentligen redan kan spela i telefonen ? Got it :). Ja det är smidigare, det kan jag hålla med om, är det värt 1000kr ?

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

Utifrån min erfarenhet så har du inte den hastigheten hela tiden, och streama stora filer som 1080p filer, kan bli problem, teoretiska hastigheten i ett /n nätverk är hur lugnt som helst, tyvärr är det inte alltid så i verkligheten.

Jag har försökt streama via wireless, men stör mig varje gång det inte fungerar, kan vara varannan film eller så som fryser för att den ska hinna cacha upp igen.

Flera som har samma upplevelser utifrån de forum jag har disskuterat problemet i.

Vet nån hur snabb ethernet porten blir ?

@NonnePonne väldigt konstruktivt svar...

Då verkar inte ditt nätverk må så bra. Jag har inga sådana problem trots riktigt stora 1080p filer, att ha nedladdningar på i timmar som konstant ligger på 10MB/s + är inte heller några problem.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

@Jockew1989

Bild på TV:
Micro-USB till HDMI kabel för att få bilden på TVn
Alt.
HTC Media Link HD för att få upp bilden på tvn trådlöst (du drar 3 fingrar på skärmen uppåt, testa gärna på din telefon ).

Emulator:
snabb googling gav denna lista på emulatorer:
http://www.pocketgamer.co.uk/r/Android/Top+10+Android+charts/...

finns en hel drös.

Kontroll (Om det önskas istället för touch):
en ps3 kontroll och appen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dancingpixe...
eller andra 3:e parts kontroller...

Nu blev det lite OT tycker jag. Det finns redan alternativ till OUYA för att spela android spel, dvs om du redan har en smartphone med android. Var väl dit jag ville komma.

aaa ok, sen kostar HTC media link hd ensam nästan lika mycket som hela OUYA med spelkontroll, sen ska du ha en handkontroll med för 2-400kr (y)

Det är ingen som har sagt att det inte finns alternativ, att det går att ladda ner androidspel till androidenheter tror jag dom flesta redan hade koll på

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Kan bli riktigt intressant att ha den som media streamer. En media spelar med ett gäng sjysst spel för ca 1000-lappen är inte helt fel!

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem

Är det inte en konsol som nästan bara kommer ha indie spel ?

Permalänk

Väntar lite och ser om det kommer ut lite roliga titlar eller om man kan köra N64/NES emulatorer!

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem

Jag tvekade lite först men valde att slå till på kickstartern.

Som sagt så finns det alternativ. Men att köpa en telefon för flera tusen plus någon adapter för att få hdmi och handkontroller och sånt för att landa på kanske 4-5kkr? för att få något liknande som Ouya? Ska man dessutom ha det smidigt att använda som mediacenter och spel, eller kanske rent av någon server, utan att behöva koppla i och ur grejerna varje gång så får man ju köpa en telefon bara för det..

Raspberry Pi verkar också vara en kul 'leksak'. Men om man ska köpa till något skal till den, minneskort och handkontroll så minskar ju prisskillnaden mellan Raspberry Pi och Ouya för varje grej man måste komplettera med. Med Ouya får man en mer färdig lösning, där man ändå har möjligheten att göra lite vad man vill. Dessutom är Ouya mer kraftfull än Raspberry Pi.
Fördelen är väl att om man beställer en Raspberry Pi så får man 'bara' vänta några veckor, medan nu får man vänta flera månader istället.

Men antingen så tycker man att Ouya är en intressant/kul grej och vill ha en. Eller så tycker man att det finns andra saker som passar ens behov bättre och så bryr man sig inte.
Det är helt okej. Alla måste inte ha en bara för att jag vill ha en.

Permalänk
Avstängd

Alla spel som redan finns till Android borde väl fungera på den där?

Ser fram emot konsolen just pga. indie spel som jag älskar då utvecklarna vågar tänka outside the box och släppa nyskapande spel.

Riktigt kul att ha att lira emulatorer med också men det har jag redan min RGH-Jtagade 360 till men tror nog att själva "scenen" till emulatorer och sådan kommer vara betydligt större till den här då den är hackningsvänlig och emulatorerna uppdateras oftare osv.

Men aldrig att jag skulle förboka från en Amerikansk sida såhär tidigt och så kommer det till tullavgift och moms plus att man bara får tre månaders garanti då det är det som gäller i Staterna. Näe blir det att man köper den så är det från en svensk sida med svensk garanti.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är intressant utveckling det här. Nu har dessutom Samsung sagt att de släpper en ny SoC som ska ge flera gånger bättre grafikprestanda än deras senaste som sitter i S3. Inte nog med att den stödjer OpenGL, den stödjer DirectX 11 också! Verkar som om de har siktet inställt på någon sorts spelorienterad plattform med Windows på.

Då kan man skaffa en sån så fort Microsoft släpper Windows som open source.
Om den inte är mer öppen än vad Xbox 360 och PlayStation 3 är så får den istället konkurrera med prestanda och spelutbud mot de traditionella konsolerna.

Permalänk
Avstängd

Är bootloadern låst?
Isf fuck off!

Ouya har snackat om att det är "öppet" men jag har inte sett en enda rad kod.

Kan man komma åt Google App Store?
Jag vill ha XBMC på grejen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Är bootloadern låst?
Isf fuck off!

Ouya har snackat om att det är "öppet" men jag har inte sett en enda rad kod.

Kan man komma åt Google App Store?
Jag vill ha XBMC på grejen.

Hela boxen kommer gå att låsa upp enligt vad jag läst i diskussionerna på kickstarter. Dev-boxen som gick att beställa är redan rootad när den kommer men gissar att konsumentboxen är låst, med möjlighet att låsa upp, för att okunniga inte ska förstöra den av misstag. XBMC och även Plex är redan partners så de kommer fungera.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem

Speciell desgin. Gillar det. Men ser inte nöjjet direkt eftersom spelen inte kommer vara i klass med PS och xbox

Permalänk

Känns som en maskin som kommer bli helt förstörd av mikrotransaktioner när det kommer till spel.

Jag kommer enbart köpa den för att den kör XBMC för under tusenlappen. (om ingen annan kommer före dvs)

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Känns dock lite som man valt att ha en skum design bara för man skall ha en skum design, lite som boxee box dvs det finns egentligen ingen funktion bakom designen. Hade hellre sett en vanlig låg låda som var lätt att få att smälta in, tänkt (skäms nästan att säga det) apple tv.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Folk betalar och förbokar när de inte har sett ett enda spel.

Smart.

Dra ner på badsaltet och ta en titt på play store så hittar du nog ett och annat spel.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Entusiast
Skrivet av GuessWho:

Då kan man skaffa en sån så fort Microsoft släpper Windows som open source.
Om den inte är mer öppen än vad Xbox 360 och PlayStation 3 är så får den istället konkurrera med prestanda och spelutbud mot de traditionella konsolerna.

Behöver ju inte betyda att de siktar på en vanlig konsol utan kanske spelinriktade surfplattor och telefoner. Men vem vet vad Samsung planerar? De kanske bara vill trycka till Nvidia lite till.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Sound Shower:

Folk betalar och förbokar när de inte har sett ett enda spel.

Smart.

Exakt, det här borde "tjock-steffe" göra också..

Nu vet jag att spelen finns, men konsolen? Och styrdonen?
Enda jag sett är en plastlåda (men har jag inte kollat noggrannare)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av IgelQott:

@Jockew1989

Bild på TV:
Micro-USB till HDMI kabel för att få bilden på TVn
Alt.
HTC Media Link HD för att få upp bilden på tvn trådlöst (du drar 3 fingrar på skärmen uppåt, testa gärna på din telefon ).

Emulator:
snabb googling gav denna lista på emulatorer:
http://www.pocketgamer.co.uk/r/Android/Top+10+Android+charts/...

finns en hel drös.

Kontroll (Om det önskas istället för touch):
en ps3 kontroll och appen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dancingpixe...
eller andra 3:e parts kontroller...

Nu blev det lite OT tycker jag. Det finns redan alternativ till OUYA för att spela android spel, dvs om du redan har en smartphone med android. Var väl dit jag ville komma.

@cazcade, pratar vi ren spelkonsoll, så är argumentet, smidigare att spela spelen på TVn med kontroller, som du egentligen redan kan spela i telefonen ? Got it :). Ja det är smidigare, det kan jag hålla med om, är det värt 1000kr ?

med alla kablar och kontroller som behövs köpa till är man nästan uppe i de 800 kr (om det inte blir dyrare t.o.m )jag betalade för ouya. sen uppgraderar jag inte telefon så ofta max var 24 mån har en galaxy note just nu. förhoppningsvis kan man köpa uppgraderings SoC för 400-500 till ouya varje år istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan man använda den som mediebox? Alltså att streama video över nätverket etc?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Trevliga nyheter.
En intressant låda för lite slöspelande samt mediacenter.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Kan man använda den som mediebox? Alltså att streama video över nätverket etc?

ja det kommer gå kanon när xbmc släpps till den och dom är med och stöttar projektet så kommer nog gå snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Android telefoni och operativsystem i all ära, men en konsol.. de känns helt enkelt inte rätt.

Permalänk
Medlem

Har man en smarthpone är denna produkt värdelös, airplay vips så har man en konsole..

Hoppas att företaget kursar Vi behöver inte en massa junk på marknaden, och med android som OS blir jag rätt. Företag som inte kan finansiera sina produkter borde förbjudas, utan de lever på folks gåvor i stort sätt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Har man en smarthpone är denna produkt värdelös, airplay vips så har man en konsole..

Hoppas att företaget kursar Vi behöver inte en massa junk på marknaden, och med android som OS blir jag rätt. Företag som inte kan finansiera sina produkter borde förbjudas, utan de lever på folks gåvor i stort sätt.

Inte alls. Det här kommer bli en värdelös spelmaskin men kommer bli riktigt grym media maskin. Den tar lite ström så den ska stå på hela dygnet och seeda torrents. Sen när man kommer hem kan man kolla film, fisbok eller använda den som spotify spelare kopplad till hemmabiosystemet.

Jag ser många fina funktioner som gör att man inte behöver börja koppla in kablar eller använda wifi för att föra över film från mobilen till tvn osv.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Förbokade, tillsammans med 4 kontroller, kan knappt vänta längre !

Permalänk
Medlem

Intressant att folk nästan bli upprörda av denna produkt. För min egen del så ser jag möjligheter i Ouya, liten kompakt mediespelare, perfekt till spotify och film. Även enklare spel, hur kul är inte snes liksom, Mario, Zelda osv

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600
Moderkort: Gigabyte B550
Minnen: G.Skill Trident Z 2x8gb 3600mhz
GPU: MSI RX6800XT GAMING X TRIO
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic