Ny till överklockning i5 2500K Antec 620, frågor!

Permalänk
Medlem

Ny till överklockning i5 2500K Antec 620, frågor!

Hej Swecare, jag har nyss börjat att överklocka!
Har läst ett antal guider i snart 2 dagar och börjat så smått, jag undrar dock hur vissa får så extremt mycket lägre temps med samma kylare som mig, eller så vill de bara skryta
Skulle behöva få svar på mina frågor och få lite hjälp med inställningar.

Mina specs är i sign men jag har iallafall en i5 2500K, Antec H2O 620 kylare, ASRock extreme4 gen3 moderkort.

Jag har klockat upp datorn till 3,7GHz men jag ligger på temeraturerna 34-38 idle och upp emot 70 i load efter 5 minuter av prime95.
Jag har den fläkt som kom med kylaren, i vilket program kan jag se om den blåser för fullt? Den sitter i CPU_fan 1.
Jag har en till 120mm fläkt som jag ska motera på för push and pull när jag får skruv på torsdag, hur mycket brukar detta sänka tempsen?
Blir det inte obalans ifall de inte blåser lika snabbt? Ska jag sätta den fläkten i CPU_fan 2 eller i moderkortet?

Mina main settings:
CPU multiplier: 37
Offset voltage: 0,005v <----- (någon på overclock.net sa att man kunde sänka denna för att se om man fick bättre temps ifall det inte gjorde systemet ostabilt, till vad? 0,004?)
Turbo voltage 0,004v

Tack
// Lucas

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått varför man vill kyla mer en vad som behövs? Coolt eller vad handlar det om?

Jag har överklockat CPU,GPU men det räcker.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Aldrig förstått varför man vill kyla mer en vad som behövs? Coolt eller vad handlar det om?

Jag har överklockat CPU,GPU men det räcker.

Kyla mer en som vad behövs? Jag behöver ju kyla mer för att kunna klocka upp till 4GHz. Annars blir det ju för varmt och det vill jag ju inte.
Nu är det ju så att värmen sätter stopp

Permalänk
Medlem

Har du kollat upp vad du ligger på för spänning under load?
Och hur har du kopplat in pumpen?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Hej Swecare, jag har nyss börjat att överklocka!
Har läst ett antal guider i snart 2 dagar och börjat så smått, jag undrar dock hur vissa får så extremt mycket lägre temps med samma kylare som mig, eller så vill de bara skryta
Skulle behöva få svar på mina frågor och få lite hjälp med inställningar.

Mina specs är i sign men jag har iallafall en i5 2500K, Antec H2O 620 kylare, ASRock extreme4 gen3 moderkort.

Jag har klockat upp datorn till 3,7GHz men jag ligger på temeraturerna 34-38 idle och upp emot 70 i load efter 5 minuter av prime95.
Jag har den fläkt som kom med kylaren, i vilket program kan jag se om den blåser för fullt? Den sitter i CPU_fan 1.
Jag har en till 120mm fläkt som jag ska motera på för push and pull när jag får skruv på torsdag, hur mycket brukar detta sänka tempsen?
Blir det inte obalans ifall de inte blåser lika snabbt? Ska jag sätta den fläkten i CPU_fan 2 eller i moderkortet?

Mina main settings:
CPU multiplier: 37
Offset voltage: 0,005v <----- (någon på overclock.net sa att man kunde sänka denna för att se om man fick bättre temps ifall det inte gjorde systemet ostabilt, till vad? 0,004?)
Turbo voltage 0,004v

Tack
// Lucas

Har du satt radiatorn+fläkt som insug eller utblås?

Du kan ladda hem HW Monitor, det visar temps + fläkthastighet...

Jag har satt min 620 radiator med PnP som insug och ligger under 70C med 4ghz HT on.. full load då.. Om du har den som utblås måste du va säker på att du har tillräckligt med fläktar som insug..

Kan inte ge några råd när det kommer till i5 2500k, aldrig pillat med dom.. Men se till att ha volt på manuel så dom inte går och pendlar på auto, det kan ge höga temps från vad jag har läst och sett på mitt egna system..

Edit: Ett tips, koppla pump + fläkt direkt till nätagget..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Har du kollat upp vad du ligger på för spänning under load?
Och hur har du kopplat in pumpen?

Skrivet av Hjulstad:

Har du satt radiatorn+fläkt som insug eller utblås?

Du kan ladda hem HW Monitor, det visar temps + fläkthastighet...

Jag har satt min 620 radiator med PnP som insug och ligger under 70C med 4ghz HT on.. full load då.. Om du har den som utblås måste du va säker på att du har tillräckligt med fläktar som insug..

Kan inte ge några råd när det kommer till i5 2500k, aldrig pillat med dom.. Men se till att ha volt på manuel så dom inte går och pendlar på auto, det kan ge höga temps från vad jag har läst och sett på mitt egna system..

Edit: Ett tips, koppla pump + fläkt direkt till nätagget..

HWmontior hade jag redan, men det kostiga är att den bara visar 1323 RPM medans på antecs hemsida står det 1450~2000 RPM

Så här ser det ut i chassit

Hur kopplar jag fan direkt till nätagget? Hittar ingen adapter... Eller är det Power fan connector på moderkortet PWR_fan (vild chansning)

Fläkten går in i en kabel som går till pumpen, som går till moderkortet.

Vet inte vad ni kan utläsa av detta ang hur mycket offset voltage jag bör använda, hjälp uppskattas

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6308155/zalman-multi-connector-1

använder en liknande denna för att koppla allt på nätagget.. Så har endast 2 chassi fläktar på moderkortet..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

http://www.inet.se/produkt/6308155/zalman-multi-connector-1

använder en liknande denna för att koppla allt på nätagget.. Så har endast 2 chassi fläktar på moderkortet..

Kan man inte få fläkten på 12V max alltid via moderkortet då?
Tack för länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Kan man inte få fläkten på 12V max alltid via moderkortet då?
Tack för länken

Ska ärligt säga att jag itne är så insatt i det hehe.. Men så kör jag i alla fall för att vara 100% säker att jag får max ström hela tiden.. Och funkar otroligt bra.. Kör ju dock intag via radiatorn också så blir ju kall luft genom den

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Ska ärligt säga att jag itne är så insatt i det hehe.. Men så kör jag i alla fall för att vara 100% säker att jag får max ström hela tiden.. Och funkar otroligt bra.. Kör ju dock intag via radiatorn också så blir ju kall luft genom den

Kom just på att jag har en fläktkontroller -.-*
Men behöver inte något sitta i CPU fan för att det ska starta? Har hört någon säga det, låter konstigt men men.
Bara jag ger pump+fan 12V så ska det funka bra? ska jag sätta pumpen på en 12 och fläkten på en annan med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

HWmontior hade jag redan, men det kostiga är att den bara visar 1323 RPM medans på antecs hemsida står det 1450~2000 RPM

Så här ser det ut i chassit

Hur kopplar jag fan direkt till nätagget? Hittar ingen adapter... Eller är det Power fan connector på moderkortet PWR_fan (vild chansning)

http://img20.imageshack.us/img20/8366/shoeing.jpg

Fläkten går in i en kabel som går till pumpen, som går till moderkortet.

Vet inte vad ni kan utläsa av detta ang hur mycket offset voltage jag bör använda, hjälp uppskattas
http://img88.imageshack.us/img88/9597/lasp.png

Uploaded with ImageShack.us

1,31V ser högt ut för 3,9GHz och din kylare kan nog börja få problem med så pass hög spänning.
PWR_fan ska du kunna sätta pumpen i så den får 12V helt tiden. Men allt borde stå i manualen hur du ska koppla in det (vet inte riktigt hur det ser ut med kontakter etc)

Skrivet av iSw3de:

Kom just på att jag har en fläktkontroller -.-*
Men behöver inte något sitta i CPU fan för att det ska starta? Har hört någon säga det, låter konstigt men men.
Bara jag ger pump+fan 12V så ska det funka bra? ska jag sätta pumpen på en 12 och fläkten på en annan med?

Datorn startar men man får upp en varning som säger att du har någon CPU-fläkt inkopplad, den går att klicka sig förbi enkelt och även att stänga av i BIOS.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

1,31V ser högt ut för 3,9GHz och din kylare kan nog börja få problem med så pass hög spänning.
PWR_fan ska du kunna sätta pumpen i så den får 12V helt tiden. Men allt borde stå i manualen hur du ska koppla in det (vet inte riktigt hur det ser ut med kontakter etc)

Datorn startar men man får upp en varning som säger att du har någon CPU-fläkt inkopplad, den går att klicka sig förbi enkelt och även att stänga av i BIOS.

Hur sänker jag detta då? jag har bara offsetten på 0,005, ska jag testa ändra till 0,004?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Hur sänker jag detta då? jag har bara offsetten på 0,005, ska jag testa ändra till 0,004?

Jag har tyvärr inte jättebra koll på klockning av Sandy Bridge, men det är ju en basic sak och borde stå i alla hyffsade guider.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Hej Swecare, jag har nyss börjat att överklocka!
Har läst ett antal guider i snart 2 dagar och börjat så smått, jag undrar dock hur vissa får så extremt mycket lägre temps med samma kylare som mig, eller så vill de bara skryta
Skulle behöva få svar på mina frågor och få lite hjälp med inställningar.

Mina specs är i sign men jag har iallafall en i5 2500K, Antec H2O 620 kylare, ASRock extreme4 gen3 moderkort.

Jag har klockat upp datorn till 3,7GHz men jag ligger på temeraturerna 34-38 idle och upp emot 70 i load efter 5 minuter av prime95.
Jag har den fläkt som kom med kylaren, i vilket program kan jag se om den blåser för fullt? Den sitter i CPU_fan 1.
Jag har en till 120mm fläkt som jag ska motera på för push and pull när jag får skruv på torsdag, hur mycket brukar detta sänka tempsen?
Blir det inte obalans ifall de inte blåser lika snabbt? Ska jag sätta den fläkten i CPU_fan 2 eller i moderkortet?

Mina main settings:
CPU multiplier: 37
Offset voltage: 0,005v <----- (någon på overclock.net sa att man kunde sänka denna för att se om man fick bättre temps ifall det inte gjorde systemet ostabilt, till vad? 0,004?)
Turbo voltage 0,004v

Tack
// Lucas

Jag förstår inte riktigtvad som är felet men jag kan ge en jämförelse med min dator som har en Asus Mobo P8Z68 med en 2500K och på den en Antec 620. Körde precis Prime95 i en timme och fick ut dessa resultat:

CPUn ligger i lite drygt 4,4 GHZ och radiatorn till vattenkylningen sitter i en PnP configuration där medföljande fläkten sitter som Push och den andra (medföljande Corsair chassifläkt till Obsidian 650D) sitter som Pull. Allt sitter enligt anvisning i chassits bakre utblås.
Så, är det jag som har flax och får bra temps eller är mitt average och trådstartaren som har oflyt?
(Skriver inte detta för att brösta mig eller nått, vill bara ge en referens att jämföra mot)
(Frågor? Citera så svarar jag mer än gärna!)

Permalänk

1.3 volt borde räcka till 4 - 4.2Ghz så du kan nog höja till 4.2 och låta volten vara på samma och testa.
Om du absolut vill ha den kallare kan du kanske låta offset vara på 0.0 eller kanske -0.01 och istället höja load line calibration till medium eller high. Borde nog bli kallare då
Koppla pumpen till PWR fan går fint men alltid bäst på nätagget.

Visa signatur

| Lian Li PC-V700. | i7 2600k 4.5Ghz OC. | Corsair H100. | 3x XFX HD6970 2GB Referens Trifire. | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL8. | OCZ Revodrive 3 PCIe, Crucial C300 SSD, 2x 1TB WD Caviar Black. | ASUS P8P67 WS Revolution. | Corsair AX1200.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ga22be:

Jag förstår inte riktigtvad som är felet men jag kan ge en jämförelse med min dator som har en Asus Mobo P8Z68 med en 2500K och på den en Antec 620. Körde precis Prime95 i en halvtimme och fick ut dessa resultat:
http://img442.imageshack.us/img442/2388/ocprime95test2.png

CPUn ligger i lite drygt 4,4 GHZ och radiatorn till vattenkylningen sitter i en PnP configuration där medföljande fläkten sitter som Push och den andra (medföljande Corsair chassifläkt till Obsidian 650D) sitter som Pull. Allt sitter enligt anvisning i chassits bakre utblås.
Så, är det jag som har flax och får bra temps eller är mitt average och trådstartaren som har oflyt?
(Skriver inte detta för att brösta mig eller nått, vill bara ge en referens att jämföra mot)
(Frågor? Citera så svarar jag mer än gärna!)

Skrivet av killroy91:

1.3 volt borde räcka till 4 - 4.2Ghz så du kan nog höja till 4.2 och låta volten vara på samma och testa.
Om du absolut vill ha den kallare kan du kanske låta offset vara på 0.0 eller kanske -0.01 och istället höja load line calibration till medium eller high. Borde nog bli kallare då
Koppla pumpen till PWR fan går fint men alltid bäst på nätagget.

Perfekt Ga22be att du hade precis samma setup som mig, förutom moderkortet så jag har någon att jämföra med, kan du vara typ skriva dina main inställningar i BIOS till mig, typ de olika voltage värdena.

Ska nog conecta allt till min Fläktkontroller där de alltid kommer få 12V, men du Ga22e, hur har du kopplat din pump och fläkt, pump och fläkt tillsammans?

Är push den som sitter ytterst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Perfekt Ga22be att du hade precis samma setup som mig, förutom moderkortet så jag har någon att jämföra med, kan du vara typ skriva dina main inställningar i BIOS till mig, typ de olika voltage värdena.

Ska nog conecta allt till min Fläktkontroller där de alltid kommer få 12V, men du Ga22e, hur har du kopplat din pump och fläkt, pump och fläkt tillsammans?

Är push den som sitter ytterst?

Enhet -> Kopplad till
Pump -> CPU_FAN
Fläkt Antec PUSH (blåser in i radiatorn(närmst CPU)) -> Pump
Fläkt Corsair PULL (suger luft ur radiator(närmst chassits utsida) -> PWR_FAN

Inställningar kommer men måste starta om datorn då.
Glömde föresten stoppa testet, ligger fortfarande på 55-61 i temp i 100% load efter 2 timmar.
Men men ska kolla mina settings!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Perfekt Ga22be att du hade precis samma setup som mig, förutom moderkortet så jag har någon att jämföra med, kan du vara typ skriva dina main inställningar i BIOS till mig, typ de olika voltage värdena.

Ska nog conecta allt till min Fläktkontroller där de alltid kommer få 12V, men du Ga22e, hur har du kopplat din pump och fläkt, pump och fläkt tillsammans?

Är push den som sitter ytterst?

Lät ASUS egna lilla OC mjukvara överklocka åt mig men här är allt jag hittade som rörde CPU i bios

Hjälper inte detta så citera igen så ska jag se om jag kan hjälpa mer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ga22be:

Lät ASUS egna lilla OC mjukvara överklocka åt mig men här är allt jag hittade som rörde CPU i bios

http://img692.imageshack.us/img692/1402/120811222759.png

http://img19.imageshack.us/img19/1453/120811222812.png

http://img715.imageshack.us/img715/3598/120811222822.png

Hjälper inte detta så citera igen så ska jag se om jag kan hjälpa mer!

Så jag ska ändra till Fixed Vcore och köra mindre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Så jag ska ändra till Fixed Vcore och köra mindre?

As i have said before, jag vet inte vad DU har gjort fel eller om det är grejerna som spökar. MEN jag lät mitt moderkort överklocka själv och blev nöjd med dessa temps. Jag började enbart skriva i denna tråd för att ge lite referensvärden och se vad mer jag kunde göra men jag vågar inte säga vad du skall sätta av eller på. Jag har bara visat vad jag har för inställningar men sen tar min kunskap slut! :S

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp ga22be, återställde alla instälningar och höjde till 3,8GHz och sänkte Vcore och får 65 grader
har inte PnP ännu heller

Permalänk
Medlem

Med offset voltage så finns det + (plus) och - (minus). Om du ställer in till minus så tas istället den mängd du ställer in bort och därmed sänker du voltage. Fördelen med offset är att din CPU sänker voltage i idle. Med fixed Vcore så skickar du in hög Vcore hela tiden.

1. Sätt host clock override (BCLK) till 100.0
2. Sätt CPU load line calibration till enabled/75%/level2 (vet inte vad det heter i ASRock, något av de iaf)
3. Sätt CPU core voltage till 1.275V (du behöver inte ha någon Turbo voltage - eller välj så liten som möjligt!)
4. Sätt Spread Spectrum till DISABLED. Detta gör att din BCLK är 100.0 och inte 99.8... dessutom ger den bättre stabilitet avstängd vid överklockning.
5. Sätt CPU Ratio till 43.

Detta borde ge dig en stabil överklock på 4.3GHz och bra temperaturer. Vcore på 1.275 är väldigt lite och säkert för sandy bridge.

Visar sig detta vara stabilt, så kan du testa CPU Ratio på 44 eller tom 45 för 4.4ghz respektive 4.5ghz.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannyN:

Med offset voltage så finns det + (plus) och - (minus). Om du ställer in till minus så tas istället den mängd du ställer in bort och därmed sänker du voltage. Fördelen med offset är att din CPU sänker voltage i idle. Med fixed Vcore så skickar du in hög Vcore hela tiden.

1. Sätt host clock override (BCLK) till 100.0
2. Sätt CPU load line calibration till enabled/75%/level4 (vet inte vad det heter i ASRock, något av de iaf)
3. Sätt CPU core voltage till 1.275V (du behöver inte ha någon Turbo voltage - eller välj så liten som möjligt!)
4. Sätt Spread Spectrum till DISABLED. Detta gör att din BCLK är 100.0 och inte 99.8... dessutom ger den bättre stabilitet avstängd vid överklockning.
5. Sätt CPU Ratio till 43.

Detta borde ge dig en stabil överklock på 4.3GHz och bra temperaturer. Vcore på 1.275 är väldigt lite och säkert för sandy bridge.

Visar sig detta vara stabilt, så kan du testa CPU Ratio på 44 eller tom 45 för 4.4ghz respektive 4.5ghz.

Hur mycket dras livstiden på CPUn ner om jag kör i 4,5?

Permalänk
Medlem

Det är inte hastigheten/GHz som påverkar livstiden, det är Vcore i första hand!

3.7GHz och 1.3V är värre än 4.5GHz och 1.275V. Med 1.275V kommer din CPU att överleva i över 10år...

Vad har du för Vcore på dina nuvarande 3.8GHz?

PS, steg 1, 2 och 4 kan du ändå ändra på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannyN:

Det är inte hastigheten/GHz som påverkar livstiden, det är Vcore i första hand!

3.7GHz och 1.3V är värre än 4.5GHz och 1.275V. Med 1.275V kommer din CPU att överleva i över 10år...

Vad har du för Vcore på dina nuvarande 3.8GHz?

PS, steg 1, 2 och 4 kan du ändå ändra på.

Jag hade den på 1.275V

Permalänk
Medlem

Det är onödigt högt. Med 1.275V klarar du 4.3-4.5GHz (beror på exemplar) utan att ändra livslängden jämfört med att ha samma Vcore och 3.8GHz.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannyN:

Det är onödigt högt. Med 1.275V klarar du 4.3-4.5GHz (beror på exemplar) utan att ändra livslängden jämfört med att ha samma Vcore och 3.8GHz.

Testade med dina inställningar men på 40 multiplier, jag fick konstigt nog lägre temps än med 39, och den körde inte på 100% i realtemp, kanske bör ändra
till level 3 på calibration

Permalänk
Medlem

Nu var jag ute och cyklade!

http://images.hardwarecanucks.com/image/eldonko/EXTREME9/Char...

Det är _level 2_ du skall ha!

Mina inställningar är bra för 42-45 multplier.

För enbart 40 ska du sänka Vcore till 1.23 (med level 2 LLC) eller lägre, många lyckas ha 40 stabilt med ca 1.20V!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannyN:

Nu var jag ute och cyklade!

http://images.hardwarecanucks.com/image/eldonko/EXTREME9/Char...

Det är _level 2_ du skall ha!

Mina inställningar är bra för 42-45 multplier.

För enbart 40 ska du sänka Vcore till 1.23 (med level 2 LLC) eller lägre, många lyckas ha 40 stabilt med ca 1.20V!

Okej, med clock 40 med 1.275 och lvl 4 ville inte datorn gå förbi BIOS, anledning?
Ska testa med dina nya settings nu

Permalänk
Medlem

Den borde starta lätt. Har du additional turbo voltage på "auto"?

clock 40 ska absolut starta med 1.275V. Du kör med fixed voltage eller?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4