Permalänk
Medlem

Noctua NH-D14 SE2011 Cpu kylare

Hej jag råkade nyligen göra en tabbe medans jag skulle uppgradera min dator ifrån en gammal AMD processor och skaffade en 2500k och ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650757) och tänkte därmed att jag skulle skaffa en lite bättre kylare så jag skulle kunna klocka upp min 2500k lite och skaffar en Noctua NH-D14 SE2011 (http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656714). utan att tänka vidare på kompabiliteten för jag tänkte äsh har sett flertal andra användare använda dessa kylare och trodde att det skulle kunna passa på de flesta sockets. Har redan öppnat det och försökt klippa av en bit utav fjädrar för att kunna få på den ( Löste nämligen att kunna fästa skruvarna i moderkortet)Men dem var lite för hårda och oåtkomliga så det var bara att packa ihop det igen och sura lite menads jag montera stock-kylaren. Så tänkte höra med er om någon här har någon bra lösning på vad jag ska göra med den?

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid försöka kontakta Noctua och be om den vanliga fästanordningen.
Har du tur kan du komma billigt undan, en liten slant för frakten kanske

För jag antar det är bara fästena som är annorlunda, eller?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det trodde jag faktiskt inte fanns:) Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Problemet är bara att den kylaren jag har inte är med i produkter Får väll testa och se vad dem säger

Permalänk
Medlem

thank you very much for contacting us.

because your cooler is special edition for LGA2011 only, there is no free kit support available for this type of cooler. If you want to mount it on other Intel sockets, please consider buying the NM-I3 kit for a small fee at your local dealer.

Thank you for your understanding!

Det svaret fick jag av dem får väll lösa det själv då

Permalänk
Medlem
Skrivet av emiln95:

thank you very much for contacting us.

because your cooler is special edition for LGA2011 only, there is no free kit support available for this type of cooler. If you want to mount it on other Intel sockets, please consider buying the NM-I3 kit for a small fee at your local dealer.

Thank you for your understanding!

Det svaret fick jag av dem får väll lösa det själv då

Tråkigt, var extremt nära på att göra samma misstag häromdagen när jag skulle köpa min hos Kjell & Company.
Jag tycker inte 95 Kr var så mycket ändå! : )

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk

Tråkigt, Jag har Precis samma CPU och moderkort som du köpt, kan verkligen rekommendera Noctua u-9b, Jag har klockat upp min i5 2500k till 4.6ghz och jag har temps mellan 31-36 idle! Sjukligt nöjd. Monteringen var simpel också + att den är väldigt billig