Google städar hos Motorola Mobility, minskar personalstyrkan med 20 procent

Permalänk
Medlem

Självklart rensar google upp i arbetsstyrkan efter uppköpet. De lär dessutom ha en hel del snaskig personlig info om alla dess anställda.

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Anonymous FTW:

Ännu ett exempel på hur Google inte berättade sanningen när de köpte upp Motorola. Att styra vad Motorola ska tillverka för mobiler är inte att låta Motorola arbeta som ett självständigt företag. Google lurade hela androidvärlden och alla nördar svalde betet.

Googles intentioner är helt klart att tjäna som Apple.

Steg ett är att man gjort Android till största operativ, steg två blir att som Apple tillverka få men exklusiva mobiler, steg tre blir att som en gökunge putta ut alla andra androidtillverkare det kommer ske om fyra år för så länge har Google åtagit sig gentemot kinesiska myndigheter att ha Android fritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken artikel har du läst? Motorola har gått dåligt i flera år alltså går företaget dåligt. Vad gör man med stora företag som går dåligt? Jo man sparkar massa onödigt folk. Det är så stora företag jobbar. Var lovade Google att ingen skulle sparkas? Vems var beslutet att strama upp Motorola? På vilket sätt styr Google vilka typer av telefoner som ska tillverkas?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Vilken artikel har du läst? Motorola har gått dåligt i flera år alltså går företaget dåligt. Vad gör man med stora företag som går dåligt? Jo man sparkar massa onödigt folk. Det är så stora företag jobbar. Var lovade Google att ingen skulle sparkas? Vems var beslutet att strama upp Motorola? På vilket sätt styr Google vilka typer av telefoner som ska tillverkas?

Vart kommenterade jag att de sparkar folk? att sparkla folk åt ett annat företag är ju också iof att lägga sig i ett företag.

Det jag skrev om var "Samtidigt drar företaget ned på antalet enheter, och kommer i framtiden lägga krutet på ett fåtal telefon- och surfplattemodeller av hög kvalitet att jämföra med dagens mer spridda utbud." i artikeln som kommentarerna här gäller. En åtgärd helt i stil med Apple.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Vart kommenterade jag att de sparkar folk? att sparkla folk åt ett annat företag är ju också iof att lägga sig i ett företag.

Det jag skrev om var "Samtidigt drar företaget ned på antalet enheter, och kommer i framtiden lägga krutet på ett fåtal telefon- och surfplattemodeller av hög kvalitet att jämföra med dagens mer spridda utbud." i artikeln som kommentarerna här gäller.

Du skrev också att Google inte berättade sanningen vid uppköpet, trots att denna artikel tydligt skriver att Googles VD sade att de skulle trimma organisationen i samband med att de köpte företaget.

Sedan hade ju Motorola själva sagt att de var tvugna att trimma organisationen redan innan Google köpte dem, då Motorola inte tjänat något på sina mobiltelefoner på ett bra tag, så du får nog specificera lite mer hur du kan avgöra att ändringarna som görs nu endast är pga Google och inget som Motorola själva skulle gjort.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Du skrev också att Google inte berättade sanningen vid uppköpet, trots att denna artikel tydligt skriver att Googles VD sade att de skulle trimma organisationen i samband med att de köpte företaget.

Sedan hade ju Motorola själva sagt att de var tvugna att trimma organisationen redan innan Google köpte dem, då Motorola inte tjänat något på sina mobiltelefoner på ett bra tag, så du får nog specificera lite mer hur du kan avgöra att ändringarna som görs nu endast är pga Google och inget som Motorola själva skulle gjort.

Som sagt så kommenterade jag inte de nu uppsagda. Det Google sa vid uppköpet var att de skulle låta Motorola arbeta som ett helt eget företag. Då kan du tala om för mig hur det går ihop med att avsätta Motorolas CEO och sätta dit en nickedocka från Google, samt att styra upp vad Motorola ska tillverka för mobiler.

"This acquisition will not change our commitment to run Android as an open platform. Motorola will remain a licensee of Android and Android will remain open. We will run Motorola as a separate business. Many hardware partners have contributed to Android's success and we look forward to continuing to work with all of them to deliver outstanding user experiences."
Källa

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Som sagt så kommenterade jag inte de nu uppsagda. Det Google sa vid uppköpet var att de skulle låta Motorola arbeta som ett helt eget företag. Då kan du tala om för mig hur det går ihop med att avsätta Motorolas CEO och sätta dit en nickedocka från Google, samt att styra upp vad Motorola ska tillverka för mobiler.

Nu vet jag dock inte om du minns rätt i vad det handlade om då hela den kommentaren fokuserade väl på att Google inte skulle göra Motorola till Googles hårdvarudivision utan att Google fortfarande skulle arbeta separat med mjukvaran och låta tillverkarna arbeta med licensen på eget håll? Hittills har Motorola inte fått några fördelar framför de andra tillverkarna, vilket var poängen.

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Så länge deras nya VD (som det heter på svenska) styr Motorola själv och inte tar direkta orders från Google så arbetar de som ett eget företag. Nu tror jag dock inte du minns rätt i vad det handlade om då hela den kommentaren fokuserade väl på att Google inte skulle göra Motorola till Googles hårdvarudivision utan att Google fortfarande skulle arbeta separat med mjukvaran och låta tillverkarna arbeta med licensen på eget håll? Hittills har Motorola inte fått några fördelar framför de andra tillverkarna, vilket var poängen.

Än en gång, att byta ut CEO till nickedocka och styra vad de ska tillverka för mobiler är inte att låta en verksamhet arbeta som eget företag. Vart kan man läsa om att Motorola inte fått några fördelar?

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem

Om de kunde släppa ICS till Razr någon gång hade jag blivit glad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Än en gång, att byta ut CEO till nickedocka och styra vad de ska tillverka för mobiler är inte att låta en verksamhet arbeta som eget företag. Vart kan man läsa om att Motorola inte fått några fördelar?

Jo, så länge VD:n arbetar självständigt, något vi inte har insyn i. Du har en del av informationen och gissar resten, men framför det ändå som fakta. Det kan vara som du säger men man måste presentera information som vad det är. Vem som helst kan ha tur och gissa rätt svar på ett matematiskt problem men det är bara värt något om den som svarar rätt faktiskt fick fram svaret genom kunskap.

Det får du läsa om i uppsjön av artiklar som kommer i ämnet. Jag vet inte om det finns sammanställt någonstans eftersom jag läser nyheter kontinuerligt som de kommer. Det mest påtagliga är väl tillverkningen av Nexus-enheter, vilket är den största fördel en tillverkare kan få, men sedan inköpet av Motorola har de jobben gått till Samsung (igen) och Asus.

Permalänk
Avstängd

Tänk er att Motorola en gång i tiden var en gigant på marknaden..

Skrivet av Tarasus:

Du menar till skillnad från alla fattiga, hemlösa och utstötta som finns i detta land som vi INTE bryr oss om?

Ha.. att du inte ser att killens kommentar dryper av ironi är ju komiskt..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Tänk er att Motorola en gång i tiden var en gigant på marknaden..

Ha.. att du inte ser att killens kommentar dryper av ironi är ju komiskt..

En annan infallsvinkel är att marknaden inte omsatte lika mycket på den tiden.

Motorola var väl stora fram till mitten av 00-talet och det har hänt en del sen dess om vi kollar grafen.
Inte sagt att de inte tappat mycket ändå.

Ett annat exempel är Apple som förlorar marknadsandelar till Android, men samtidigt ökar de sin försäljning

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Om de kunde släppa ICS till Razr någon gång hade jag blivit glad.

Läs här om hur du fixar ICS! http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=77044

Fixade själv ICS genom den där guiden, och jag är helnöjd!
Motorola har verkligen lyckats tycker jag

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Jo, så länge VD:n arbetar självständigt, något vi inte har insyn i. Du har en del av informationen och gissar resten, men framför det ändå som fakta. Det kan vara som du säger men man måste presentera information som vad det är. Vem som helst kan ha tur och gissa rätt svar på ett matematiskt problem men det är bara värt något om den som svarar rätt faktiskt fick fram svaret genom kunskap.

Det får du läsa om i uppsjön av artiklar som kommer i ämnet. Jag vet inte om det finns sammanställt någonstans eftersom jag läser nyheter kontinuerligt som de kommer. Det mest påtagliga är väl tillverkningen av Nexus-enheter, vilket är den största fördel en tillverkare kan få, men sedan inköpet av Motorola har de jobben gått till Samsung (igen) och Asus.

Om jag bara har en del information skriver du, vad är det jag gissar?

Nu var det inte hur CEO arbetade jag syftade på utan det faktum att Google kickade Motorolas CEO och ersatte honom med en person från Google. Google hade inte köpt Motorola när senaste nexusmobilen släpptes.

Visa signatur

NO MAAM