Permalänk
Medlem

Cpu-kylare i Bitfenix Prodigy!

Tjena!
Byggde ihop min dator i ett Prodigy chassi nu i helgen. Med det så pajade min H80 av någon konstig anledning. Har just nu en CM Hyper 212+ men skulle vilja ha något bättre och större. Helst inte ett slutet vattenkylningssystem då jag har dålig erfarenhet av det.

Har ingen speciell budget så bara att tipsa på, gärna en motivering varför!

Ps: Har ni svårt att veta den ungefärliga max höjden för cpu-kylare, kika mitt galleri i signaturen. Har försökt tagit så bra bilder som möjligt så man ser hur långt det är kvar till taket så att säga!

Mvh Alex

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Om du redan har en hyper 212 så kanske den duger?
Du kan ju i och för sig byta ut fläkten på den om du tycker den låter för mycket. Tex en eller två Gentle Typhoon. Föreslår 1150 eller 1450 rpm varianterna i såfall. Dyrare alternativ kan vara noiseblocker, som fick riktigt gott betyg i Silentpcreviews senaste tester.

Alternativ är tex HR02 Macho... Eller Noctua D14 eller Thermalright Silver arrow om du vill overkilla

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Satte in en Noctua NH-D14 igår, ifall du verkligen vill byta så rekommenderar jag den!

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjoen:

Satte in en Noctua NH-D14 igår, ifall du verkligen vill byta så rekommenderar jag den!

Du har möjligtvis inte några bilder på det? Tänkte mest med grafikkortet för i så fall blir det en sån!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem

Cooler Master TPC 800 har dykt upp, är likadan som 812 fast utan fläkt, finns några reviews på 812 runtom på nätet.

Permalänk
Medlem

EDIT: Jag har inte något Prodigy chassi!

Skrivet av kangaz:

Du har möjligtvis inte några bilder på det? Tänkte mest med grafikkortet för i så fall blir det en sån!

Skickades från m.sweclockers.com

Uploaded with ImageShack.us

Dold text

Blir det bra?

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjoen:

Blir det bra?

Tackar väldigt mycket för det! Beställde en sån och ett par LP minnen, så får se hur det blir

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangaz:

Tackar väldigt mycket för det! Beställde en sån och ett par LP minnen, så får se hur det blir

Det blir nog bra!

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Inaktiv

Kan inget annat än att rekommendera en sluten vattenlösningen endå. Corsair H100 får enkelt plats i ditt chassi, tyst och svalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122270:

Kan inget annat än att rekommendera en sluten vattenlösningen endå. Corsair H100 får enkelt plats i ditt chassi, tyst och svalt

Tyvärr så har jag en trasig H100 och H80 liggandes på hyllan. Blir inge mer sluten vattenkylning för mig

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?

Permalänk
Inaktiv

Oflyt :/

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kangaz:

Tyvärr så har jag en trasig H100 och H80 liggandes på hyllan. Blir inge mer sluten vattenkylning för mig

Dom slutna är ju grymt bra för att få ner temperaturen i chassit, men jag kan förstå om du är less på dem efter att ha två som har pajat. Men jag undrar, vad är det för fel på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Dom slutna är ju grymt bra för att få ner temperaturen i chassit, men jag kan förstå om du är less på dem efter att ha två som har pajat. Men jag undrar, vad är det för fel på dem?

Har väldigt bra temperaturer! Gpu'n idle/load ca 26-28c/64c och cpun ca 30c/65c så temperaturerna är det inget fel på

Edit: missa din fråga! Jo min H100 small, så det börja lukta bränd elektronik, en kortslutning.. På H80 så vet jag faktiskt inte men tror det är nåt med radiatorn, för den snurrar på och sånt men hade idle temps på 60c :/

Visa signatur

Stationär dator: Ja. Stor skärm: Ja. Nöjd: Är man någonsin det?