USB - Rj45 adapter, för printerdelning (Netgear WNR3500L)

Permalänk
Medlem

USB - Rj45 adapter, för printerdelning (Netgear WNR3500L)

Hallå.

Jag har en klassisk USB printer som jag tidigare via USB endast har haft koplad till en dator. Efter att köpt ny router (WNR3500L) upptäckte jag att routern hade en USB port för printers. Dvs jag vill kunna dela printern via USB:n till alla mina datorer.

Eftersom jag har routern i mitt mediaskåp och inte vill flytta printern så funderar jag att koppla ihop dem via patchpanelen i mediaskåpet. Har någon erfarenhet/tips av USB --> RJ45 --> USB adapters.

Hittar bara:
http://www.dustinhome.se/product/5010628345/dell-usb-2-0-male...

Men jag tycker att den är ganska dyr eftersom jag behöver två. Totaltpriset kommer att bli mer än vad jag betalade för printern.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Medlem

Att jag inte hittade den vid min första sökning. Ev om någon annan återförsäljare har ett lägre pris, det borde ju inte vara någon rocket science teknik bakom.

The hunt continues

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Pratade precis med en kollega som menade på att min lösning inte skulle fungera då konvertern behöver en driver. Vilket blir svårt att få routern att köra...

Alltid ska det vara något. Nån ide?

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk

tror detta är vad du söker...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=375081

en printer server som delar ut printern på nätverket och sen behöver du bara installera skrivaren som en nätverksskrivare på alla datorer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

en printer server som delar ut printern på nätverket och sen behöver du bara installera skrivaren som en nätverksskrivare på alla datorer.

Tack för tipset!
Det hade jag inte en tanke på, varför krångla till det när man kan göra det perfekt från början.

Hittade en med bättre pris som jag ska läsa på lite om:
http://www.dustinhome.se/product/5010469570/deltaco-printerse...

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk
Medlem

Var noga med att kontrollera kompatibiliteten, läs print-serverns manual noga och se så din skriva finns med.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Här har du ett annat alternativ som jag själv fungerat på: http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...

finns en kompabilitetspdf också.

Visa signatur

Proud owner of PS5.

Permalänk
Medlem

Jag tittade på kompabilitets listan för båda elternativen. Tyvärr står inte min printer med IP2700 med, men dock finns IP2500. (Man kan tycka att dessa borde vara lika)

Jag mailade Deltacos support och fick följande svar

Citat:

Den kommer troligtvis fungera, men jag kan inte lova.

Set lutar åt att testa Plexgear alternativet som verkar erbjuda mer funktionaliteter. OM någon kör någon av dessa två, eller liknande, som printer server: Hojta till!

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk

Annars brukar eBay vara en bra källa till att handla småprylar till ett billigt pris, om du bara orkar vänta på frakten.

http://www.ebay.com/itm/150ft-USB-CAT5-CAT6-RJ45-Lan-Extensio...

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är i original firmware med printer. Men det fungerar i tomato med min skrivare. Om du vill kan jag prova om det fungerar med en sådan USB-tp-USB adapter för jag har en liggandes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Om du vill kan jag prova om det fungerar med en sådan USB-tp-USB adapter för jag har en liggandes.

Tack för erbjudandet, men jag tror att jag har bestämt mig för att skaffa en printerserver istället. Eftersom jag förmodar att USB -> TP adaptern kräver drivrutiner på routerns sida vilket kan vara svårt att få till. Tack ändå.

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)