Gigabyte Geforce GTX 670 OC Windforce 3X

Permalänk
Medlem

Gaah beställlde mitt igår kväll. Kan knappt bärga mig! Ett problem är ju att jag jobbar så att jag preciiiiiiiiis inte hinner hämta ut det innan mitt postkontor stänger klockan 19.00. Någon som vet hur det fungerar om man vill att någon annan ska hämta ut ens paket?

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bosh1:

Gaah beställlde mitt igår kväll. Kan knappt bärga mig! Ett problem är ju att jag jobbar så att jag preciiiiiiiiis inte hinner hämta ut det innan mitt postkontor stänger klockan 19.00. Någon som vet hur det fungerar om man vill att någon annan ska hämta ut ens paket?

Behöver ha med din legitimation, och sin egen. Det bör fungera i alla fall, har inte testat personligen, men det står något liknande på avierna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Någon som kör dessa i SLI kan väl säga om det räcker för att kunna driva dessa? Har själv AMD fx-8120 överklockad till närmare 4 ghz. Och vad är det som händer när cpu "flaskar".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mateush:

Någon som kör dessa i SLI kan väl säga om det räcker för att kunna driva dessa? Har själv AMD fx-8120 överklockad till närmare 4 ghz. Och vad är det som händer när cpu "flaskar".

Just nu tror jag inte din CPU flaskar nämnvärt. Men i vissa spel är den nog en flaskhals beroende på hur högt du sätter ribban, alltså hur hög FPS du är ute efter.
När den flaskar så är den inte tillräckligt snabb för att grafikkorten ska få jobba i 100%. Du kommer alltså inte kunna få ut maximalt av grafikkorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Just nu tror jag inte din CPU flaskar nämnvärt. Men i vissa spel är den nog en flaskhals beroende på hur högt du sätter ribban, alltså hur hög FPS du är ute efter.
När den flaskar så är den inte tillräckligt snabb för att grafikkorten ska få jobba i 100%. Du kommer alltså inte kunna få ut maximalt av grafikkorten.

Okej tack för svar. Låter som det är värt att köra i SLI även om de skulle flaska, fortfarande bättre än ett kort.

Permalänk
Medlem

Kör sweclockers med öppen testbänk eller hur är det?

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Vet inte tråden fortfarande lever, men jag funderar på att skaffa det här. Har dock en Fractal-Design Design Mini-låda och ett ASUS Maximus Gene V (mikro-atx). Tror ni Gigabyten kommer få plats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdb264c:

Vet inte tråden fortfarande lever, men jag funderar på att skaffa det här. Har dock en Fractal-Design Design Mini-låda och ett ASUS Maximus Gene V (mikro-atx). Tror ni Gigabyten kommer få plats?

Ja det fungerar, har testat själv. Dock med övre hårddiskburen bortplockad. Tror det handlar om ett par millimeter annars.

Visa signatur

PC: i7 3770k, Asus P8Z77-M PRO, 16GB @ 1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 120GB Intel 330
HTPC: i5 3450, ASRock Z77M mATX, 8GB @1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 160GB Intel 320
Server (Ubuntu 12.04): Pentium G2030 3Ghz, 4GB @ 1600Mhz, 160GB VelociRaptor, 4*1TB 7200RPM @ RaidZ