bästa processor kylare som pengar kan köpa

Permalänk
Medlem

bästa processor kylare som pengar kan köpa

som ni ser jag vill veta vilken cpu kylare som är bäst på att få ner graderna och int kostar mer än 1500 kr. jag skulle gärna vilja ha en ny
väldigt tacksam för hjälpen

Visa signatur

-Elias

Permalänk

Corsair H100 kyler bäst med 2000+ rpm fläktar på max och låter därefter. Om du har några krav på ljudnivå alls och byter fläktar allt inte kör på max så hamnar de stora luftkylarna t.ex. Noctua NH-D14, Phanteks PH-TC14PE, Zalman CNPS12X och Thermalright Silver Arrow också i kandidatlistan. tror inte det skiljer mer än några grader mellan dem.

Permalänk
Medlem

Den bästa kylningen pengar kan köpa är förmodligen egenbyggd vattenkylning.

Permalänk

Svårt för 1500 dock., eller ja det är väl precis på håret för några av kitten ser jag.

Permalänk
Medlem

Varför känner jag att trådens namn inte riktigt är logiskt efter jag läst inlägget..?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Antec 620 med 2 st Noctua F12 som är PWM styrda fungerar alldeles utmärkt och kostar mindre än 1500, sen huruvida detta står sig gentemot H100 eller Noctua DH-14 vet jag ej Lycka till i valet.

EDIT: Såg detta, kanske är något att se över.
Länk: http://www.inet.se/produkt/5322044/ek-kit-h3o-240-ltx
(För er som inte vill trycka) Är det EK kit 240 LTX

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Kör Corsair H100 och har kört Noctua DH-14, båda är väldigt bra kylare och tror inte du kan hitta bättre innan du måste gå över till egenbyggt vatten.

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna att den ska vara tyst och kyla bra men den ska va luftkyld

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-Elias

Permalänk
Permalänk

Prolimatech Megahalems + bra fläktar, alternativt Noctua NH-D14 eller Thermalright Silver Arrow SB-E.