Koppla stationär till laptop, använda laptop skärm-tangentbord?

Permalänk

Koppla stationär till laptop, använda laptop skärm-tangentbord?

Är detta möjligt? Hur gör man? Det skulle vara jättefint i såfall, för jag föredrar att sitta med en laptop, men samtidigt är det ju billigare att köpa en stationär med samma prestanda mot en ny laptop.

Sitter ju bara inne med den ändå, och om jag nån gång tar med laptopen ut, så kan jag ju tillfälligt använda hårdvaran som sitter i laptopen.

Permalänk
Medlem

Nej. Det kan du inte.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Helsike!

Permalänk

Hur ska jag då göra... Kan det tänkas finnas nåt litet mobilt tangentbord med tillhörande skärm som ser ut som en netbook fast som är tomt innanför skalet?

Permalänk
Medlem

Tja, tekniskt sett kan du använda någon form av fjärrskrivbord eller liknande, men räkna inte med någon prestanda att tala om.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Om det inte finns nåt som jag söker, så ska jag kanske leta efter ett mobilt litet tangentbord med pekplatta och den minsta LCD skärmen därtill, som jag på nåt sätt kan fästa ihop med tangentbordet, då blir det ju som en laptop. Kanske skulle funka.

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på vad du ser för fördelar med en "laptop" som ändå är låst till samma plats där den riktiga hårdvaran står.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk

Jag sitter i en stor mjuk fåtölj och så har jag laptopen på armstödet, det är komfortabelt kan jag lova! Jag har haft stationär innan, och jag får ont i både nacke och axlar.

Permalänk

Tja du kan ju använda laptopen som tunnklient....

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk

Det blir nog en ny laptop ändå kanske, men man måste ju se över sina möjligheter.