Corsair köper Raptor Gaming

Permalänk
Melding Plague

Corsair köper Raptor Gaming

Amerikanska Corsair lägger vantarna på stora delar av kringutrustningsmakaren Raptor Gaming. Företagets sortiment innehåller bland annat möss och tangentbord riktade mot datorspelare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Corsair is on the move!

Permalänk
Medlem

Hoppas det leder till det bättre!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Har inte hört om Raptor Gaming men min Corsair M60 mus (om det är FPS versionen) tycker jag är väldigt bra, bra bygg-kvalite, funktion och design. Så antar att det bara kan bli bättre.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt med färre aktörer.

Men bra om Raptor Gamings produkter kommer ut mer internationellt. Förutsatt att de är bra grejer då förståss.

Permalänk

Någon som har någon erfarenhet av Raptor? Tycker själv att musen som länkats med prisjakt länken ser ganska hemsk ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjalmarrr:

Någon som har någon erfarenhet av Raptor? Tycker själv att musen som länkats med prisjakt länken ser ganska hemsk ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Ser grym ut ju, påminner starkt om QPAD 5k, skönaste musen någonssin, hela handen ligger på musen för minimalt resistance.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Ska bli kul om Raptors produkter kommer till Sverige i bredare skala. Har en musmatta från dom som har använts flitigt i ca 4 år, fortfarande hel och i relativt fint skick. Provat en av deras möss och tangentbord några timmar och det fungerade bra.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

corsair brukar vara duktiga när dem ska göra saker.

deras nätagg är just riktigt bra, deras minnen med, jag använder corsair H50 på min CPU just nu (lite gammal, jag vet, första modellen.. men det funkar bra)

jag har nog aldrig varit missnöjd med corsair. har tillockmed planerat att köpa ett par hörlurar av dem när det är dax ( kanske inte än på nått år)

det här är nog bara bra.
(upptäckte att typ all elektronik jag har hemma är corsair eller samsung ^^)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

corsair brukar vara duktiga när dem ska göra saker.

deras nätagg är just riktigt bra, deras minnen med, jag använder corsair H50 på min CPU just nu (lite gammal, jag vet, första modellen.. men det funkar bra)

jag har nog aldrig varit missnöjd med corsair. har tillockmed planerat att köpa ett par hörlurar av dem när det är dax ( kanske inte än på nått år)

det här är nog bara bra.
(upptäckte att typ all elektronik jag har hemma är corsair eller samsung ^^)

Det är lätt att bli fast för ett märke man gillar och som aldrig strular

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk

Själv gillade jag också Corsair, men nu på senare tid känns det som dom gått ner sig i kvalité...

Hoppas i var fall att leder till något gott!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Själv gillade jag också Corsair, men nu på senare tid känns det som dom gått ner sig i kvalité...

Hoppas i var fall att leder till något gott!

Jepp håller med, men jag förstår deras tänkande. Det är mer pengar i den vägen dom går nu

Permalänk
Skrivet av matlo:

Jepp håller med, men jag förstår deras tänkande. Det är mer pengar i den vägen dom går nu

Trist men sant... Gillade när dom hade SeaSonic som OEM. Har haft ett par CWT aggregat men inge av dom kommer i närheten av det gamla HX520 jag hade

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Trist men sant... Gillade när dom hade SeaSonic som OEM. Har haft ett par CWT aggregat men inge av dom kommer i närheten av det gamla HX520 jag hade

HX520/620 bästa nätaggen ever! rullar tyst och fint än i min gamla dator

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av ronz:

HX520/620 bästa nätaggen ever! rullar tyst och fint än i min gamla dator

Mitt HX520 körde jag en klockad i7 920(4~ GHz) 3870X4 och ett 9800GT som physX och ett gång diskar.

Den riggen snurrar än efter många år!(4 i tjänst har jag för mig) och fortfarande lika tyst

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Trist men sant... Gillade när dom hade SeaSonic som OEM. Har haft ett par CWT aggregat men inge av dom kommer i närheten av det gamla HX520 jag hade

Jepp. Det är därför man köper Seasonic istället, så man vet att man alltid får bra nätagg.

Jag tycker Corsair är väldigt ojämna, beroende på vilken OEM de anlitat. Antar att det enda de egentligen tillverkar själva är minnen, eller är det också OEM?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Weeee! Då kanske man får se lite mer av Raptor K1 gaming tangentborden. Dom är verkligen allt man vill ha, men är svåra att få tag på som det ser ut just nu.

Permalänk
Medlem

Adblock uppe i högra hörnet ^^, den kan man inte leva utan.
---

Man kan undra vem på Swec det screenshotet kommer ifrån, då de absolut inte vill att man ska använda adblock på deras egen sida, men uppenbarligen är det ok för dem att snuva andra sidor på annonspengar.

Snacka om dubbelmoral.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Trist men sant... Gillade när dom hade SeaSonic som OEM. Har haft ett par CWT aggregat men inge av dom kommer i närheten av det gamla HX520 jag hade

Har fortfarande ett hx520 i datorn, allt annat utom det och chassit är utbytt i omgångar men den tuggar på fint än så länge trots att det är över 4 år gammalt. Garantin är väl 5 år om jag inte minns fel så det får hänga med ett tag till

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Fint, då kanske dom kan börja göra headsets som håller i längre än 6 månader!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Tråkigt med färre aktörer.

Men bra om Raptor Gamings produkter kommer ut mer internationellt. Förutsatt att de är bra grejer då förståss.

Detta eviga tjat om detta, skit i det och se allt bra som kommer istället, företag blir uppköpta stup i ett sedan begynnelsen och inte har ni fått det sämre för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Adblock uppe i högra hörnet ^^, den kan man inte leva utan.
---

Man kan undra vem på Swec det screenshotet kommer ifrån, då de absolut inte vill att man ska använda adblock på deras egen sida, men uppenbarligen är det ok för dem att snuva andra sidor på annonspengar.

Snacka om dubbelmoral.

Tycker faktiskt vi är berättigade till en förklaring.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av propan:

Tycker faktiskt vi är berättigade till en förklaring.

För att han har adblock aktiverat på raptors hemsida betyder att han inte har den avaktiverat på sweclockers.com alltså?

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Adblock uppe i högra hörnet ^^, den kan man inte leva utan.
---

Man kan undra vem på Swec det screenshotet kommer ifrån, då de absolut inte vill att man ska använda adblock på deras egen sida, men uppenbarligen är det ok för dem att snuva andra sidor på annonspengar.

Snacka om dubbelmoral.

Så det är dubbelmoral att Sweclockers som överlever på reklamen inte vill att besökarna ska blockera deras reklam,
men inte bryr sig om när andras hemsidor får sin reklam blockerad?

Snacka om ologisk idioti på hög nivå!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av icelaw:

Så det är dubbelmoral att Sweclockers som överlever på reklamen inte vill att besökarna ska blockera deras reklam,
men inte bryr sig om när andras hemsidor får sin reklam blockerad?

Snacka om ologisk idioti på hög nivå!

Eller så vill de inte göra reklam för raptors reklam. Makes sense? Har man egna officiella sponsorer måste man passa sig för vilka andra produktnamn som dyker upp och på vilket sätt de presenteras, annars kan man bli av med sina sponsorer och annonsörer. Just saying.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

För att han har adblock aktiverat på raptors hemsida betyder att han inte har den avaktiverat på sweclockers.com alltså?

Det som är intressant är ju ifall de själva använder adblock på andra sidor för att undkomma reklam(inte då bara i publicerings syfte).

Skrivet av icelaw:

Så det är dubbelmoral att Sweclockers som överlever på reklamen inte vill att besökarna ska blockera deras reklam,
men inte bryr sig om när andras hemsidor får sin reklam blockerad?

Snacka om ologisk idioti på hög nivå!

Det är ju dubbelmoral ifall man förespråkar något till sina besökare men sedan inte följer det själv när man är besökare på andra hemsidor.

Skrivet av Zotamedu:

Eller så vill de inte göra reklam för raptors reklam. Makes sense? Har man egna officiella sponsorer måste man passa sig för vilka andra produktnamn som dyker upp och på vilket sätt de presenteras, annars kan man bli av med sina sponsorer och annonsörer. Just saying.

Hemsidan ser lika dan ut utan adblock så i detta fallet spelar det ingen roll. Det du nämner är ju en möjlighet, men lika möjligt är det att någon av dem använder adblock kontinuerligt.
http://raptor-gaming.webnode.com/

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av propan:

Det som är intressant är ju ifall de själva använder adblock på andra sidor för att undkomma reklam(inte då bara i publicerings syfte).

Det är ju dubbelmoral ifall man förespråkar något till sina besökare men sedan inte följer det själv när man är besökare på andra hemsidor.

Fast nu ber sweclockers om att du ska göra ett undantag för dom i adblock, inte stänga av det helt. Det är inte heller en förutsättning till att vara på den här sidan, så jag ser inte dubbelmoralen, så länge du inte ser en screenshot från dom med adblock på här inne. Jag har ju själv adblock på överallt förutom väldigt få sidor som jag litar på, detta är en säkerhets-åtgärd lika mycket som bekvämt surfande, då mycket skadlig kod i internet kommer i form av reklam.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Mitt HX520 körde jag en klockad i7 920(4~ GHz) 3870X4 och ett 9800GT som physX och ett gång diskar.

Den riggen snurrar än efter många år!(4 i tjänst har jag för mig) och fortfarande lika tyst

Vet vad du menar..
Hade själv ett Thermaltake Toughpower 750watt som är snart 6år, som har rullat på nästan exakt varje dag, har dammsugat och sett till att den har gått svalt sen dag ett, inte ens fläkten har börjat strula. Polaren köpte den för några veckor sen för 300:- till sin gtx470 sli burk. Får hoppas han har lika tur med det hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Weeee! Då kanske man får se lite mer av Raptor K1 gaming tangentborden. Dom är verkligen allt man vill ha, men är svåra att få tag på som det ser ut just nu.

Japp!!.K1 t-bordet är lätt det bästa jag använt(har ett 6G,Mk50 och ett Blackwidow också men dom är inte ens i närheten så sköna). Köpte mina tre K1 bord på en utförsäljning för 99kr st!!,dock med tysk t-layout men för det priset så är de min bästa investering någonsin när det kommer till hårdvara.

Hoppas dom blir mer lättillgängliga nu så fler får chansen att köpa det ultimata t-bordet.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av backfeed:

Jepp. Det är därför man köper Seasonic istället, så man vet att man alltid får bra nätagg.

Jag tycker Corsair är väldigt ojämna, beroende på vilken OEM de anlitat. Antar att det enda de egentligen tillverkar själva är minnen, eller är det också OEM?

ADATA gör iaf deras SSD

Visa signatur

Gammal är gubbe