Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Då saknas det en recension av jonas & emil

Permalänk
Medlem

Med tanke på att den inte finns i lager så kan de vara svårt att göra en recension på den ^^,

Permalänk

du tror inte de möjligtvis får saker lite innan release?

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk

Jag såg att skillnaden mellan GTX 670 och 660TI var att 660TI hade lägre minnesbuss, men vad är minnesbuss igentligen?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av makerspace:

citera mig gärna,

skulle inte en 660ti kosta 300$, det blir ungefär 2000kr, men på prisjakt ser jag galna priser, vad är upp?

Tyvärr blir dollar till svenska inte riktigt samma som växelvalutan då vi har högre moms etc etc. Räkna med 10 SEK per dollar för det första.
Sen var det ju ett osläppt kort, du kan inte lita på priserna som butikerna satte.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

När är release på detta kortet? I morgon? Förväntade mig nästan att när ja satte mig vid jobbdatorn idag med en stor kopp kaffe redo för att läsa ett test här på swec

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Behöver ju en grundlig benchmark omgående! + ordentlig prissättning !

Permalänk
Skrivet av Holic:

När är release på detta kortet? I morgon? Förväntade mig nästan att när ja satte mig vid jobbdatorn idag med en stor kopp kaffe redo för att läsa ett test här på swec

Release idag.

Och recensionen kommer läggas upp här på Swec idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Release idag.

Och recensionen kommer läggas upp här på Swec idag.

Härligt!

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Release idag.

Och recensionen kommer läggas upp här på Swec idag.

vet du om det finns någon tidpunkt på när lanseringen sker?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sound Shower:

Release idag.

Och recensionen kommer läggas upp här på Swec idag.

Skrivet av Holic:

Härligt!

Skrivet av casperj_94:

vet du om det finns någon tidpunkt på när lanseringen sker?

Man sitter verkligen och väntar. Får se om man gjorde en tabbe när man skaffade sig ett 670 :S

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Man sitter verkligen och väntar. Får se om man gjorde en tabbe när man skaffade sig ett 670 :S

Varför då? 660TI kommer med största sannolikhet inte prestera som ett GTX 670..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragsmater:

Jag såg att skillnaden mellan GTX 670 och 660TI var att 660TI hade lägre minnesbuss, men vad är minnesbuss igentligen?

Den vanliga liknelsen är att minnesbussen är som ett rör, alltså om röret är för litet kan inte datan röra sig tillräckligt snabbt för resten av komponenterna. Desto högre buss, desto större är röret.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Skrivet av Texaco:

vet du om det finns någon tidpunkt på när lanseringen sker?

Ingen aning. Googlade nu och en sida som såg lite mysko ut påstod 18.00, men vilken tidszon det är har jag ingen aning om. Verkar vid närmare efterforskning vara en Pakistansk hemsida http://wccftech.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sound Shower:

Ingen aning. Googlade nu och en sida som såg lite mysko ut påstod 18.00, men vilken tidszon det är har jag ingen aning om. Verkar vid närmare efterforskning vara en Pakistansk hemsida http://wccftech.com/

Betyder väl tre här? Vilket även innebär 06:00 i Kalifornien där nVidia har sitt högkvarter. Låter rimligt?

Permalänk
Medlem

Sitter och verkligen väntar på att få läsa om kortet nu, detta trotts att ja troligtvis inte ens kommer köpa det
(Planerar 27" skärm, så vill eg ha lite kraftfullare saker) Men är alltid kul o läsa välskrivna artiklar och sånt.
Va gör man inte för att slippa jobba lite hehe.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Man kanske ska köpa 2st 660Ti i höst då..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

NDAn har gått ut. HardOCP (edit: använder ett icke-ref med mer minne (3GB vs 2GB) och överklockning, så inte den bästa recensionen IMO)

Visa signatur

Digital Equipment 386SX/16MHz | 640KB+4MB minne | 40MB HDD | MS-DOS 6.22/Slackware 7

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av eloj:

NDAn har gått ut. HardOCP.

Bara vänta in swec då, hoppas det kommer innan man får gå hem från jobbet iaf då hehe. Inte riktigt som ja planera, men bra nog

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ska man köra 660ti eller 670 hmm...

Permalänk

en liten recension till för er som inte orkar vänta...
http://www.youtube.com/watch?v=Y3v_2jKl0LU&feature=g-u-u

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Entusiast

Varför är Sweclockers så sega?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Kolla på Inet, kan ju fan få ett 670 för samma pris rofl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Varför är Sweclockers så sega?

Sweclockers recension hade faktiskt varit publicerad i hela 2 minuter när du postade din kommentar

Permalänk
Medlem

Base-clocks verkar all over the place för de här korten. 915 på ref (tror jag), 980, 1006, 1032 på OC-varianter. Olika "tillverkare" som försöker vinna med 0.1 FPS i benchmarks. <sigh>

Visa signatur

Digital Equipment 386SX/16MHz | 640KB+4MB minne | 40MB HDD | MS-DOS 6.22/Slackware 7

Permalänk
Medlem

Riktigt failpris på 660ti, varför köpa detta istället för 670 ;O