Permalänk

Problem med nytt GTX580

Hejsan alla glada!

Då mitt nuvarande Radeon HD5870 börjar bli en aning gammalt bestämde jag mig häromdagen för att beställa ett nytt grafikkort. Lotten föll på ett GeForce GTX580 eftersom mitt moderkort inte stöder PCi-E 3.0

Det blev tillslut ett Zotac GTX 580 AMP! Edition, detta skulle enligt hemsidan där jag köpte det och zotac's egna hemsida kräva ett 600w nätagg. Eftersom mitt eget nätagg är på 850w trodde jag inte att jag skulle stöta på några som helst problem när det gäller kompatibilitet.

När kortet väl kom och hade installerats märkte jag dock att jag nu hade sämre prestanda än jag haft med mitt gamla radeon kort, något stod alltså inte helt rätt till. Efter att ha pillat med drivrutiner och allt annat tänkbart slog det mig att kortet kanske inte fick tillräckligt med ström. Efter lusläsande på diverse hemsidor visade det sig att detta kort behövde en "current rating" på 42A vid 12v railsen.

Eftersom jag inte riktigt har koll på vad detta innebär googlade jag runt en bra stund utan att bli något visare. Så därför tänkte jag be någon hårdvarukunning här om hjälp. Jag kommer bifoga en bild på mitt nätagg och allt jag vill ha är ett rakt svar om detta nätagg klara att driva grafikkortet eller inte.

Hör följer bilden på nätagget i fråga.

http://imageshack.us/photo/my-images/24/20120816174554.jpg

Tack på förhand!

//Andreas

Permalänk
Medlem

Du vet att 7970, 670, 680 osv fungerar med PCIe 2.0 med va?

Permalänk

Ja, det vet jag. Men det känns onödigt att betala så mycket och inte kunna använda kortet till dess fulla potential.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Holmgren87:

Hejsan alla glada!

Då mitt nuvarande Radeon HD5870 börjar bli en aning gammalt bestämde jag mig häromdagen för att beställa ett nytt grafikkort. Lotten föll på ett GeForce GTX580 eftersom mitt moderkort inte stöder PCi-E 3.0

Det blev tillslut ett Zotac GTX 580 AMP! Edition, detta skulle enligt hemsidan där jag köpte det och zotac's egna hemsida kräva ett 600w nätagg. Eftersom mitt eget nätagg är på 850w trodde jag inte att jag skulle stöta på några som helst problem när det gäller kompatibilitet.

När kortet väl kom och hade installerats märkte jag dock att jag nu hade sämre prestanda än jag haft med mitt gamla radeon kort, något stod alltså inte helt rätt till. Efter att ha pillat med drivrutiner och allt annat tänkbart slog det mig att kortet kanske inte fick tillräckligt med ström. Efter lusläsande på diverse hemsidor visade det sig att detta kort behövde en "current rating" på 42A vid 12v railsen.

Eftersom jag inte riktigt har koll på vad detta innebär googlade jag runt en bra stund utan att bli något visare. Så därför tänkte jag be någon hårdvarukunning här om hjälp. Jag kommer bifoga en bild på mitt nätagg och allt jag vill ha är ett rakt svar om detta nätagg klara att driva grafikkortet eller inte.

Hör följer bilden på nätagget i fråga.

http://imageshack.us/photo/my-images/24/20120816174554.jpg

Ditt nätagg klarar av grafikkortet utan problem. Har du plockat bort alla gamla drivers? Antingen med driversweeper eller en ominstallation.

Tack på förhand!

//Andreas

Skrivet av m4gnify:

Du vet att 7970, 670, 680 osv fungerar med PCIe 2.0 med va?

Tydligen inte

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Holmgren87:

Ja, det vet jag. Men det känns onödigt att betala så mycket och inte kunna använda kortet till dess fulla potential.

PCI-e 2.0 begränsar absolut inte ett GTX680. Kör man SLI med 2 680 kan det göra ett par procents skillnad, dvs inget man behöver bry sig om.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Holmgren87:

Hejsan alla glada!

Då mitt nuvarande Radeon HD5870 börjar bli en aning gammalt bestämde jag mig häromdagen för att beställa ett nytt grafikkort. Lotten föll på ett GeForce GTX580 eftersom mitt moderkort inte stöder PCi-E 3.0

Det blev tillslut ett Zotac GTX 580 AMP! Edition, detta skulle enligt hemsidan där jag köpte det och zotac's egna hemsida kräva ett 600w nätagg. Eftersom mitt eget nätagg är på 850w trodde jag inte att jag skulle stöta på några som helst problem när det gäller kompatibilitet.

När kortet väl kom och hade installerats märkte jag dock att jag nu hade sämre prestanda än jag haft med mitt gamla radeon kort, något stod alltså inte helt rätt till. Efter att ha pillat med drivrutiner och allt annat tänkbart slog det mig att kortet kanske inte fick tillräckligt med ström. Efter lusläsande på diverse hemsidor visade det sig att detta kort behövde en "current rating" på 42A vid 12v railsen.

Eftersom jag inte riktigt har koll på vad detta innebär googlade jag runt en bra stund utan att bli något visare. Så därför tänkte jag be någon hårdvarukunning här om hjälp. Jag kommer bifoga en bild på mitt nätagg och allt jag vill ha är ett rakt svar om detta nätagg klara att driva grafikkortet eller inte.

Hör följer bilden på nätagget i fråga.

http://imageshack.us/photo/my-images/24/20120816174554.jpg

Tack på förhand!

//Andreas

Om det inte har tillräckligt med ström kommer det dö. Du kommer alltså uppleva krascher, omstart av datorn eller svart skärm. Det kan också gå så illa att nätagget går sönder om det inte finns någon begränsning i det.

Det kan vara problem med drivrutiner och värme. För det första, kolla vilken drivrutin du har. Sen installerar du t.ex. MSI Afterburner och öppnar fönstret med graferna. Spela något eller kör ett grafiktest. Lägg upp en skärmdump på MSI Afterburner eller skriv vilken last du når, vilka temperaturer du når och om klockfrekvensen ser konstig ut (klockar ner sig t.ex.)

Hur har du testat att det inte fungerar? T.ex. mitt 580 vägrar köra furmark utan att klocka ner med undantag för det kombinerade testet. Fungerar dock klockrent i spel som BF3.

Permalänk
Skrivet av Holmgren87:

Hejsan alla glada!

Då mitt nuvarande Radeon HD5870 börjar bli en aning gammalt bestämde jag mig häromdagen för att beställa ett nytt grafikkort. Lotten föll på ett GeForce GTX580 eftersom mitt moderkort inte stöder PCi-E 3.0

Det blev tillslut ett Zotac GTX 580 AMP! Edition, detta skulle enligt hemsidan där jag köpte det och zotac's egna hemsida kräva ett 600w nätagg. Eftersom mitt eget nätagg är på 850w trodde jag inte att jag skulle stöta på några som helst problem när det gäller kompatibilitet.

När kortet väl kom och hade installerats märkte jag dock att jag nu hade sämre prestanda än jag haft med mitt gamla radeon kort, något stod alltså inte helt rätt till. Efter att ha pillat med drivrutiner och allt annat tänkbart slog det mig att kortet kanske inte fick tillräckligt med ström. Efter lusläsande på diverse hemsidor visade det sig att detta kort behövde en "current rating" på 42A vid 12v railsen.

Eftersom jag inte riktigt har koll på vad detta innebär googlade jag runt en bra stund utan att bli något visare. Så därför tänkte jag be någon hårdvarukunning här om hjälp. Jag kommer bifoga en bild på mitt nätagg och allt jag vill ha är ett rakt svar om detta nätagg klara att driva grafikkortet eller inte.

Hör följer bilden på nätagget i fråga.

http://imageshack.us/photo/my-images/24/20120816174554.jpg

Tack på förhand!

//Andreas

Borde inte vara några problem med ditt agg...Du har "1" Rail 12V som är delad i 6 Rails 12V....
Här får du lite lektyr i ämnet...:)
http://www.jonnyguru.com/forums/showpost.php?p=37485&postcoun...

Troligtvis är 2st Rails dedikerade för PCI-E...grafikkort...jag gissar på rail3 och rail4...de har 28A vardera=56A tillsammans för grafikkort...det är min gissning...alltså 14A över rekommendationen om 42A.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Borde inte vara några problem med ditt agg...Du har "1" Rail 12V som är delad i 6 Rails 12V....
Här får du lite lektyr i ämnet...:)
http://www.jonnyguru.com/forums/showpost.php?p=37485&postcoun...

Kanske inte det nyaste nätagget men fina recensioner när det begavs sig:)
http://www.hardwareheaven.com/reviews/574/pg1/coolermaster-re...

"

Final Words and Conclusion

The Real Power M850 is a powerful, efficient and quiet unit and it is without doubt a high quality product. Although it shares the same design as the M1000 unit, their electrical performance differs greatly. The M850 tends to be more efficient like the weaker M700 unit but equally so its voltage regulation circuit is less stable. Although the voltage regulation circuit could be improved, it is far from disappointing and should satisfy even the most demanding enthusiast. When it comes to aesthetics, the modular design and the top quality paint job make the M850 a very appealing option for modders.

The M850 is a high quality and competitive unit. It offers four PCIe connections, a facet the M700 is completely unable to do, and the M850 does so at a considerably lower price than that of the M1000 version. Unless you have many HDDs or other devices and want to power a triple/quad SLI or Crossfire system, the M850 is going to be a very good choice.

Because of the excellent overall performance and reasonable price, the CoolerMaster M850 unit earns our Editor’s Choice Award. "

Det fick Gold award ...Best in class...för drygt 4 år sedan....

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Borde inte vara några problem med ditt agg...Du har "1" Rail 12V som är delad i 6 Rails 12V....
Här får du lite lektyr i ämnet...:)
http://www.jonnyguru.com/forums/showpost.php?p=37485&postcoun...

Det tyckte inte jag heller, men det verkar som om den railen inte kan ge tillräckligt med ström (Ampere) till kortet. Enligt förpackning behövdes en ström på 42A för att kortet skulle bli lyckligt. Mina rails ligger på 18 och 28, vilket iof blir 46 tillsammans. Men jag vet inte om man kan räkna så.

Permalänk
Skrivet av Holmgren87:

Det tyckte inte jag heller, men det verkar som om den railen inte kan ge tillräckligt med ström (Ampere) till kortet. Enligt förpackning behövdes en ström på 42A för att kortet skulle bli lyckligt. Mina rails ligger på 18 och 28, vilket iof blir 46 tillsammans. Men jag vet inte om man kan räkna så.

Jodå så räknar man...2st raILS ÄR FÖR pci-e....jag tror det är de 2 med 28A per rail...blir alltså 56A

Mitt HX1000 har 2st rails om 40A per rail...40A för bara grafikort Rail1....Rail2 har också 40A men där delar grafikkortet de 40A med resten av systemet...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom nätagget har sex separata 12V-linor gäller det ju att koppla rätt, annars blir det överbelastning. Ingen aning hur de olika kablarna är kopplade eftersom det skiljer mellan olika agg (detta är Enhance), men info finns säkert någonstans. En ensam 18A-lina räcker ju troligen inte till ett 580, lite beroende på hur mycket som går genom pci-e sloten.

För övrigt är det en gåta för mig varför man köper 580 idag när nVidia har så mycket bättre och strömsnålare kort.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Hmm, detta visar sig vara klurigare än vad jag trodde. Postar resten av mitt system så ni kan få en lite större inblick över vad som försegår.

Chassi: CoolerMaster HAF X
CPU: Core i7 930 @ 2.8Ghz
RAM: 3x2gb DDR3 @ 1333Mhz
MoBo: Gigabyte X58A-UD3R

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Eftersom nätagget har sex separata 12V-linor gäller det ju att koppla rätt, annars blir det överbelastning. Ingen aning hur de olika kablarna är kopplade eftersom det skiljer mellan olika agg (detta är Enhance), men info finns säkert någonstans. En ensam 18A-lina räcker ju inte till ett 580.

För övrigt är det en gåta för mig varför man köper 580 idag när nVidia har så mycket bättre och strömsnålare kort.

Så långt är jag med, nätagget är ju modulärt och har 2st 6-pins och 2st 8-pins kontakter. Kortet kräver en av varje så det borde ju teoretiskt sett inte kunna gå att koppla det fel?

Anledningen att jag köpte det var för att jag fick det billigt, men du har ju givetvis rätt till din åsikt

Permalänk
Medlem

dum fråga kanske... men har du anslutit båda Pci-E ström kablarna?

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Eftersom nätagget har sex separata 12V-linor gäller det ju att koppla rätt, annars blir det överbelastning. Ingen aning hur de olika kablarna är kopplade eftersom det skiljer mellan olika agg (detta är Enhance), men info finns säkert någonstans. En ensam 18A-lina räcker ju troligen inte till ett 580, lite beroende på hur mycket som går genom pci-e sloten.

För övrigt är det en gåta för mig varför man köper 580 idag när nVidia har så mycket bättre och strömsnålare kort.

Tjena Multiman...snart STCC i Kågeröd:)....
Struligt att Coolermaster inte anger vilken/vilka kontakter som går till vilka Rails...det gör ju Corsair tex på mitt HX1000...
Kolla på bild 9 och 10....

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story&...

Kolla vad dåligt Coolermaster anger...ingenting...

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=2543

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Holmgren87:

Så långt är jag med, nätagget är ju modulärt och har 2st 6-pins och 2st 8-pins kontakter. Kortet kräver en av varje så det borde ju teoretiskt sett inte kunna gå att koppla det fel?

Anledningen att jag köpte det var för att jag fick det billigt, men du har ju givetvis rätt till din åsikt

Hur mycket ger 1 st pci-e 6-pin + 1st pci-e 8-pin på agget? Det är det väsentliga. 18A = för lite. 28A = räcker. Multirail-agg suger och tack och lov är det färre numera som kör sånt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Asså pci 3.0 ger inget mera om du inte har typ fler än tre!!!!

Ojdå visst några före mig sorry

Visa signatur

Define XL R2 ||Core I7 3930K @ 4,0 || 32GB DDR3 1600Mhz ||GTX 780 Ti SLI || 2st 480GB SSD ||
Fractal Design R5 || XEON X5650 X2 || 48GB DDR3 ECC 1600Mhz || SUPERMICRO || 2st 250GB SSD || 8 x 3 TB HDD ||
MacBook Pro 15 Retina 2018 || 16GB RAM || 512 SSD || 555X || I7 2,2 Ghz ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

PCI-e 2.0 begränsar absolut inte ett GTX680. Kör man SLI med 2 680 kan det göra ett par procents skillnad, dvs inget man behöver bry sig om.

Hoppas jag inte gör dig ledsen eller något men inte ens 680 sli stryps av PCI-e 2.0, tvärtom, kolla tester så ska du få se att med lite otur så kan du i spel som t.ex skyrim till och med få SÄMRE FPS med PCI-E 3.0. Man lyckades klämma ut runt 2-4 fps extra i bf3 men mycket bättre än så blev det inte.

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Skrivet av QQmore:

Hoppas jag inte gör dig ledsen eller något men inte ens 680 sli stryps av PCI-e 2.0, tvärtom, kolla tester så ska du få se att med lite otur så kan du i spel som t.ex skyrim till och med få SÄMRE FPS med PCI-E 3.0. Man lyckades klämma ut runt 2-4 fps extra i bf3 men mycket bättre än så blev det inte.

Släpp det nu grabbar....han har redan köpt GTX 580...ni får tyvärr köpa läget! Jag hade inte heller valt GTX 580....men nu släpper vi det...ok!?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Hur mycket ger 1 st pci-e 6-pin + 1st pci-e 8-pin på agget? Det är det väsentliga. 18A = för lite. 28A = räcker. Multirail-agg suger och tack och lov är det färre numera som kör sånt.

Det är det jag inte vet eftersom de olika railsen inte är markerade på nätaggat. Men man kan ju hoppas att dem var smarta nog och tog en av 28A linorna till grafikkorten. Men jag har faktiskt ingen aning, har försökt hitta svaret på nätet hela kvällen nu utan framgång.

Permalänk
Skrivet av Holmgren87:

Det är det jag inte vet eftersom de olika railsen inte är markerade på nätaggat. Men man kan ju hoppas att dem var smarta nog och tog en av 28A linorna till grafikkorten. Men jag har faktiskt ingen aning, har försökt hitta svaret på nätet hela kvällen nu utan framgång.

Hittade det!!!!

http://www.bit-tech.net/custompc/labs/104749/cooler-master-re...

"The 850W total output is split across six 18A 12V rails, plus the usual complement of 3.3V, 5V, -12V and 5VSB rails. Because it has such a high number of rails, its power distribution is very good, with 12V1 powering the motherboard and CPU1, 12V2 powering CPU2, 12V3 the first PCI-E plug, 12V4 the second PCI-E plug, 12V5 the third PCI-E plug and Molex plugs, and 12V6 the fourth PCI-E plug and S-ATA plugs."

Kolla hur du kopplat grafikkortet....! Du skall ha dem i 3:an och 4:an....då har du 56A!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Hittade det!!!!

http://www.bit-tech.net/custompc/labs/104749/cooler-master-re...

"The 850W total output is split across six 18A 12V rails, plus the usual complement of 3.3V, 5V, -12V and 5VSB rails. Because it has such a high number of rails, its power distribution is very good, with 12V1 powering the motherboard and CPU1, 12V2 powering CPU2, 12V3 the first PCI-E plug, 12V4 the second PCI-E plug, 12V5 the third PCI-E plug and Molex plugs, and 12V6 the fourth PCI-E plug and S-ATA plugs."

Kolla hur du kopplat grafikkortet....!

Strålande, då kan vi alltså utesluta nätagget eftersom vi konstaterade tidigare att 28+28 blir 56. Det gjorde ju min kväll lite bättre i alla fall. Du skall ha stort för ditt letande!

Permalänk
Skrivet av Holmgren87:

Strålande, då kan vi alltså utesluta nätagget eftersom vi konstaterade tidigare att 28+28 blir 56. Det gjorde ju min kväll lite bättre i alla fall. Du skall ha stort för ditt letande!

Jo...men har du kopplat grafikkortet i PCI-E 3 och PCI-E 4? Frågan vilken som är 3:an och Vilken är 4:an....:D

Sorry kom på det nu....6pins är PCI-E 1 (översta) och PCI-E 2 (understa)....8pins är PCI-E 3 (översta) och PCI-E 4 (understa)...det är ju gjort för SLI...Då kopplar man ju en 6pin och en 8 pin...totalt 46A/grafikkort...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Jo...men har du kopplat grafikkortet i PCI-E 3 och PCI-E 4?

Det antar jag, det finns totalt 4st pci-e kontakter på nätagget. Två stycken av dem är grönmarkerade och är till för 6-pins kontakter medans de andra två är blå och avsedda för 8-pins. I och med att kortet tar en av varje så tog jag helt enkelt en 6-pins och en 8-pins. Nu gissar jag visserligen men jag antar att 6-pins kontakterna har sin egen rail och vice versa.

Även om det inte stämmer så borde det inte vara några problem eftersom kortet ville ha 42A och 18+28=46.

Permalänk
Skrivet av Holmgren87:

Strålande, då kan vi alltså utesluta nätagget eftersom vi konstaterade tidigare att 28+28 blir 56. Det gjorde ju min kväll lite bättre i alla fall. Du skall ha stort för ditt letande!

Skrivet av StabTheDrama:

Om det inte har tillräckligt med ström kommer det dö. Du kommer alltså uppleva krascher, omstart av datorn eller svart skärm. Det kan också gå så illa att nätagget går sönder om det inte finns någon begränsning i det.

Det kan vara problem med drivrutiner och värme. För det första, kolla vilken drivrutin du har. Sen installerar du t.ex. MSI Afterburner och öppnar fönstret med graferna. Spela något eller kör ett grafiktest. Lägg upp en skärmdump på MSI Afterburner eller skriv vilken last du når, vilka temperaturer du når och om klockfrekvensen ser konstig ut (klockar ner sig t.ex.)

Hur har du testat att det inte fungerar? T.ex. mitt 580 vägrar köra furmark utan att klocka ner med undantag för det kombinerade testet. Fungerar dock klockrent i spel som BF3.

Om du läser ordentligt så hade du vetat att det inte är något fel på ditt nätagg för en timma sen...

Permalänk
Skrivet av StabTheDrama:

Om du läser ordentligt så hade du vetat att det inte är något fel på ditt nätagg för en timma sen...

Jo...men du kunde ju förklarat varför...eller hur?!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Holmgren87:

Det antar jag, det finns totalt 4st pci-e kontakter på nätagget. Två stycken av dem är grönmarkerade och är till för 6-pins kontakter medans de andra två är blå och avsedda för 8-pins. I och med att kortet tar en av varje så tog jag helt enkelt en 6-pins och en 8-pins. Nu gissar jag visserligen men jag antar att 6-pins kontakterna har sin egen rail och vice versa.

Även om det inte stämmer så borde det inte vara några problem eftersom kortet ville ha 42A och 18+28=46.

Korrekt! 46A räcker...men de 46A är inte exclusivt för grafikkortet...det delas antingen med molex eller Sata beroende vilka du använder.
Borde ändå räcka om du inte har 20 hårdiskar eller DVD-läsare

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Jo...men du kunde ju förklarat varför...eller hur?!

Och du kunde ju varit till hjälp istället för att slösa tid.
Jag förklarade också varför. Läskunnighet = 0.

Permalänk
Skrivet av StabTheDrama:

Och du kunde ju varit till hjälp istället för att slösa tid.
Jag förklarade också varför. Läskunnighet = 0.

Tänker inte munhuggas med dig...då blir jag bara avstängd igen....tänker ignorera dig och din post...du klarar själv av att idiotförklara dig själv så jag behöver inte kämpa med det;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Tänker inte munhuggas med dig...då blir jag bara avstängd igen....tänker ignorera dig och din post...du klarar själv av att idiotförklara dig själv så jag behöver inte kämpa med det;)

Jag blir så förvånad att du varit avstängd tidigare.