Permalänk
Medlem

Geforce GTX 690 sli

Hej tänkte dra fråga till dom som sitter och kör sli med Geforce GTX 690 om ni har nå värme problem lr hur ni har löst det. sitter just nu funderar på att skaffa ett till 690

Permalänk
Medlem

OT : Ren nyfikenhet men VARFÖR skulle du behöva så mycket grafik-kraft?

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

OT: Jag tror väldigt få behöver det, men jag är lik förbannat sugen. För mig är det något särskilt att ha "unlimited" power at my fingertips..

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
99:e percentilen

För det första, vad spelar du som kräver två GTX 690?

För det andra, risken finns att CPUn flaskar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast

Nu är jag ingen expert på kylning men det är väl bara att köpa till en kylare istället för referenskylaren så som: http://cdon.se/hemelektronik/arctic_cooling_accelero_twin_tur... (Tror den brukar vara ganska omtalad)

Skrivet av QQmore:

OT : Ren nyfikenhet men VARFÖR skulle du behöva så mycket grafik-kraft?

Kanske Battlefield 3 2560x1600 Ultra till exempel? GTX 690 får minst 72FPS där så om man nu vill spela spelet med en 120Hz-skärm så kan man ju inte utnyttja skärmen till fullo om man inte har GTX 690 i SLI

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

OT. Men lycka till att få på den kylaren på ett 690 ><

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Uzanar:

Nu är jag ingen expert på kylning men det är väl bara att köpa till en kylare istället för referenskylaren så som: http://cdon.se/hemelektronik/arctic_cooling_accelero_twin_tur... (Tror den brukar vara ganska omtalad)

Den kylaren passar inte, och det finns mig veterligen inte tredjepartskylare för 690. Det enda vettiga sättet att kyla dessa rackare är med vattenkylning!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

jo är ju så att man är lite sugen på att fixa 2st till 120hz skärmar och ett 690 . såg nu att inet säljer Corsair Obsidian 800 sidopanel man kanske kan modda ett sådant o få in mer luft i chassit

Permalänk
Medlem

Du lär nog kasta ut den dära CPUn först, Bulldozer är inte kul i spel.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Proffsmoddare

WASSERKÜHLUNG;) Men borde inte vara nån fara med luftkylaren heller så länge du har lite mellanrum mellan korten.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av groxy:

jo är ju så att man är lite sugen på att fixa 2st till 120hz skärmar och ett 690 . såg nu att inet säljer Corsair Obsidian 800 sidopanel man kanske kan modda ett sådant o få in mer luft i chassit

Dock som en sa så kommer nog definitivt din CPU flaska så jag skulle avråda dig ifrån att köpa ett till kort, det är nog på gränsen att den flaskar ett GTX 690!
Jag förstår dock inte hur du kunde köpa ett GTX 690 men ändå snåla och köpa FX 8120 på CPU-sidan?:P

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

angående min cpu så köpte jag moderkort nån månad innan själva cpun kom i tron att det skulle va så jävla bra men det blev ju lite av fiasko.Så jag kanske ska det lungt med ett till 690 och fixa till en bättre cpu tack för svaren iaf det slutade klia lita i fingrarna nu men det lär ju komma tillbaka på måndag då man står o jobbar o drömmer sig bort