gtx 670 sli strömförbrukning

Permalänk

gtx 670 sli strömförbrukning

Jag undrar om man kan köra 2 gtx 670 med mitt corsair gs600?
Jag har ett zotac gtx 670 AMP! och funderar på att skaffa ett till och undrar om jag måste byta ut min psu också.

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

Ett GTX 670 har 170W i TDP, men Zotacs AMP!-modeller ligger 40W över referensmodellen enligt Sweclockers recension (i och med fabriksöverklockning), så 2*210=420W. Detta är för grafikkorten. Så nog ska det fungera, om än med näppe, beroende på om du har överklockat din CPU eller inte (och hur många hårddiskar du har).

Testa att se hur det går innan du köper ett nytt nätagg iaf.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk

okej jag har tänkt överklocka min i5 3570k men inte mer än till 4ghz ungefär har två st en ssd och en hdd

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mrshockwaved:

okej jag har tänkt överklocka min i5 3570k men inte mer än till 4ghz ungefär har två st en ssd och en hdd

Kolla in dessa testen: grafikkortet, processorn.

Så worst case scenario kommer gå över 600W. Dock kommer du inte klocka så högt på processorn för det blir grymt varmt (Ivy har ju sina begränsningar vad det gäller vanlig kylning)

Så ja, det kommer fungera. Vill du vara på den säkra sidan när du klockar så koppla en elmätare mellan datorn och väggkontakten och håll koll på vad den drar