Finns "PCI brackets" med ventilationshål att köpa?

Permalänk
Medlem

Finns "PCI brackets" med ventilationshål att köpa?

Tjena!

Jag har sett att många av dagens chassin har "PCI-brackets" (alltså de där små plåtarna som sitter istället får expansionskort) med små hål i för ventilation. Kan man köpa sådana löst?

Har ett gammalt Lian-li pc6070b och den skulle behöva lite bättre ventilation

Har försökt söka efter sådana men jag kanske bara inte vet vad de egentligen kallas =P

Permalänk

dem vanliga + borr?

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem

tror inte det hjälper särskilt mycket, förutom om du har övertryck i chassit.

det är ju bättre att du forslar luften in genom framfläktarna och ut där bak/upptill genom bakfläktarna

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

tror inte det hjälper särskilt mycket, förutom om du har övertryck i chassit.

det är ju bättre att du forslar luften in genom framfläktarna och ut där bak/upptill genom bakfläktarna

Generellt kan jag nog hålla med, men 6070 har väldigt restriktivt insug fram, så den kanske ändå kan tjäna på öppna brackets bak för att få lite extra ventilation den vägen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vad bra, tack ska ni ha!