Permalänk
Medlem

Har jag monterat min 212 Evo fel?

Snabb fråga bara till någon som har erfarenhet av den här kylaren… Efter montering, är det meningen att den ska sitta som berget? På min installation så sitter monteringsanordningen rejält, men själva kylaren går att rucka på om man råkar stöta till den, eller t.ex. när man monterar fläkten. Den roterar då runt mittpunkten lite grann.
Än så länge verkar kylförmågan ok (min i5 3570k @ 3.4 GHz ligger på runt 35°i idle), men jag är orolig att det kommer bli sämre över tiden ifall den inte sitter helt still. Om jag monterar om den, är det nåt speciellt jag bör tänka på för att få dit den ordentligt? Monteringsinstruktionerna var verkligen riktigt dåliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsahlen:

Snabb fråga bara till någon som har erfarenhet av den här kylaren… Efter montering, är det meningen att den ska sitta som berget? På min installation så sitter monteringsanordningen rejält, men själva kylaren går att rucka på om man råkar stöta till den, eller t.ex. när man monterar fläkten. Den roterar då runt mittpunkten lite grann.
Än så länge verkar kylförmågan ok (min i5 3570k @ 3.4 GHz ligger på runt 35°i idle), men jag är orolig att det kommer bli sämre över tiden ifall den inte sitter helt still. Om jag monterar om den, är det nåt speciellt jag bör tänka på för att få dit den ordentligt? Monteringsinstruktionerna var verkligen riktigt dåliga.

Jag gjorde samma fel när jag monterade om min Noctua NH-P12. Sen hittade jag instruktionerna och fixade. Själva kylaren ska sitta som berg om du ska ha gjort rätt.

Försök hitta en Youtube video som visar om instruktionerna är dåliga.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem

Kolla denna video istället hur man gör med LGA 1155 istället för AM3.

http://www.youtube.com/watch?v=bOM9eI9wRKQ

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen! Jag tyckte jag hade följt instruktionerna, men jag får testa igen och vara mer noggrann med att få "stoppet" i basplattan på rätt plats.

Permalänk
Medlem

har för mig att den går att "snurra" lite på men den sitter ju fortfarande tryckt mot processorn så sålänge du inte rör på den kommer den sitta fast

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11