Permalänk
Medlem

560ti sli eller 660 ti?

Tjenare!

Jag har funderat på detta ett bra tag nu och har fortfarande svårt att bestämma mig.

För ett år sedan köpte jag ett 560 ti från gigabyte som funkar helt okej. För det mesta spelar jag bf3 och håller på med lite film redigering. (Dessutom kör jag på två skärmar vilket självklart påverkar prestandan)

Min fråga är nu då om det är värt att satsa på ett 660 ti eller om jag ska köra sli med 560 ti?

Den största anledningen till att jag skulle vilja köra sli är att jag skulle vilja spela bf3 i tripplescreen eller 3D vilket man inte kan göra om man bara har ett grafikkort om jag har förtått saken rätt?

PS 560 ti kortet har inte gått ner i pris sedan jag köpte det så det känns lite o värt:P

Tacksam för svar:D

Permalänk
Medlem

3D kan du köra på ett kort.
gäller dock att du har en skärm som stödjer det samt glasögon.

angående trippel screen så är jag lite osäker på om det är praktiskt med grafikkort av den här kalibern.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

om det inte är 2gb på ditt 560 ti så skulle jag säga att sli är slöseri med pengar då grafikminnet kommer ta slut.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

3D kan du köra på ett kort.
gäller dock att du har en skärm som stödjer det samt glasögon.

angående trippel screen så är jag lite osäker på om det är praktiskt med grafikkort av den här kalibern.

Skrivet av krille94:

om det inte är 2gb på ditt 560 ti så skulle jag säga att sli är slöseri med pengar då grafikminnet kommer ta slut.

Det var det jag var rädd för, men är det värt att köpa ett 660 ti och utöka sen till jul med ett till och samtidigt köpa en till skärm som klarar 3D?

Permalänk

Köp KFA2 GTX 660ti.
Skall du köra 3 skärmar så hade jag investerat i kraftigare grafikkort typ GTX 680

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Avstängd

3d med 3 skärmar i bf3?
isåfall så behöver du gtx 680 sli

Permalänk
Medlem

köp en 660 ti (med så mycket gb som möjligt) sen köp en EXAKT likadan till jul bara...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

3d med 3 skärmar i bf3?
isåfall så behöver du gtx 680 sli

Ursäkta om jag inte var så tydlig, tre skärmar och 3D är lite för extremt, haha:) om jag ska köra 3D blir det bara en skärm:)

Men är jag fortfarande tvungen att ha 680 sli om ja ska köra tripple screen på normal inställningar på bf?

Permalänk

Detta Youtube klipp kanske svarar på frågan!

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |